داستان و تاریخچه قلعه جنی کیش چیست؟ | آرندتور

داستان و تاریخچه قلعه جنی کیش چیست؟

شما هم امتیاز بدهید!

قلعه جنی کیش یک مقصد تفریحی معروف در جزیره کیش است که شاید با آن آشنا باشید یا شاید هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید. اگر تاکنون با قلعه جنی کیش آشنا نبوده و یا درباره‌ی آن شنیده نکرده‌اید، ما به شما این پیشنهاد را داریم که با ما در آژانس مسافرتی آرندتور همراه شوید و در سفری به قلعه جنی کیش شرکت کنید. این تجربه بسیار جذاب خواهد بود.

تور کیش دارای جاذبه‌های فراوانی برای دیدن و لذت بردن است، اما بدون شک ژانر وحشت همیشه مورد علاقه بیش از ۷۰ درصد افراد قرار گرفته است. داستان‌های ترسناک همواره توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند و در این دسته‌بندی مکان‌های ترسناک نیز وجود دارند که بسیار جذاب هستند.

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی یک مقصد مرموز و هیجان انگیز در غرب جزیره کیش است. برای دسترسی به قلعه جنی، شما باید به سمت غرب جزیره کیش حرکت کنید و از جاده جهان استفاده کنید. پس از عبور از کشتی یونانی و قبل از رسیدن به آخرین میدان، شما می‌توانید قلعه را ببینید. قلعه جنی یکی از جاذبه‌های خوفناک و مرموز کیش است که با طبیعت فوق العاده اطراف خود و داستان‌هایی که به آن مرتبط است، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید کیش

قلعه جنی

قلعه جنی کیش به دلیل شهرت کشتی یونانی و همچنین داستان‌های ترسناک مرتبط با آن، گردشگران زیادی را جذب نمی‌کند. اما اگر شما یک علاقه‌مند به تجربه هیجان و ترس هستید، به شدت توصیه می‌شود قلعه جنی را ببینید. هرچند، روز روشن بهترین زمان برای بازدید است زیرا در تاریکی شب، همه چیز ترسناک‌تر به نظر می‌رسد. پس بهتر است در زمان‌های روزانه به قلعه مراجعه کنید تا تجربه بهتری داشته باشید.

قلعه جنی کیش و تاریخچه آن

اطلاعات دقیق درباره تاریخچه قلعه جنی کیش در دست نیست، اما بیشتر محققان و کارشناسان این قلعه را به پرتغالی‌ها نسبت می‌دهند. زمانی که پرتغالی‌ها جنوب ایران را اشغال کردند، قلعه‌های بسیاری در مناطق مختلف، به خصوص جزایر کیش، قشم و هرمز ساختند. این قلعه‌ها جهت حفاظت از منطقه ساخته شده بودند و احتمالاً قلعه جنی نیز یکی از آنها بود.

در دوران پهلوی، قلعه جنی به عنوان محلی برای نگهبانی و پاسبانی مرزی انتخاب شد، اما به دلیل وقوع اتفاقات مختلف در آن زمان، قلعه جنی به یک مکان ترک‌شده و وضعیت ترسناک تبدیل شد. ورودی قلعه به منظور کنترل و محدود کردن رفت و آمد، بسته شد.

داستان و افسانه‌های قلعه جنی کیش

با نزدیک شدن به غروب خورشید و تاریک شدن هوا، قلعه جنی کیش به یک مکان ترسناک و مرموز تبدیل می‌شود. صداهایی از درون آن می‌شنوید و صداها و وزش باد باعث افزایش ترس شما می‌شود. حتی تماشای قلعه از دور نیز ترسناک است، فراتر از آن، وارد شدن به داخل قلعه به‌سختی تصور می‌شود. اتفاقاتی که در این قلعه رخ داده است و داستان‌هایی که روایت می‌شود، شاید واقعیت نباشد، اما همچنان نمی‌توان به سادگی از کنار آنها عبور کرد.

قلعه جنی کیش
در میان دهه ۴۰، گزارش‌های متعددی از مشاهده جن در قلعه جنی کیش وجود داشت. پرسنل پاسگاه باور داشتند که این قلعه توسط جن تسخیر شده است و صدای همهمه و خش خش در اطراف آن را به عنوان نشانه‌های حضور جن در نظر می‌گرفتند. این موارد باعث ترس و وحشت بیشتر پرسنل می‌شد و در نهایت منجر به تصمیم تخلیه پاسگاه و ترک قلعه شد. از آن زمان به بعد، این قلعه با نام "قلعه جنی" مشهور و شناخته شده است.

مرگ چهار سرباز در قلعه جنی کیش

معروف‌ترین داستان مربوط به قلعه جنی کیش درباره سرگذشت چهار سرباز است. در اوایل دهه ۴۰، این قلعه به عنوان ژاندارمری یا پاسگاه مرزی استفاده می‌شده است و در آنجا اتفاقی وحشتناک رخ می‌دهد. چهار سربازی که برای نگهبانی شبانه در پاسگاه حضور داشتند، به دلیل علت نامعلومی می‌میرند. گفته شده که روزی در صبح زود درجه داران ژاندارمری و سربازانی که نوبت شیفت نگهبانی آنها بوده است، به قلعه جنی می‌روند. اما ناگهان با پیکرهای بی جان چهار سرباز نگهبان دیشب روبرو می‌شوند که صورتی آبی و چشمانی بهت زده دارند.

این اتفاق باعث ترس و وحشت فراوانی می‌شود و این ترس در روزها و شب‌های بعد از آن نیز پرسنل پاسگاه را گرفتار می‌کند. صدای خش خش، همهمه و سایر صداهای مرموز و ترسناک باعث می‌شود که افراد باور کنند قلعه تسخیر شده است، اما مافوقان آنها این باور را ندارند. به مرور زمان، این وحشت و ترس بیشتر می‌شود و دیگر کسی حاضر به ماندن در این قلعه نیست. بنابراین، مسئولان تصمیم می‌گیرند قلعه جنی کیش را تخلیه کرده و به جای دیگری منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کیش، این جزیره 2500 ساله!

تجربه یک راننده تاکسی از قلعه جنی کیش

بین مردم محلی کیش، قصه‌ای دربارهٔ قلعه جنی شنیده می‌شود. براساس این روایت، یک راننده تاکسی در این مسیر به انتظار مسافران کشتی یونانی می‌افتد. پس از مدتی، بدون آگاهی، شروع به حرکت می‌کند و به قلعه جنی می‌رسد. درست هنگام رسیدن، او می‌بیند که در حالی که عروسی جنیان در جریان است، جنیان با لباس‌های بلند و سفید در حال حضور در مراسم هستند. طبق توصیف راننده، آنها به جای پا سم داشتند. از ترس وحشتناک، راننده موتور را خاموش می‌کند و سرش را پایین می‌اندازد تا تا زمانی که عروسی جنیان به پایان برسد صبر کند. سپس باز به شهر بازمی‌گردد و این داستان را به مردم تعریف می‌کند.

ساختمان و بنای قلعه جنی کیش

قلعه جنی در جزیره کیش واقع شده است و دارای یک ساختار مستطیلی است. این قلعه دو برج و یک باروی بزرگ در دو طرف خود دارد که به منظور حفاظت و دفاع از قلعه ساخته شده‌اند. بر روی این برج‌ها پنجره‌هایی نصب شده است تا امکان دیدن و نظارت بر اطراف قلعه و همچنین تیراندازی به دشمنان را فراهم کند.

ساختمان و بنای قلعه جنی کیش

علاوه بر این، در بالای دیوارهای قلعه نیز مکان‌هایی برای نگهبانی و نشانه‌گیری وجود دارد. دیوارهای قلعه جنی به قدری ضخیم و محکم ساخته شده‌اند که دشمنان به راحتی نمی‌توانند نفوذ کنند. قلعه دو طبقه است و در وسط قلعه یک حیاط و باغچه قرار دارد.

اگرچه قلعه جنی به علت عدم توجه و رهاشدگی، تا حدودی در وضعیت ویران قرار دارد، اما با وجود فراز و نشیب‌های آن هنوز هم باقی مانده است.

بهترین زمان بازدید از قلعه جنی کیش

در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز، شما می‌توانید به طور رایگان این قلعه را بازدید کنید. با این حال، بهتر است در غروب آفتاب نزدیک این قلعه حضور نیابید؛ زیرا داستان‌های ترسناکی درباره آن وجود دارد و ممکن است این موضوع باعث توهم و ایجاد تصاویر ناخواسته در ذهن شما شود. قلعه جنی هیچ نگهبانی ندارد و تنها ورودی آن مسدود شده است؛ با این حال می‌توانید از میان بلوک‌ها رد شده و به داخل ساختمان وارد شوید.

با غروب آفتاب و فروپاشی نور روز، قلعه جنی کیش تبدیل به یک مکان تاریک، مرموز و ترسناک می‌شود. داستان‌ها و شایعات مختلف درباره این قلعه، عمق ترس و هیجان را در ذهن شما به وجود می‌آورند. صدای چاه آب نزدیک قلعه و صوت باد نیز احساس ترس و وحشت را در بازدیدکنندگان تقویت می‌کند.اگر توانسته‌اید ترس خود را غلبه کنید، می‌توانید در شب به این قلعه سفر کنید و تجربه‌ای متفاوت از هیجان و وحشت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات ورزشی کیش

کلام آخر

قلعه جنی کیش با طبیعت تاریک و مرموز خود، برخی از افراد را به خود جذب می‌کند. اگرچه قلعه به دلیل تخریبی که به آن وارد شده، شکوفایی گذشته خود را از دست داده است، اما همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

با وجود تخریب، قسمت‌هایی از قلعه هنوز باقی مانده‌اند که می‌توانید آن‌ها را بازدید کنید. گرفتن عکس از این مکان زیبا و مرموز، تجربه‌ای بسیار جالب خواهد بود. همچنین، صدای باد و چاه آب نزدیک قلعه هنوز هم احساس ترس و وحشت را در شما تقویت خواهد کرد.

مهم است که در نظر داشته باشید که قلعه جنی کیش ممکن است ممنوع الورود باشد یا دسترسی محدودی داشته باشد. لذا قبل از سفر به آن، بهتر است اطلاعات بیشتری درباره وضعیت فعلی و دسترسی به قلعه کسب کنید.

بازدید از قلعه جنی کیش می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و رمانتیک باشد، اما در نظر داشته باشید که همواره احتیاط و احترام به محیط و مکان‌های تاریک و نیمه ویران مهم است.



1402/05/04 | کد مطلب: 1615


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.