معرفی ۸ نمونه از بهترین مراکز خرید تاجیکستان | آرند تور

معرفی بهترین مراکز خرید تاجیکستان

شما هم امتیاز بدهید!

رفتن به بازار و خرید کردن یکی از جذابیت‌های سفر به مناطق مختلف به حساب می‌آید و جدا از اینکه می‌توان سوغات‌های آن منطقه را خریداری کرد این امکان فراهم می‌شود که با فرهنگ و رسوم مردم تاجیکستان نیز آشنا شد. یکی از مقصاصد محبوب گردشگری خارجی برای ایرانیان کشور تاجیکستان است. تاجیکستان یکی از کشورهای همسایه شمالی ایران است که نزدیکی از لحاظ جغرافیایی و همچنین قرابت‌های زبانی و فرهنگی باعث شده که این کشور به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان تبدیل شود. مراکز خرید تور تاجیکستان یکی از جذابیت‌های سفر به این کشور محسوب می‌شود که گردشگران می‌توانند با مراجعه به این مراکز وسایل و کالاهای مختلف و سوغاتی‌های این کشور را خریداری کنند.

سوغاتی‌های تاجیکستان

پیش از معرفی مهم‌ترین مراکز خرید تاجیکستان که برای خرید گردشگران و مسافران مناسب است، خالی از لطف نخواهد بود که با سوغاتی‌های این کشور آشنا شویم. سوغاتی‌های یک کشور یا یک منطقه نماد مهمی از فرهنگ و اداب و رسوم مردمان آن به حساب می‌آید که مسافران و گردشگران به عنوان یادگاری نسبت به خرید آن‌ها اقدام می‌کنند. کشور تاجیکستان یکی از مناطقی است که از فرهنگ و تاریخ غنی برخوردار بوده و سوغاتی‌های مختلفی دارد که گردشگران می‌توانند به عنوان یادگاری از سفر خود به این کشور خریداری نمایند.

مراکز خرید تاجیکستان

از مهم‌ترین سوغاتی‌های کشور تاجیکستان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پارچه و لباس: یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توان در مراکز خرید تاجیکستان خریداری کرد، انواع پارچه است. پارچه‌های تاجیکستان از نظر زیبایی حرف اول را می‌زنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه‌های تاجیکستانی جنس و کیفیت خوب و تنوع بالا در رنگ و طرح است که باعث می‌شود انتخاب پارچه از بین این میزان از تنوع کار دشواری باشد.
  • چرم: یکی از سوغاتی‌های معروف که در مراکز خرید تاجییکستان به وفور یافت می‌شود چرم است. گردشگران می‌توانند انواع مصنوعات چرمی از جمله کیف و کفش را در مدل‌های متنوع با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در این کشور خریداری کنند. 3
  • محصولات سفالی: یکی از سوغاتی‌های محبوب تاجیکستان محصولات سفالی هستند که در بین گردشگران و مسافران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. همین محبوبیت باعث شده که فروشندگان محصولات سفالی به بهترین شکل آن‌ها را برای مسافران بسته‌بندی کنند تا آسیب در زمان جابجایی به آن‌ها وارد نشود.

مهم‌ترین و بهترین مراکز خرید تاجیکستان

در  شهر دوشنبه تاجیکستان به عنوان پایتخت مراکز خرید متعددی وجود دارد که در این میان تعدادی از این مراکز خرید از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و برای خرید سوغاتی و محصولات مختلف گزینه مناسب محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین مراکز خرید تاجیکستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مرکز خرید صد برگ ( Sadbarg Dushanbe)

یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین مراکز خرید تاجیکستان است که در مرکز شهر دوشنبه واقع شده است. همین امر باعث شده که رفت و آمد گردشگران و مسافران به این مرکز خرید به راحتی انجام شود. این مرکز خرید در 7 طبقه ساخته شده که در آن فروشگاه‌های متنوع پوشاک، کیف و کفش، لوازم تزئینی، وسایل ورزشی، عینک و لوازم آرایشی و بهداشتی از برندهای مختلف وجود دارد. این مرکز خرید امکانات رفاهی مناسبی نیز دارد که می‌توان به مجموعه فودکورت و کافی‌شاپ آن اشاره کرد که برای استراحت و صرف غذا و نوشیدنی‌های مختلف گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

بازدید از مراکز خرید تاجیکستان

مرکز خرید اوستو (Avesto)

یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز خرید تاجیکستان به حساب می‌آید که کالاهای مختلف از بهترین برندهای داخلی و خارجی مطرح در آن عرضه می‌شود. انواع پوشاک مردانه و زنانه و بچه‌گانه، کیف و کفش، لوازم و تجهیزات ورزشی، وسایل تزئینی و دکوری، عینک و محصولات آرایشی بهداشتی از برندهای مختلف در این مرکز خرید به مشتریان ارائه می‌شود. در نزدیکی این مرکز خرید رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلفی وجود دارد که مسافران می‌توانند برای استراحت به آن‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تاجیکستان که نباید از دست بدهید

بازار شاه منصور تاجیکستان

در بین مراکز خرید تاجیکستان یک بازار سنتی به نام شاه منصور قرار دارد که در حدود 80 سال قدمت دارد. در این بازار گردشگران می‌توانند هر چیزی که فکر بکنند از انواع پوشاک گرفته تا انواع مواد و محصولات مثصرفی خوراکی مانند اودیه‌جات و غیره را خریداری کنند. به طور کلی شاه منصور یکی از بازارهایی است که امکان ندارد گردشگران با دست خالی آن را ترک نمایند.

مرکز خرید مخرگون

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تاجیکستان است که می‌توان آن را بهترین مکان برای خرید انواع سوغاتی‌های تاجیکستان دانست. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌های عرضه کننده پوشاک، کیف، کفش، لوازم ورزشی، وسایل تزیینی و دکوری و همچنین ادویه‌جات و انواع خوراکی وجود دارد که گردشگران می‌توانند بر حسب نیاز خود از این کالاها خریداری نمایند. در اطراف این مرکز رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی وجود دارد که گردشگران می‌توانند برای استراحت به یکی از آن‌ها مراجعه نمایند.

خرید سوغاتی از مراکز خرید تاجیکستان

مرکز خرید برکت پلازا (Barakat Plaza)

یکی ز مهم‌ترین مراکز خرید تاجیکستان به حساب می‌آید که مکان مناسبی برای تأمین مایحتاج روزانه مردم شهر دوشنبه و گردشگران به حساب می‌اید. در این مرکز خرید انواع مغازه‌ها عرضه کننده محصولات مختلف مانند چای، تنقلات، عطر، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف، کفش، لوازم دکوری و انواع سوغاتی‌های متنوع وجود دارد که بدون شک دست خالی آن را ترک نخواهید کرد.

مرکز خرید آشان (Auchan)

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید تاجیکستان است که در آن انواع محصولات مانند کیف، کفش، انواع پوشاک، خوراکی‌ها، لوازم دکوری، وسایل ورزشی و غیره به مسافران و خریداران عرضه می‌شود. گردشگران و مسافران می‌توانند بر اساس نیاز خود به یکی از مغازه‌های این مجموعه مراجعه کرده و مایحتاج مورد نیاز خود را خریداری کنند. همچنین برای استراحت می‌توانند به رستوران، فودکورت و کافی‌شاپ‌های این مجموعه مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به تاجیکستان

مرکز خرید مونیسا مال (Munisa)

یکی دیگر از مراکز خرید تاجیکستان که در شهر دوشنبه واقع شده مونیسا مال نام دارد. گردشگران و خریداران با مراجعه به این مرکز خرید می‌توانند محصولات مختلف و متنوع از جمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری نمایند. در این مرکز خرید سوغاتی‌های متنوع تاجیکستان نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

بهترین مراکز خرید تاجیکستان

گالری هنر نور

در فهرست مراکز خرید تاجیکستان مرکزی وجود دارد که برای اهالی هنر یک مکان ایده‌آل به حساب می‌آید. افرادی که اهل هنر و آثار تلفیقی هنری هستند می‌توانند به گالری هنر نور در شهر دوشنبه رفته و آثار مختلف هنری زیبا و جذاب این مجموعه را دیدن کرده و نسبت به خرید آن‌ها نیز اقدام کنند. اگر قصد خرید یک یادگاری کوچک و سنتی زیبا به عنوان سوغات تاجیکستان دارید این مرکز خرید بهترین گزینه به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

تاجیکستان یکی از کشورهای زیبا به عنوان مقصد سفر به حساب می‌‌آید که به دلیل قرابت‌های فرهنگی و سنتی و همچنین نزدیکی از نظر محل جغرافیایی از محبوبیت زیادی در بین گردشگران ایرانی برخوردار است. یکی از جاذبه‌های سفر به این کشور مراحعه به بازارها و مراکز خرید متنوع آن است که می‌توان در آن‌ها انواع محصولات مختلف از برندهای متنوع را خریداری کرد. اگر قصد خرید سوغاتی نیز داشته باشید می‌توانید در مراکز خرید تاجیکستان بهترین سوغاتی‌های این کشور را خریداری کرده و به عنوان یادگاری همراه خود داشته باشید.



1402/05/25 | کد مطلب: 1646
برچسب‌ها: مراکز خرید


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.