راهنمای جامع قشم گردی در ۳سوت | آرندتور

راهنمای جامع قشم‌گردی

شما هم امتیاز بدهید!

تور قشم یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی است و تعجبی هم ندارد چرا که این شهر دوست داشتنی یک پکیج کامل است. از سواحل بی‌نظیر خلیج فارس گرفته تا دیدنی‌های طبیعی و تاریخی و فرصت‌ خرید خوب و ارزان، قشم برای هر کسی چیزی برای ارائه دارد. اگر شما هم می‌خواهید یک قشم گردی بی‌عیب و نقص را تجربه کنید،‌ این مطلب را تا انتها بخوانید.

بهترین زمان قشم گردی

قبل از هر چیز ببینیم بهترین زمان سفر به قشم چه وقتی است که بتوان بهترین استفاده را از قشم گردی کرد و بیشترین لذت را برد. برای جواب این سوال اول باید هدف خود را از سفر به قشم تعیین کنید. اگر هدف تفریح و گشت و گذار باشد، قاعدتا به دلیل هوای شرجی و جنوبی بودن باید زمستان و حداکثر ماه آخر پاییز و عید را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید. از طرفی پیک مسافر برابر است با افزایش قیمت‌ها، بنابراین اگر تنها هدف از سفر به قشم خرید (مخصوصا خرید عمده) است، فصول گرم احتمالا قیمت‌ها برای خرید بهتر است.

قشم گردی

جاهای دیدنی قشم

اولویت اول قشم گردی بازدید از جاهای دیدنی قشم است. قشم از این نظر چیزی کم ندارد و موارد زیر تنها تعدادی از جذاب‌ترین دیدنی‌ها هستند. یک نکته مهم این جا وجود دارد و آن این است که اکثر این جاذبه‌ها خارج از مرکز شهر هستند و در جزیره پراکنده‌اند، بنابراین اگر بدون خودروی شخصی رفته‌اید پیشنهاد ما اجاره ماشین برای نیمه روز یا تمام روز است. این طوری هم حمل و نقل ساده‌تری دارید و هم می‌توانید در یک روز از چند جاذبه بازدید کنید.

جنگل‌های حرا

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های قشم همین جنگل‌های حرا هستند که یک تفریح نیمروزی عالی خواهند بود. به این جنگل‌ها مانگرو هم گفته می‌شود و وسعت بسیار زیادی هم دارد. البته که منظور در این جا یک جنگل معمولی نیست،‌ بلکه با یک پوشش گیاهی خاص روبروییم، یعنی درختانی که از آب شور تغذیه می‌کنند. می‌توانید با قایق گشتی در این مناطق بزنید و لذت ببرید.

دره ستاره‌ها

عکس‌های دره ستارگان قشم را احتمالا دیده باشید. دره‌ ستاره‌ها که در اثر فرسایش و طی چندین و چند سال به وجود آمده با هیچ دره دیگری قابل مقایسه نیست و ظاهر بسیار عجیب و جذابی دارد. اسم این دره هم از آنجا آمده که زمانی محلی‌ها می‌گفتند به دلیل برخورد یک ستاره با زمین این دره به وجود آمده است. برای بازدید از این دره تنها تا غروب آفتاب فرصت دارید و نباید آن را از دست بدهید.

جزیره هنگام

اگر تا قشم سفر کردید حیف است که دیدن جزیره هنگام را از دست بدهید. این جزیره در بخش جنوبی قشم قرار گرفته و فاصله بسیار کمی با آن دارد. با یک قایق گردی جذاب می‌توانید به این جزیره بروید و از دیدن ساحل نقره‌ای جزیره در کنار بازارچه محلی و غذاهای خوشمزه لذت ببرید. بزرگ‌ترین هیجان رفتن به این جزیره هم دلفین‌هایی هستند که ممکن است هنگام قایق سواری با آن‌ها روبرو شوید.

تنگه چاهکوه

هنگام قشم گردی تنگه چاهکوه قشم را نیز باید حتما جزو لیست قرار دهید. این تنگه مانند دره ستارگان ظاهر بسیار خاص و عجیبی دارد و یکی از لوکیشن‌های محبوب عکاسی به شمار می‌رود. این تنگه که عمق ۱۰۰ متری دارد در اثر فرسایش به وجود آمده است و چندین حفره یا چاله در آن وجود دارد که هنگام بارش باران پر می‌شود و زمانی آب شیرین مردم را نیز تامین می‌کرده‌اند.

جزایر ناز

جزایر ناز در بخش جنوبی جزیره قشم قرار دارند و هنگام قشم گردی می‌توانید برای لذت بردن از یک ساحل زیبا به آنجا بروید. جذابیت این جزایر این است که هنگام جزر و پایین رفتن آب، راهی از جزایر به خشکی متصل می‌شود و می‌توان پیاده هم به آن جا رفت و هنگام مد نیز دوباره مسیر ناپدید می‌شود. البته این جا منظور از جزیره یک جزیره بزرگ و مسکونی نیست.

راهنمای قشم گردی در 3 سوت

مراکز خرید قشم

همانطور که می‌دانید جزیره قشم جزو منطقه آزاد محسوب می‌شود و تعجبی هم ندارد که کالاهای مختلف وارداتی را می‌توان در آن با قیمت مناسب‌تر و البته در تنوع بالا پیدا کرد. تعداد زیادی پاساژ و بازار مختلف در قشم وجود دارد که اصلا بسیاری تنها به خاطر آن‌ها به قشم گردی می‌روند. معروف‌ترین این مراکز خرید موارد زیر هستند:

سیتی سنتر یک و دو

اگر می‌خواهید در تور قشم از تهران خود همه تجربه‌ها را داشته باشید و نمی‌خواهید مدت خیلی زیادی را به خرید اختصاص دهید، احتمالا این دو مرکز خرید انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. هر دو مجموعه در نزدیکی یک دیگر در نبش بلوار دریای قشم قرار گرفته و دسترسی راحتی دارند. از طرفی این دو مرکز خرید طراحی خوب و مدرنی دارند و خبری از ازدحام زیاد در آن‌ها نیست، به علاوه این که امکانات رفاهی مانند رستوران‌های مختلف و حتی شهربازی برای کودکان هم دارند. البته که قیمت‌ها هم کمی بالاتر است اما ارزشش را دارد.

بازار درگهان

به جرئت می‌توان گفت بازار درگهان خود دنیای دیگری است و به راحتی و با یک روز و دو روز نمی‌توان تمام آن را گشت. خود این بازار که در بافت قدیمی درگهان قشم قرار دارد، متشکل است از چندین و چند بازار و پاساژ مختلف که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در آن‌ها پیدا کنید، البته با مرکز شهر قشم نیم ساعتی فاصله دارد. این بازارها هم عمده فروشی و هم تک فروشی دارند و برای فروشندگان نیز انتخابی عالی محسوب می‌شوند. از معروف‌ترین پاساژهای این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاساژ دو دلفین
  • بازار زمرد
  • بازار اطلس
  • بازار نخل
  • مجتمع تجاری دریا
  • مرکز تجاری ایران زمین

 بازار ستاره قشم

این پاساژ یکی از قدیمی‌ترین پاساژهای مدرن داخل خود قشم است و از قدیم به اجناس اورجینال و بعضا لوکس خود معروف بوده است. البته شاید حالا مانند قدیم این بازار یکه تاز نباشد، اما هنوز هم حین قشم گردی می‌توانید به آن سری بزنید و چیزهای خوبی پیدا کنید. یک مزیت خوب این بازار نیز قرار گیری آن در بلوار ولیعصر است که محل وجود چند پاساژ معروف دیگر هم هست و به راحتی می‌توانید یک خرید کامل داشته باشید.

بهترین زمان قشم گردی

سوغات قشم

نمی‌شود که قشم گردی کرد و هیچ یادگاری از این سفر جذاب نداشت. چه خودتان به دنبال یادگاری باشید و چه بخواهید برای نزدیکان سوغاتی بگیرید، گزینه‌های مختلفی از صنایع دستی و سوغات قشم روبه‌روی شماست:

  • ادویه‌های جنوبی: جنوبی‌ها ادویه‌های زیادی در غذاها استفاده می‌کنند که الحق هم طعم و بوی عالی دارند. به خصوص برای مزه‌‌دار کردن غذاهای دریایی و حتی فست فودها می‌توانید این ادویه‌های خوشمزه و ترکیبی را خریداری کنید.
  • صنایع دستی: در خیلی از قسمت‌های قشم و به خصوص جاهایی مانند جزیره هنگام، بومی‌ها صنایع دستی خود را در بازارچه‌های محلی به فروش می‌گذارند. از حصیربافی گرفته تا بدلیجات ساخته شده با صدف همگی یادگاری‌های جذابی خواهند بود.
  • لباس محلی: لباس‌های محلی قشم و مخصوصا لباس‌های خانم‌ها طرح و رنگ‌های بسیار جذاب و زیبایی دارند و روی آن‌ها کار دست انجام می‌شود که آن‌ها را شیک‌تر هم می‌کند. با خرید آن‌ها هم یادگاری ارزشمندی خواهید داشت و هم صاحب یک لباس زیبا می‌شوید.
  • ترشی انبه: اگر در فصل مناسبش به قشم گردی بروید، می‌توانید ترشی انبه اصل را هم از قشم تهیه کنید. این ترشی از خوشمزه‌ترین چیزهایی خواهد بود که امتحان می‌کنید پس آن را از دست ندهید. البته حتما به سراغ ترشی‌های محلی بروید نه مدل‌های عربی و پاکستانی.

جمع بندی

سفر به مقصد جذابی مانند قشم کار آسانی نیست، چون همه دوست دارند در تعداد روزهای اندک سفر از همه جذابیت‌ها استفاده کنند و نمی‌‌خواهند چیزی را از دست دهند. قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و البته یکی از جذاب‌ترین‌هاست و با دیدنی‌ها و مراکز خرید کاربردی و به صرفه خود، یکی از بهترین مقاصد است. امیدواریم این راهنمای قشم گردی سفر شما به این جزیره را خاطره‌انگیزتر کند.



1402/06/30 | کد مطلب: 1700
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.