۱۰ تا از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای تاجیکستان را بشناسید | آرندتور

خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای تاجیکستان را بشناسید

شما هم امتیاز بدهید!

تاجیکستان یکی از کشورهای همسایه شمالی ایران است که جزو کشورهای آسیای میانه بوده و یک کشور کوهستانی محسوب می‌شود. این کشور از فرهنگ و تمدن کهن برخوردار بوده و در طول تاریخ خود فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. تاجیکستان از نظر فرهنگی و زبان قرابت زیادی با ایران دارد که همین مسئله باعث شده تا این کشور یکی از مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان باشد. برای افرادی که عاشق آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و زندگی مردمان در سایر کشورها هستند، تاجیکستان یک مقصد منحصر به فرد محسوب می‌شود. یکی از نشانه‌های فرهنگ در هر کشور و منطقه، غذاها و خوراک‌های مردمان آن است. غذاهای تور تاجیکستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به خوب فرهنگ مردم این کشور را به تصویر می‌کشد. در ادامه‌ی این مقاله از آژانس مسافرتی آرندتور، بیشتر مطالعه کنید.

لذیدترین و خوشمزه‌ترین غذاهای تاجیکستان

یکی از جاذبه‌های سفر به تاجیکستان، رستوران‌های محلی و سنتی جذاب این کشور است که در جای جای این سرزمین به چشم می‌خورد. مسافران و گردشگران می‌توانند انواع غذاهای تاجیکستان را در این رستوران‌های محلی و سنتی میل کرده و از طعم و مزه لذید این غذاها غرق در لذت شوند. غذاهای تاجیکستان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه با چند نمونه از خوشمزه‌ترین غذاهای این کشور آشنا می‌شویم تا شناخت دقیق‌تری نسبت به فرهنگ غذایی مردم تاجیکستان پیدا کنیم.

اوگرا پلو

اگر به عنوان گردشگر و مسافر به کشور تاجیکستان سفر کرده و بدون امتحان کردن اوگرا پلو این کشور را ترک کنید، می‌توان گفت که سفر شما بی‌حاصل بوده است. اوگر پلو یکی از غذاهای سنتی تاجیکستان است که در بین مردم محلی و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. اوگرا پلو به عنوان یکی از غذاهای تاجیکستان شامل موادی مانند برنج، گوشت، پیاز، هویج و ادویه‌های مختلف است که طعم بسیار لذیذی دارد.

غذاهای لذیذ تاجیکستان

 اوشی پلو

یکی دیگر از غذاهای تاجیکستان که در دسته غذاهای پلویی قرار دارد، اوشی پلو است. برای طبخ این غذای لذیذ و خوشمزه از گوشت، هویج، پیاز و برنج به همراه ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. اگر به تاجیکستان سفر کردید می‌توانید این غذای خوشمزه را در رستوران‌های محلی این کشور امتحان کرده و از طعم آن لذت ببرید.

کورداک

تاس کباب تاجیکی، کورداک نام دارد که یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای تاجیکستان است. این غذای سنتی و محبوب از مواد مختلفی مانند گوجه فرنگی، گوشت، سیب‌زمینی به همراه ادویه‌های مختلف تشکیل شده که طعم بی‌نظیری دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین سوغات تاجیکستان

کیچیری

اگر جزو دسته افرادی هستید که عاشق طعم‌های قدیمی هستند و به غذاهای قدیمی و سنتی علاقه دارید، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای تاجیکستان، یک غذای سنتی به نام کیچیری است که غذایی خوشمزه و پرطرفدار در این کشور به حساب می‌‌آید. این غذای قدیمی و سنتی تاجیکستان با مواد اولیه‌ای مانند ماش، هویج و پیاز و روغن طبخ می‌شود که طعم لذیذی دارد. در کنار این غذا باید یک سس خوشمزه نیز وجود داشته باشد که مواد اولیه آن ماست ترش، روغن و پیاز است. اگر عاشق امتحان کردن غذاهای سنتی با طعم قدیمی هستید در سفر به تاجیکستان امتحان کردن این غذا را از دست ندهید.

خوشمزه‌ترین غذاهای تاجیکستان

 سوپ جاواری

یکی دیگر از غذاهای تاجیکستان که در دسته پیش‌غذاها قرار می‌گیرد، سوپ جاواری نام دارد که از محبوبیت بالایی در این کشور برخوردار است. سوپ جاواری یکی از غذاهای محلی تاجیکستان است که در طبخ و آماده‌سازی آن از مواد مختلفی مانند پیاز و هویج خرد شده، گوشت گاو و ماش استفاده می‌شود. این سوپ که طعم بی‌نظیری دارد عنوان یک پیش‌غذای محبوب و مقوی شناخته می‌شود که امتحان کردن آن در سفر به تاجیکستان ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید تاجیکستان

شش کباب

این غذا را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای تاجیکستان دانست که باعث می‌شود هر ساله مسافران زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر کرده تا بتوانند این غذای لذیذ را امتحان کرده و طعم آن را بچشند. این غذای محبوب تاجیکستان در سه مدل طبخ می‌شود؛ شش کباب با تکه‌های گوشت، شش کباب با استخوان و شش کباب با سبزیجات سه مدل مختلف این غذای لذیذ و خوشمزه هستند. یکی از لذیذترین و بهترین قسمت‌های امتحان کردن این غذا، خوردن دنبه‌هایی است که در لابلای گوشت‌ها قرار گرفته‌اند و طعم لذیذی به این غذا بخشیده‌اند.

این غذا که بر اساس سلیقه مشتریان با گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله طبخ می‌شود معمولا در رستوران‌ها قبل از طبخ در یک طرف مملو از ادویه‌های مختلف غوطه‌ور می‌شود تا طعم ادویه و ترشی به خوبی به خورد گوشت‌ها رود. در رستوران‌های تاجیکستان در کنار این غذای لذیذ گوجه کبابی، آبلیمو، ترشی و نان سرو می‌شود که می‌تواند خوشمزگی آن را چندین برابر کند.

کباب تاجیکی

یکی دیگر از غذاهای تاجیکستان که در دسته غذاهای کبابی قرار می‌گیرد کباب تاجیکی نام دارد که از گوشت گوسفندی به همراه پیاز، نمک، ترشی و انواع ادویه‌های خوشبو و معطر در کنار تکه‌های فلفل رنگی طبخ می‌شود. این کباب یکی از لذیذترین غذاهای سنتی تاجیکستان به حساب می‌آید که در بین مردم محلی و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر به کشور تاجیکستان سفر کردید امتحان کردن این غذا در رستوران‌های سنتی و مدرن این کشور را در برنامه خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید: فرهنگ و رسوم مردم تاجیکستان را بیشتر بشناسید

دلمه کلم

یکی دیگر از لذیذترین غذاهای تاجیکستان دلمه کلم نام دارد که از محبوبیت بالایی در این کشور برخوردار است. از گوشت گاو به همراه برنج، پیاز و ادویه‌های مختلف به همراه برگ کلم برای طبخ این غذا استفاده می‌شود. معمولا برای طبخ این غذا همه مواد را در داخل برگ‌های کلم پیچیده و در داخل آب گوشت غوطه‌ور می‌کنند تا به آرامی بر روی شعله پخته و آماده سرو شود. مردم تاجیکستان معمولا همراه با این غذا از خامه ترش نیز استفاده می‌کنند که طعم لذیذ آن را چندین برابر می‌کند.

غذاهای لذیذ و خوشمزه تاجیکستان

حلوای تر

پس از معرفی لذیذترین غذاهای تاجیکستان نوبت به معرفی چند نمونه از بهترین دسرهای این کشور می‌رسد. مردم تاجیکستان برای دسرها و پیش‌غذاها اهمیت زیادی قائل هستند اما در میان آن‌ها حلوای تر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این حلوا بسیار لذیذ بوده و طعم آن با طعم همه مدل‌های حلوا که در نقاط مختلف جهان طبخ می‌شود متفاوت است. تا زمانی که طعم این حلوا را نچشیده باشید نمی‌توانید لذیذ بودن آن را درک کنید.

نیشالو

یکی دیگر از غذاهای تاجیکستان که در دسته دسرها قرار می‌گیرد، نیشالو نام دارد که از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم این کشور برخوردار است. نیشالو یکی از دسترهای شیرین و دوست‌ داشتنی تاجیکستان است که از سفیده تخم مرغ و شکر به همراه گیاهی به نام Soaproot برای طبخ آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تاجیکستان که نباید از دست بدهید

جمع‌بندی

غذا و فرهنگ غذایی یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی کشورهای مختلف به حساب می‌آید که می‌تواند اصالت و سنت‌های مردمان یک منطقه را به خوبی به تصویر بکشد. به همین دلیل غذاهای سنتی در کشورهایی که از فرهنگ و تمدن کهن برخوردار هستند،‌ اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند. کشور تاجیکستان که در منطقه آسیای میانه واقع شده و همسایه شمالی کشور ایران است، از فرهنگ و تمدن کهن برخوردار است که در این زمینه قرابت زیادی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران دارد. غذاهای تاجیکستان که اغلب ریشه در تمدن و فرهنگ غنی مردمان این کشور دارند دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بین مردم هستند؛ به همین دلیل مردم این کشور همواره تلاش می‌کنند تا سنت‌های خود را در طبخ غذاهای محلی به خوبی حفظ کرده و به نسل‌های بعد منتقل کنند.



1402/06/04 | کد مطلب: 1667
برچسب‌ها: غذا و رستوران


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.