بهترین اقامتگاه کویر مصر کدام است؟{ معرفی ۱۰ اقامتگاه تاپ} | آرندتور

بهترین اقامتگاه کویر مصر کدام است؟

شما هم امتیاز بدهید!

طبیعت جاذبه‌ها و جلوه‌های زیبایی دارد که یکی از این جاذبه‌ها کویر است؛ کویر منطقه‌ای پر از زیبایی‌های شگفت‌انگیز و جاذبه‌های بی‌بدیل و تماشایی است که در بین گردشگران و طبیعت دوستان از طرفداران زیادی برخوردار است. طبیعت چهار فصل و زیبای ایران این فرصت را برای طبیعت دوستان و گردشگران فراهم کرده است که بتوانند زیبایی‌ها و شگفتی‌های کویر را دیده و از نزدیک تجربه نمایند. تور کویرگردی یکی از محبوب‌ترین تورهای مسافرتی در ایران است که که علاقمندان را به کویرهای زیبای ایران هدایت می‌کنند. تور کویر مصر یکی از زیباترین کویرهای ایران است که در طول سال گردشگران ایرانی و خارجی زیادی به آن سفر می‌کنند. محبوبیت بالای این کویر باعث شده که اقامتگاه‌های مختلفی در این منطقه برای اسکان گردشگران احداث شود. در این مقاله‌ی آژانس مسافرتی آرندتور، قصد داریم با بهترین اقامتگاه کویر مصر و ویژگی‌ها و امکانات آن آشنا شویم.

تورهای کویر مصر

 کویر مصر کجاست؟

کویر مصر یکی از زیباترین کویرهای ایران است که با نام‌های مزرعه یوسف، کلاته یوسف و چاه دراز  نیز شناخته می‌شود. این کویر به دلیل واقع شدن در روستایی به نام مصر در منطقه خور و بیابانک اصفهان به این نام شناخته می‌شود. این کویر در فاصله 45 کیلومتری شهر جندق و 55 کیلومتری شهرستان خور واقع شده است. در واقع از زمانی که از تهران به سمت نائین و اصفهان حرکت کنید می‌تواند در میانه راه پس از پشت سر گذاشتن مزارع امیرآباد وارد روستای خشتی مصر شوید و با اسکان در بهترین اقامتگاه کویر مصر برای تماشای این کویر زیبا آماده شوید.

بیشتر بخوانید: کویر مصر کجاست؟

اقامتگاه کویر مصر

معرفی بهترین اقامتگاه کویر مصر

معرفی یک اقامتگاه به عنوان بهترین اقامتگاه کویر مصر از بین اقامتگاه‌های متعدد این منطقه کار بسیار دشواری است. محبوبیت بالای این کویر در بین گردشگران و طبیعت دوستان باعث شده که اقامتگاه‌های متعددی در این منطقه برای اسکان گردشگران احداث شود. اگر جزو علاقمندان به کویرنوردی هستید و قصد دارید به این کویر زیبا سفر کنید، در ادامه با معرفی فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر همراه باشید.

اقامتگاه کاریز

اگر در سفر به کویر مصر قصد دارید که در این روستا اقامت داشته باشید، می‌توانید کاریز را به عنوان بهترین اقامتگاه کویر مصر انتخاب کنید. 12 اتاق در این اقامتگاه وجود دارد که حداکثر ظرفیت هر اتاق 4 نفر است. اتاق‌های اقامتگاه کاریز طراحی سنتی دارند و سرویس بهداشتی و حمام اتاق‌ها به صورت مشترک است. در محوطه این اقامتگاه تخت‌های سنتی وجود دارد که برای پذیرایی از مهمانان و دورهمی‌های شبانه در نظر گرفته شده است. این اقامتگاه دارای یک رستوران است که مسافران و گردشگران می‌توانند در صورت تمایل وعده‌های غذایی خود را در آن صرف کنند. سافاری در کویر و پیاده‌روی در هنگام طلوع و غروب خورشید از خدماتی است که در این اقامتگاه ارائه می‌شود.

اقامتگاه افضل

یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی که در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر قرار می‌گیرد، افضل نام دارد که امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است. 15 اتاق و سوئیت در این اقامتگاه وجود دارد که می‌تواند از تعداد 80 مسافر به صورت همزمان پذیرایی کند. هر یک از اتاق‌های این اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی مجزا هستند اما جمام به صورت مشترک است. از مهم‌ترین امکانات این مجموعه می‌توان به اینترنت رایگان، تورهای سافاری، موتورسورای و شترسواری اشاره کرد. اقامتگاه افضل دارای یک غذاخوری است که با انواع غذاهای سنتی ایرانی و محلی از مهمانان پذیرایی می‌کند.

بهترین اقامتگاه در کویر مصر

اقامتگاه شن‌زار

در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر به شن‌زار می‌رسیم که مجهز به 12 سوئیت و اتاق بوده و می‌تواند از 80 نفر مهمان به صورت همزمان پذیرایی کند. این اقامتگاه که در روستای مصر قرار دارد معماری سنتی و شبیه به خانه‌های کویری دارد که دیوار کاهگلی و سقف‌های هلالی از مهم‌ترین مشخصه‌های معماری خانه‌های این منطقه است. اتاق‌ها و سوئیت‌های این اقامتگاه به سرویس بهداشتی و حمام مجزا مجهز نشده‌اند و این امکانات به صورت مشترک در حمام مجموعه در اختیار مهمانان قرار دارد. سرو انواع غذاهای محلی و سنتی ایرانی از دیگر امکانات این اقامتگاه به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: معرفی مهمترین و بهترین تفریحات کویر مصر

اقامتگاه عمو نوروز

با توجه به اینکه کویر مصر در نزدیکی شهر زیبای خور در اصفهان قرار دارد، ‌در زمان سفر به این کویر می‌توانید اقامتگاه خود را در شهر خود انتخاب کرده و در آن اقامت کنید. اقامتگاه عمو نوروز این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران علاوه بر تماشای جاذبه‌های دیدنی و حیرت‌انگیز کویر مصر بتوانند از شهر سنتی خود و جاذبه‌های آن نیز بازدید کنند. اقامتگاه نوروز که در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر قرار دارد یک خانه کویری قدیمی است که قدمت آن به دوران حکومت قاجار در ایران برمی‌گردد. این اقامتگاه دارای 11 اتاق و سوئیت است که تنها 3 اتاق آن مجهز به سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. این اقامتگاه ظرفیت پذیرایی از 50 مسافر را دارد و کافه، کافه گیم، فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی از امکانات این مجموعه به حساب می‌آید.

معروف‌ترین اقامتگاه در کویر مصر

اقامتگاه ترند

در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر، مجموعه دیگری وجود دارد که در شهر خود در بافت قدیمی آن واقع شده است. اقامتگاه ترند که مجهز به 10 اتاق و سوئیت مجزا است ظرفیت پذیرایی از 70 مهمان به صورت همزمان را دارد. هر یک از اتاق‌های این مجموعه ظرفیت متفاوتی دارند و به صورت کف‌خواب هستند.

اقامتگاه آتشونی

بدون شک جذاب‌ترین مورد در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر، اقامتگاه آتشونی است که در روستای گرمه از توابع شهر خور قرار دارد. این اقامتگاه که یک بنای 300 ساله دارد با حفظ معماری قدیمی بازسازی شده و به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های کویر مصر شناخته می‌شود. این اقامتگاه 2 مهمان‌سرا دارد که در مجموع دارای 12 اتاق به منظور پذیرایی از مهمانان و گردشگران است. اتاق‌های این اقامتگاه با استفاده از صنایع دستی و هنرهای سنتی این منطقه طراحی و چیدمان شده است. کافه و غذاخوری این اقامتگاه انواع غذاهای ایرانی محلی و سنتی را به گردشگران ایرانی و خارجی ارائه می‌کند.

اقامتگاه گندم‌زار

روستای فرحزاد یکی از روستاهای توابع شهر خور است که در فاصله 3 کیلومتری از کویر مصر میزبان یکی از بهترین اقامتگاه‌های این منطقه است. اقامتگاه گندم‌زار که در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر قرار گرفته در میان تپه‌های شنی کویر قرار دارد که باعث شده جلوه و منظره خاصی در اطراف این اقامتگاه ایجاد کرده است. این اقامتگاه دارای 3 اتاق و 4 سوئیت است که ظرفیت‌های متفاوتی از 3 تا 10 نفره دارند. سرویس بهداشتی و حمام در این اقامتگاه مشترک است. همچنین فضایی در محوطه اقامتگاه فراهم شده که برای دورهمی‌های شبانه و روشن کردن آتش مناسب است.

نمونه اقامتگاه کویر مصر

اقامتگاه قلعه جندق

روستای جندق یکی دیگر از توابع شهر خور به حساب می‌آید که قلعه جندق در این روستا در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر قرار گرفته است. این اقامتگاه مانند سایر اقامتگاه‌های این منطقه دارای طراحی بومی و سنتی است. اقامتگاه قلعه جندق دارای 20 اتاق و سوئیت است که از 2 تا 10 نفر ظرفیت دارند و از مهمانان و مسافران پذیرایی می‌کنند. این اقامتگاه به یک غذاخوری مجهز شده است که انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی را با طعم لذیذ به مسافران ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: کویر مصر، سرزمین شن‌های روان

هتل بالی

بالی نام هتلی است که در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر قرار گرفته و به عنوان بزرگ‌ترین هتل کویری در بخش مرکزی ایران شناخته می‌شود. این هتل که در شهر خور قرار دارد 2 ستاره بوده و به 33 اتاق مجهز شده است که به صورت سنتی طراحی و چیدمان شده‌اند. اتاق‌های این هتل از 2 تا 6 نفر ظرفیت دارند و به طور کلی امکان پذیرایی و اسکان 136 مسافر به صورت همزمان در آن وجود دارد. علاوه بر سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در هر اتاق امکاناتی مانند تلویزیون، یخچال، سیستم گرمایشی و سرمایشی از مهم‌ترین امکانات هتل بالی است که برای مسافران فراهم شده است. کویرنوردی، شترسواری، موتورسواری و تور سافاری از مهم‌ترین امکاناتی است که این هتل در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل سنتی تی دا

روستای فرحزاد میزبان یکی دیگر از اقامتگاه‌های موجود در فهرست بهترین اقامتگاه کویر مصر است که هتل سنتی تی‌ داد نام دارد. این هتل سنتی به 30 اتاق و سوئیت مجهز شده که ظرفیت 2، 3 و 4 نفره دارند. تلویزیون، اینترنت، یخچال، آشپرخانه و غیره از مهم‌ترین امکانات اتاق‌های این هتل محسوب می‌شوند. این هتل دارای یک رستوران است که با انواع غذاهای فرنگی و ایرانی سنتی و محلی از مهمانان پذیرایی می‌کند. یکی از ویژگی‌های غذای این رستوران این است که همه غذاها با استفاده از مواد اولیه ارگانیک و با بالاترین کیفیت طبخ و سرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به کویر مصر

جمع‌بندی

کویرنوردی یکی از تفریحات و سفرهای جذاب به حساب می‌آید که می‌تواند افراد را با جاذبه‌های شگفت‌انگیز کویر و رمز و رازهای آن آشنا کند. فلات مرکزی ایران کویرهای زیبا و جذابی که دارد که مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است. کویر مصر یکی از محبوب‌ترین کویرهای مرکزی ایران است که در طول سال از مسافران و گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند. مسافران می‌توانند با اقامت در بهترین اقامتگاه کویر مصر از جاذبه‌های دیدنی و طبیعت شکفت‌انگیز این کویر لذت ببرند.

تورهای کویر مصر



1402/06/01 | کد مطلب: 1661


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.