در چابهار از کجا خرید کنیم؟ {معرفی معروفترین بازارهای چابهار} |آرندتور

در چابهار از کچا خرید کنیم؟

شما هم امتیاز بدهید!

یکی از بخش‌های مهم سفر به شهرها و مناطق مختلف، خرید کردن در بازارهای محلی و مدرن آن منطقه است. تور چابهار که بندری در جنوب شرقی ایران بوده و در سواحل دریای عمان واقع شده است یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود که در طول سال گردشگران زیادی به این منطقه سفر کرده و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن دیدن می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به چابهار، مراجعه به بازارهای جذاب این شهر و خرید کردن از آن‌ها است. با توجه به اینکه چابهار یک شهر بندری و جزو مناطق آزاد ایران به حساب می‌آید گردشگران می‌توانند کالاهای جذاب و مرغوبی را در بازارهای متنوع این شهر خریداری کنند. به همین دلیل در این مقاله فهرست بهترین بازار چابهار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معرفی مراکز خرید و بازارهای چابهار

مراجعه به بازار چابهار و خرید کالاهای مختلف در این بازارها یکی از جاذبه‌های سفر به شهر چابهار محسوب می‌شود. در شهر چابهار بازارهای متنوعی وجود دارد که که برخی از آن در دسته مراکز خرید مدرن و لوکس قرار می‌گیرند و برخی دیگر در دسته بازارهای سنتی قرار می‌گیرند که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

بازار چابهار

در فهرست بهترین بازار چابهار گزینه‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بازار پردیس چابهار

بازار پردیس در فهرست بهترین بازار چابهار جزو مراکز تجاری و خرید مدرن قرار می‌گیرد که در سه طبقه از خریداران و گردشگران پذیرایی می‌کند. بازار پردیس چابهار یکی از بهترین بازارهای این شهر جهت خرید انواع پوشاک محسوب می‌شود. علاوه بر پوشاک این امکان وجود دارد که لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع کفش، مواد خوراکی خارجی، انواع لباس زنانه، عینک و صندل را در مدل‌های مختلف خریداری کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب این مرکز خرید در چابهار پارکینگ بسیار بزرگ آن است که نگرانی بابت پارک خودرو را از بین می‌برد. دسترسی آسان و امکان خرید کالاهای متنوع و مرغوب باعث شده که این مرکز خرید چابهار یکی از محبوب‌ترین بازارهای این شهر برای گردشگران باشد و افراد زیادی خرید از این مرکز را در برنامه سفر خود قرار دهند.

مجتمع تجاری صدف چابهار

این مرکز خرید در فهرست بهترین بازار چابهار یکی از مراکزی است که در بین ساکنان شهر چابهار معروف بوده و یکی از مراکز مهم برای خرید انواع لوازم خانگی، لوازم و وسایل برقی و صوتی و تصویری به حساب می‌آید. گردشگران می‌توانند در بازار صدف چابهار انواع لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی از برندهای معروف و معتبر خارجی را با قیمت مناسب خریداری نمایند. کالاهای موجود در این مرکز خرید محدود به لوازم صوتی و تصویری نشده و گردشگران می‌توانند انواع شکلات‌ها و خوراکی‌های خارجی با کیفیت را به همراه انواع لوازم آرایشی در برندهای مختلف خریداری کنند.

بهترین بازارهای چابهار

مجتمع تجاری تیس چابهار

یکی دیگر از مراکز خرید در فهرست بهترین بازار چابهار، مجتمع تجاری تیس نام دارد که با نام بازار تیس نیز شناخته می‌شود. این بازار دو طبقه بهترین مکان برای خرید کالاهای چینی در چابهار است که در طبقه دوم این بازار در دسترس گردشگران و خریداران قرار دارد. طبقه اول این بازار انواع کالاهای مختلف داخلی و خارجی را از جمله انواع لوازم آرایش، چای، شکلات، عطر و ادکلن، سیسمونی، لوازم خانگی و وسایل را به خریداران ارائه می‌کند. در صورتی که قصد دارید با مراجعه به بازار چابهار در زمان سفر به این شهر کالای با کیفیت چینی خریداری کنید، بازار تیس بهترین گزینه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی مهمترین جاهای دیدنی چابهار

مجتمع تجاری صالحیار چابهار

در فهرست بهترین بازار چابهار می‌توان مجتمع تجاری صالحیار را نام برد که در بین گردشگران و همچنین ساکنین این شهر معروفیت بالایی دارد. مهم‌ترین دلیل معروف بودن این بازار چابهار تنوع در عطر و ادکلن، لوازم خانه، پتو، لوازم آرایشی و بهداشتی، چای، شکلات و فرآورده‌های قهوه است. گردشگرانی که از سفر به چابهار قصد خرید هر یک از کالاهای نام برده شده را دارند به بازار یا مجتمع تجاری صالحیار مراجعه می‌کنند. در طبقه دوم این مرکز خرید می توان انواع پوشاک مردانه و زنانه را با قیمت‌های ارزان‌تر نسبت به سایر بازارهای چابهار خریداری کرد.

خرید سوغاتی از بازارهای چابهار

بازار فردوس چابهار

یکی از مراکز خرید لوکس چابهار که در فهرست بهترین بازار چابهار قرار دارد، فردوس نام دارد. این بازار یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید جهیزیه عروس به حساب می‌آید که در آن می‌توان انواع لوازم خانگی و برقی، انواع ظروف مورد نیاز خانه و ظروف کریستال را برای جهیزیه عروس خریداری کرد. در این بازار امکان خرید سایر کالاها مانند انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، گوشی موبایل، انواع پارچه، کیف و کفش و انواع لوازم آشپزخانه وجود دارد. این مرکز خرید مدرن و لوکس در چابهار دارای یک محیط زیبا و جذاب است که قدم زدن و گردش در این بازار چابهار را می‌توان یکی از جاذبه‌های سفر به این شهر دانست.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره جنگل حرا چابهار

دکه بازار چابهار

چابهار را می‌توان شهر بازارهای سنتی متنوع دانست که گردشگران می‌توانند کالاهای مختلف و متنوع از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این بازارها پیدا کنند. دکه بازار چابهار یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی در چابهار به حساب می‌آید که یکی از شلوغ‌ترین بازارهای این شهر بوده و بهترین بازار چابهار به منظور خرید صنایع دستی منحصر به فرد این منطقه محسوب می‌شود.

در دکه بازار چابهار این امکان وجود دارد که انواع صنایع دستی مانند زر دوزی، حصیربافی، سکه‌دوزی و سوزن‌دوزی را پیدا کرده و به راحتی خریداری نمایند. دکه بازار به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای شهر بندی چابهار شناخته می‌شود که بیشترین تعداد مغازه را در خود جای داده است. در این بازار چابهار که از جذابیت‌های زیادی برخوردار است که می‌توان انواع ادویه‌های با کیفیت چابهار، انواع ماهی و میگو، میوه و مواد غذایی و همچنین برنج هندی را در آن با قیمت مناسب و ارزان پیدا کرده و خریداری کرد. اگر در سفر به چابهار قصد دارید با سبک زندگی بلوچی آشنا شوید، رفتن به دکه بازار را در برنامه سفر خود قرار دهید.

گشت و گذار در بازارهای چابهار

بازار زن ها یا بازار مادربزرگ‌های چابهار

در فهرست بهترین بازار چابهار یک نام جذاب وجود دارد؛ بازار زن‌ها یا بازار مادربزرگ‌های بلوچی یکی از جذاب‌ترین بازارهای چابهار است که بهترین مکان برای خرید لباس محلی بلوچی زنان است. در صورتی که قصد دارید برای دختربچه‌های خود نیز لباس محلی بلوچی خریداری کنید حتما به این بازار چابهار سر بزنید. بازار زن‌ها در چابهار یکی از شلوغ‌ترین بازارهای این شهر محسوب می‌شود که مسقف نبوده و به شکل روباز است.

در زمان گشت و گذار در این بازار هر زمان احساس خستگی کردید جای نگرانی وجود ندارد زیرا چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌های کوچکی در این بازار وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها به استراحت پرداخته و نفسی تازه کنید. این بازار پر از دستفروش‌هایی است که کالاهای مختلف را با قیمت مناسب و ارزان به فروش می‌رسانند. بازار زن‌ها یکی از بهترین مراکزی است که در آن گردشگران می‌توانند با فرهنگ و آداب و رسوم بلوچی آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: مهمترین اطلاعاتی که باید قبل از بازدید کوه‌های مریخی چابهار بدانید

جمع‌بندی

بند چابهار یکی از مناطق مهم گردشگری در ایران به حساب می‌آید که به دلیل قرار گرفتن در فهرست مناطق آزاد، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید اجناس مختلف به حساب می‌آید. بازار چابهار در حالی که امکان خرید انواع کالاهای مختلف با قیمت مناسب و مرغوبیت بالا را برای گردشگران و مسافران فراهم می‌کند یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر نیز به حساب می‌آید؛ زیرا بازارهای سنتی چابهار یکی از مهم‌ترین مناطقی هستند که در آن گردشگران می‌توانند با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان منطقه آشنایی پیدا کنند.  



1402/05/26 | کد مطلب: 1648


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.