ماجراجویی در توچال تهران {تفریحات+ وسایل و نکات سفر به توچال} | آرندتور

راهنمای سفر به توچال تهران {تفریحات+ وسایل و نکات سفر به توچال}

شما هم امتیاز بدهید!

توچال تهران یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی در تهران است که همواره یک پاتوق تفریحی و ورزشی برای تهرانی‌ها بوده و هست. مجموعه تفریحی توچال یک مکان عالی برای دور شدن از هیاهوی تهران است و آنقدری تنوع امکانات و تفریحات دارد که به راحتی خسته کننده نمی‌شود و همه افراد خانواده هم می‌توانند از آن لذت ببرند. در این مقاله‌ی آژانس مسافرتی آرندتور با این مکان جذاب بیشتر آشنا می‌شویم و تعدادی از پرطرفدارترین تفریحات آن را نیز معرفی می‌کنیم.

توچال کجاست؟

اول از همه ببینیم که توچال تهران کجا قرار دارد. توچال در واقع نام قله‌ای است که ارتفاع هدود ۴۰۰۰ متری داشته و در رشته کوه البرز واقع شده است. مجموعه تفریحی توچال در منطقه ولنجک قرار گرفته است و مسیرهای دسترسی مختلفی به آن وجود دارد. اگر با خودروی شخصی باشید کافیست خود را به خیابان ولنجک برسانید و آن را تا انتها ادامه دهید تا به پارکینگ مجموعه برسید. دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی نیز هم از طریق خط اتوبوس ولنجک امکان پذیر است، هم این که می‌توانید به ایستگاه مترو تجریش بروید و از آن جا با تاکسی خود را به توچال برسانید.

منطقه زیبای توچال

پیاده روی در توچال

یکی از دلایلی که افراد زیادی محصوصا آخر هفته‌ها به توچال تهران می‌روند، مسیر پیاده روی مناسب آن است. این مسیر از همان پارکینگ توچال آغاز می‌شود و به آن مسیر سلامتی هم گفته می‌شود. طول مسیر حدود دو کیلومتر است و مسیری با عرض مناسب و جاده خوب است. در بین مسیر بوستان‌های سلامتی یک و دو قرار دارند که نوعی استراحتگاه محسوب شده و امکانات مختلفی دارند. انتهای مسیر هم بام تهران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین مناطق برای سفر یک روزه اطراف تهران کدامند؟

کوهنوردی در توچال

توچال مهم‌ترین مکان کوهنوردی در تهران است که هم امکانات و هم درجه سختی‌های مختلفی برای تمام افراد را ارائه می‌دهد. مسیر کوهپیمایی توچال از ایستگاه اول توچال آغاز می‌شود و در انتها به قله توچال می‌رسد. توچال تهران هفت ایستگاه مختلف دارد و فاصله بین ایستگاه‌ها نیز یکسان نیست.

یک نکته جذاب این است که فاصله ایستگاه اول تا دوم توچال سبک‌تر بوده و به نوعی یک مسیر تمرینی محسوب می‌شود، به همین دلیل هم برای آمادگی برای کوه پیمایی‌های سنگین‌تر استفاده از این مسیر پیشنهاد می‌شود. به همین دلیل آرندتور نیز برای ایجاد آمادگی جسمانی برای همراهانی که دوست دارند برنامه‌های کوهپیمایی را تجربه کنند، یک تور یک روزه پیاده روی توچال ترتیب داده است که در آن یک پیمایش سبک و جذاب را تا ایستگاه دوم توچال تهران تجربه می‌کنید. اگر دوست دارید در برنامه‌های مختلف کوه‌پیمایی آرندتور شرکت کنید این تور یک روزه کمک کننده و لذت بخش خواهد بود.

سفر به توچال

بام تهران

محبوب‌ترین جاذبه توچال به جز کوهنوردی آن، قطعا بام تهران است. یک مکان عالی برای وقت گذراندن با دوستان یا خانواده که احتمالا هیچوقت آن‌ را خالی و خلوت نمی‌بینید. بام تهران که در واقع در ارتفاع بالایی از ولنجک قرار دارد، هم آب و هوای خوب دارد و هم یک چشم انداز عالی و وسیع از تهران را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن لذت ببرید. چندین صندلی و نیمکت در نقاط مختلف قرار دارد که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و از منظره لذت ببرید. محبوب‌ بودن این نقطه سبب شده کافه و رستوران‌های زیادی هم در بام تهران دایر شود که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

سورتمه توچال

اگر به دنبال یک تفریح هیجان انگیز می‌گردید، سورتمه سواری در توچال تهران را از دست ندهید. این سورتمه ۱۴۲۰ متر طول دارد و هر روز هفته هم کار می‌کند. محل سورتمه در واقع پایین‌تر از ایستگاه شماره یک است و با یک پیاده روی کوتاه می‌توانید به آن برسید یا این که از اتوبوس‌های برقی برای رسیدن به آن استفاده کنید. شیب‌های مختلف مسیر سورتمه سواری هیجان آن را زیادتر می‌کند، البته هرجا حس کردید بیش از حد سرعت گرفته‌اید می‌توانید با ترمز خودتان سرعت را کنترل کنید و از یک تفریح جالب لذت ببرید.

تله کابین توچال

تله کابین یکی دیگر از تفریحات معروف در توچال تهران است. این تله کابین سه خط اصلی دارد که به ایستگاه‌های دو، پنج و هفت منتهی می‌شوند و تله کابین بزرگ و کاملی محسوب می‌شود. ایستگاه‌های مختلف در ارتفاع‌های مختلف قرار گرفته‌اند و بالاترین آن‌ها یعنی ایستگاه هفت در ارتفاع ۳۶۸۰ متری واقع شده است. البته که شرایط جوی در کار کردن این تله کابین موثرند.

منطقه دل‌انگیز توچال تهران

زیپ لاین توچال

مانند سورتمه، زیپ لاین هم از تفریحات مهیجی است که می‌توانید در توچال تهران تجربه کنید. مکان زیپ لاین در بوستان سلامتی دو قرار گرفته است. طول زیپ لاین ۲۰۰ متر است و ارتفاع آن از زمین نیز حدود ۶۰ متر است، به همین دلیل هم طی کردن آن از طرفی به طرف دیگر با هیجان خوبی همراه خواهد بود.

بانجی جامپینگ توچال

هیجان‌ انگیزترین و البته ترسناک‌ترین تفریح توچال تهران بانجی جامپینگ آن است که شاید هرکسی جرئت امتحان کردن آن را نداشته باشد. جالب است بدانید این بانجی جامپینگ، اولین در کل ایران است و در همان ایستگاه اول تله کابین قرار گرفته است. ارتفاع این بانجی جامپینگ البته بلندترین نیست و ارتفاع استاندارد ۴۰ متری دارد که افراد با حداکثر ۸۰ کیلوگرم وزن و بدون مشکلات قلبی می‌توانند از آن استفاده کنند.

باشگاه تیر اندازی توچال

در مسیر سلامتی ابتدای راه، یک باشگاه تیراندازی وجود دارد که می‌تواند اوقات تفریحی و آموزشی خوبی را مهیا کند. در این باشگاه هم امکان تیر اندازی با تپانچه هم با کمان وجود دارد که تیراندازی با کمان در فضای باز و از فاصله ۳۰ متری صورت می‌گیرد. تجهیزات تیراندازی در باشگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر تازه کار هستید می‌توانید از امکانات آموزشی باشگاه نیز استفاده کنید و روز متفاوتی را بسازید.

شهربازی کودکان و سینما پنج بعدی

توچال تهران یک مکان تفریحی برای خانواده‌ها است و کودکان هم می‌توانند روز خوبی را در آن تجربه کنند. در نزدیکی سورتمه، یک فضای بازی کودکان هم وجود دارد که در آن وسایل شهربازی مانند ترن و کشتی کودکان، ماشین برقی و تفریحات بادی قرار دارد. به جز این‌ها بانجی کودکان و ایرهاکی و بازی‌های دیگر هم وجود دارد که یک روز عالی را برای کوچک‌ترها می‌سازد. در همان حوالی یک سینمای پنج بعدی با عینک‌های مخصوص هم هست که هم بزرگ‌ترها و هم بچه‌‌ها می‌توانند با آن سرگرم شوند.

ماجراجویی در توچال

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال تهران نیازی به معرفی ندارد. این پیست نزدیک‌تریم پیست اسکی به تهران است و بسته به سال و نوع بارش تا هشت ماه هم برفگیر است و قابلیت استفاده دارد. برای استفاده از پیست اسکی باید توسط تله کابین به ایستگاه هفت بروید و با پرداخت ورودی می‌توانید اسکی کنید. امکانات آموزشی هم در مجموعه فراهم است، به علاوه این که رستوران و هتلی هم در این محل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مهمترین جاذبه های گردشگری تهران {۲۰ جای دیدنی}

جمع بندی

چه به دنبال تفریح و سرگرمی باشید، چه بخواهید ورزش کنید و چه فقط بخواهید از شلوغی تهران دور شوید و کمی استراحت کنید، توچال تهران انتخاب مناسبی برای شما است. این مجموعه جذاب همه چیز را از اسکی و کوهنوردی گرفته تا بانجی جامپینگ و زیپ لاین و بام تهران را در خود جای داده است و یک روز زیبا و پر از سرگرمی را برای همه افراد خانواده رقم می‌زند.



1402/04/29 | کد مطلب: 1603


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.