تابستان کجا سفر کنیم؟{۱۰ مقصد مخصوص تابستان} | آرندتور

تابستان کجا بریم؟

شما هم امتیاز بدهید!

تابستان به دلیل تعطیل بودن مدارس و مراکز آموزش بهترین زمان برای سفر به نقاط مختلف کشور است. اما یکی از مواردی که ممکن است سفر در تابستان را تحت‌الشعاع قرار دهد، گرمای هوا است. خوشبختانه ایران دارای یک طبیعت 4 فصل است که شرایطی را فراهم کرده تا مسافران در گرم‌ترین روزهای سال نیز بتوانند به نقاطی سفر کنند که دمای هوا خنک و مطبوع باشد. در پاسخ به این سوال که تابستان کجا سفر کنیم می‌توان گفت که نقاط زیادی در ایران وجود دارد که با برخورداری از هوای خنک و مطبوع گزینه مناسبی برای یک سفر تابستانه جذاب و خاطره‌انگیز محسوب می‌شوند. 

شهرهای خنک ایران، مناسب سفر تابستان

برای افرادی که مدام با این مسئله درگیر هستند که تابستان کجا سفر کنیم، مناسب‌ترین انتخاب سفر به شهرهای خنک در این فصل است. در فصل تابستان در مواقعی حتی شهرهای شمالی نیز به دلیل گرما، آب و هوایی شرجی دارند و مناسب برای سفر نیستند اما ییلاقات متعدد آن‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای سفر به حساب آید. در ادامه‌ی مطلب آژانس مسافرتی آرندتور، با خنک‌ترین شهرهای ایران که برای سفر در تابستان مناسب هستند آشنا می‌شویم.

شهر ماسال

قصد داریم در فهرست تابستان کجا سفر کنیم از گیلان و شمال ایران دور نشویم؛ تور ماسال یکی دیگر از شهرهای استان گیلان است که بهترین گزینه برای سفر تابستانی محسوب می‌شود. اولسبلانگاه یکی از یکی از زیبا‌ترین و خنک‌ترین مناطق ییلاقی در ایران است که در شهر ماسال قرار دارد و بهترین گزینه برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود. با سفر به این ییلاق و اقامت در کلبه‌های چوبی می‌توانید از طبیعت بکر و شگفت‌انگیز این منطقه غرق در لذت شوید و مدتی را از هیاهوهای جهان و زندگی به دور بمانید. غار آویشو، ییلاق سوئه چاله، آبشار رامینه، پارک ساحلی و بام سبز ماسال از دیگر دیدنی‌های این منطقه هستند که در سفر به ماسال می‌توایند از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی ماسال را بشناسید

ماسال، مناسب سفر در تابستان

شهر سرعین

اگر کسی از شما پرسید که تابستان کجا سفر کنیم، بدون مکث تور سرعین را برای سفر معرفی کنید. این شهر که در استان اردبیل قرار دارد، در گرم‌ترین روزهای تابستان دمای بیش از 25 درجه نخواهد داشت. یعنی می‌توانید در وسط تابستان هوای بهاری و دل‌انگیز را تجربه کنید. سرعین به دلیل چشمه‌های آب گرم فراوان مشهور است و خنکی هوای آن در فصل تابستان باعث شده که این چشمه‌ها در همه فصول سال قابل استفاده و پررونق باشند. مجتمع‌های آب درمانی متعددی در این شهر وجود دارد که در طول سفر حتما باید به آن‌ها سر بزنید.

از دیگر جاذبه‌اهی طبیعی و تاریخی شهر سرعین می‌توان به تپه باستانی آناهیتا، دره جنگلی ایردموسی، روستای آلوارس و آبشار گورگور اشاره کرد که در طول سفر می‌توان به این مناطق نیز سر زده و از زیبایی‌های آن لذت برد. برای اقامت در شهر سرعین اقامتگاه‌های مختلفی مانند انواع ویلاها، آپارتمان و خانه‌های بوم‌گردی وجود دارد که به راحتی می‌توان رزرو کرده و در آن اقامت داشت.

بیشتر بخوانید: از جاهای دیدنی سرعین چه می‌دانید؟

سرعین، بهترین مقصد سفر در تابستان

شهر همدان

تور همدان به نام شهر غارهای ایران شناخته می‌شود که می‌توان نام آن را در فهرست تابستان کجا سفر کنیم قرار داد. اگر اهل سفر ماجراجویانه در هوای خنک هستید همدان بهترینی گزینه برای سفر تابستانه محسوب می‌شود. با رفتن به غارهای علیصدر، قلعه جوق و سراب می‌توانید در اوج گرمای تابستان روزهای سرد زمستان را تجربه کنید. جاذبه‌های دیدنی همدان به غارها محدود نمی‌شود و آثار تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که بازدید از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارد. آرامگاه بوعلی سینا،‌ آرامگاه باباطاهر، آرامگاه استر و مردخای، هگمتانه، دهکده توریستی گنج‌نامه و کلیسای گریگوری استفان از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: شهر همدان، اولین پایتخت شاهنشاهی ایران

شهر کندوان

اگر فهرست تابستان کجا سفر کنیم یک جای خالی دارد، بدون شک باید آن را به یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین روستاهای ایران اختصاص دهیم. تور کندوان روستایی است که در استان آذربایجان غربی واقع شده و با قدمت بیش از 7000 ساله گردشگران زیادی را برای تماشای معماری با شکوهش جذب می‌کند. کندوان یک روستای صخره‌ای زیبا است که خانه‌های اهالی آن در دل صخره‌های سنگی ناشی از فعالیت‌های آتش‌فشانی کوه سهند بنا شده است و یکی از نادرترین نمونه‌های روستاهایی صخره‌‌ای در جهان به شمار می‌آید. آب و هوای خنک و ییلاقی این روستا در فصل تابستان، آن را به بهترین گزینه برای سفر در این فصل تبدیل کرده است. 

شهر کیاسر

یکی از گزینه‌های فهرست تابستان کجا سفر کنیم در استان مازندران قرار دارد که یکی از زیباترین شهرهای این منطقه به حساب می‌آید. شهر کیاسر که در 70 کیلومتری جنوب شهر ساری قرار دارد دارای ارتفاع 1378 متر از سطح دریا است که این میزان ارتفاع باعث شده این شهر به عنوان یکی از خنک‌ترین و خوش آب و هواترین شهرهای ایران شناخته شود. تور کیاسر که یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود توسط رشته کوه‌های البرز احاطه شده و در تابستان‌ هوای معتدل و خنکی دارد. 

جاده کیاسر، پارک ملی کیاسر، دریاچه پله یا الندان، دریاچه چورت یا دریاچه میانشه، آبشار نوک پشت و روستای اروت از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهرستان هستند که در صورت سفر به این منطقه می‌توان به تماشای زیبایی‌های آن‌ها پرداخت. 

شهر مراغه

یکی از زیباترین شهرهایی که باید در فهرست تابستان کجا سفر کنیم قرار داشته باشد، تور مراغه است که به عنوان باغشهر ایران شناخته می‌شود. این شهر که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد از شمال به کوه سهند محدود می‌شود و یکی از خنک‌ترین شهرهایی است که می‌توان برای سفر تابستانه انتخاب کرد. به دلیل آب و هوای معتدل رو به سرد، فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان سفر به مراغه محسوب می‌شوند. این شهر یکی از شهرهای دیدنی و تاریخی ایران به حساب می‌آید که بیش از 300 اثر ملی ثبت شده در آن وجود دارد. 

رصد خانه مراغه به عنوان بزرگ‌ترین رصدخانه جهان قبل از اختراع تلسکوپ، معبد مهر مراغه به عنوان یکی از نخستین معابد و سکونت‌گاه‌های بشر، دره گشایش با طبیعت چشم‌نواز و بکر، چشمه آب گرم ایستی بلاغ با خواص درمانی فراوان، پل مردق مربوط به دوران صفویه،‌ آبشار گورداغ، سد قلعه‌جای و منطقه حفاظت شده صوفی چای از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر به حساب می‌آیند. 

جنگل ابر شاهرود

یکی از خنک‌ترین مقاصد گردشگری در ایران که باید در فهرست تابستان کجا سفر کنیم قرار بگیرد، در شهر کویری شاهرود قرار دارد. تور جنگل ابر شاهرود یکی از مناطق دیدنی با طبیعت زیبا و بکر است که گونه‌های گیاهی و جانوری نادری در آن زیست می‌کنند و یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بخش‌های جنگل‌های باستانی هیرکانی به حساب می‌آیند. این جنگل زیبا و بکر که در حدود 35 هزار هکتار وسعت دارد در واقع ادامه جنگل‌های سرسبز شمال ایران است که در اکثر مواقع اقیانوسی از ابر فضای اطراف آن را فرا گرفته است؛ به همین دلیل این جنگل با نام جنگل ابر شناخته می‌شود. 

شهر خلخال

یکی از بهترین شهرهایی که باید نام آن را در فهرست تابستان کجا سفر کنیم قرار دهیم، تور خلخال است که درصد زیادی از افراد نام این شهر را همراه با اسالم به دلیل جاده زیبا و رویایی اسالم به خلخال شنیده‌اند. این شهر که در استان اردبیل قرار دارد از شرق به کوه‌های تالش محدود می‌شود. خلخال یکی از اقلیم‌های خشک و سرد در ایران محسوب می‌شود که در تابستان‌های هوای معتدل و خنکی دارد و بهترین گزینه برای سفر تابستانی است. 

شهر کوهرنگ

این شهر در فهرست تابستان کجا برویم که در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد در فاصله 85 کیلومتری شمال غرب شهرکرد واقع شده است. به جرأت می‌توان تور کوهرنگ را یکی از زیباترین مناطق طبیعی در ایران دانست که به خاطر دشت لاله‌های واژگون از شهرت جهانی برخوردار است. واقع شدن این شهر در دامنه زرد کوه به عنوان دومین قله بلند رشته کوه زاگرس باعث شده که کوهرنگ یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای تابستانی باشد. هوای خنک و معتدل این منطقه شرایطی را مهیا کرده که بهار و تابستان بهترین فصل سفر به کوهرنگ باشد. دشت لاله‌های واژگون، غار یخی چما، چشمه کوهرنگ، چشمه دیمه، آبشار شیخ علیخان و غیره از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان به حساب می‌آید.

شهر اسفراین

اسفراین یکی از شهرهای استان خراسان شمالی است که باید نام آن را در فهرست تابستان کجا برویم قرار داد. این شهر که قدمتی در حدود 5 تا 6 هزار سال دارد میزبان کردهای کرمانجی و اقوام تات، ترک و بربر است. بهترین زمان سفر به این شهر زیبا و تاریخی فصل بهار و تابستان است که هوا معتدل و خنک بوده و گرمای آن آزاردهنده نیست. تنوع زیستی در اسفراین گسترده بوده و به عنوان شکارگاه حیوانات کوهی شناخته می‌شود دو پارک از 8 پارک ملی ایران در اطراف این شهر قرار دارد که با نام‌های ساریگل و سالوک شناخته می‌شوند. 

جمع‌بندی

گرمای هوا در فصل تابستان در برخی روزها آزاردهنده بوده و افراد را به این فکر می‌اندازد که برای چند روزی به مناطقی سفر کنند که آب و هوا معتدل‌تر و خنک‌تر باشد. به لطف طبیعت زیبا و چهار فصل ایران این امکان به خوبی فراهم است و افراد می‌توانند در گرم‌ترین روزهای سال به مناطقی سفر کنند که آب و هوای مطبوع و خنک دارند. اگر می‌خواهید یک فهرست با نام تابستان کجا سفر کنیم برای خود داشته باشید، گزینه‌های جذاب متعددی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها در داخل فهرست بگنجانید و چند روزی خنکای بهار و پاییز را در دل تابستان تجربه کنید.



1402/05/29 | کد مطلب: 1655
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
صدف صبوری


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.