همه‌‌چیز درباره میدان تکسیم استانبول{جاذبه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید اطراف} | آرندتور

همه‌‌چیز درباره میدان تکسیم استانبول

شما هم امتیاز بدهید!

کشور ترکیه مکان‌های توریستی و گردشگری فراوانی دارد که یکی از جاذبه‌های توریستی زیبا در شهر استانبول، میدان تکسیم است. میدان تاکسیم استانبول واقع در بخش اروپایی این شهر و در منطقه بی اوغلو (Beyoglu) است که بی اوغلو محله‌ای قدیمی با بافت قدیم است. در این مطلب از سایت آرند تور که در رابطه با موضوع همه چیز درباره میدان تکسیم است به بررسی مواردی مانند قیمت هتل‌ های میدان تاکسیم استانبول، فاصله میدان تکسیم تا دریا، مراکز خرید میدان تقسیم استانبول، خیابان تکسیم استانبول و غیره در تور استانبول خواهیم پرداخت.

ویژگی‌ها و تاریخچه میدان تاکسیم استانبول

میدان تکسیم در انتهای شرقی خیابان استقلال استانبول قرار داشته و این میدان قدیمی در واقع، در یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر استانبول واقع شده است و از همین‌رو نگاه گردشگران را به خود خیره می‌کند. میدان تاکسیم استانبول، در همه زمان‌ها محلی برای برگزاری جشن‌های شب سال نو بوده و مردم در این میدان دور هم جمع شده و فضایی گرم و دوستانه را کنار هم تجربه می‌کنند.

گفتیم که بافت محله‌ای که میدان تاکسیم استانبول در آن قرار دارد، قدیمی است؛ اما باید بدانید در کنار این بافت قدیمی، شاهد ساختمان‌های نوساز مدرن و لوکس و مکان‌های تفریحی قابل‌توجه خواهید بود که این خیابان را به مکانی شلوغ و مملو از رستوران‌ها و کافه‌ها تبدیل کرده است و به همین دلیل توجه توریست‌ها و گردشگران را به خود جلب کرده است.

یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که علت نام‌گذاری میدان تاکسیم استانبول چیست؟ تکسیم به معنای تقسیم و یا توزیع است. نام این میدان در حقیقت از نام آب‌انبار بزرگ سنگی که در ضلع غربی میدان قرار داشته، گرفته شده‌است. نام این میدان در اواخر دوران عثمانی توسط، سلطان محمود اول انتخاب شد.

تاریخچه میدان تاکسیم استانبول

میدان تکسیم در کدام قسمت استانبول است؟

همان‌طور که گفته شد، میدان تکسیم که یکی از اصلی‌ترین میدان‌های شهر استانبول است، در بخش اروپایی این شهر و در منطقه بی‌اوغلو قرار دارد. میدان تکسیم در انتهای شرقی خیابان خرید استقلال واقع شده است. دسترسی به این میدان شلوغ، پر رفت‌وآمد و زیبا به دلیل وجود ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در نزدیکی میدان تاکسیم استانبول از سراسر شهر بسیار آسان است.

فاصله میدان تکسیم تا دریا چقدر است؟

شهر استانبول دارای سواحل متعددی است که برخی از این سواحل در نزدیکی میدان تاکسیم استانبول قرار دارند. سواحل نزدیک به میدان تکسیم عبارتند از های بیچ کلاب، دالیا، ساحل بدون توقف، یشیلکوی چیروز، جاده بستان، ساحل فلوریا گونش، برج، سوما، کیلیوس، اوزونیا و ساحل آتارلی؛ که همگی در حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری میدان تکسبم قرار دارند. ساحل گلدن یا Golden Beach در حدود ۱۰ کیلومتری میدان تاکسیم استانبول قرار داشته و نزدیک‌ترین ساحل به این میدان است.

هتل ‌های میدان تکسیم استانبول

اقامت در هتل‌ های میدان تکسیم استانبول مزایای بسیاری دارد که از مهم‌ترین موارد این مزایا به دسترسی راحت به همه بخش‌های شهر است. هتل‌های این میدان اصلی و بزرگ را می‌توان بر اساس تعداد ستاره‌‌های هتل، امکانات و موقعیت مکانی اولویت‌بندی کرد.

هتل‌های واقع در تاکسیم استانبول بهترین موقعیت مکانی را برای گردشگران ایرانی داشته و همچنین تنوع هتل‌ها در این بخش از شهر استانبول کار را برای مسافران ایرانی بسیار راحت کرده است. در ادامه به معرفی برخی از این هتل‌ها خواهیم پرداخت.

هتل سه ستاره موکارناس

این هتل، از هتل‌های سه ستاره تاپ واقع در منطقه تکسیم است که دارای فضای جذاب، موقعیت مکانی منحصر به فرد، امکانات متنوع و پرسنل مجرب است و به همین دلیل بسیار محبوب است. از امکانات رفاهی هتل موکارناس می‌توان به رستوران، صرافی، ترانسفر رفت‌وبرگشت به فرودگاه، سالن اسپا، لاندری و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. این هتل با میدان تاکسیم استانبول فقط ۴۰۰ متر و با خیابان معروف استقلال ۷۰۰ متر فاصله داشته و به همین دلیل جزء بهترین‌ هتل‌های میدان تکسیم در نظر مسافران است.

هتل سه ستاره آیرامین

این هتل سه ستاره امکان استفاده از اینترنت پرسرعت رایگان را به مسافرین خود می‌دهد. این هتل به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون وقفه مسافر می‌پذیرد و پرسنل پذیرش آن به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی مسلط هستند. از خدمات رفاهی این هتل نیز می‌توان به لاندری، خدمات اسپا، رستوران، کلاب کودکان، پارکینگ اختصاصی، خدمات خانه داری، صندوق امانات و امکانات ویژه معلولین اشاره کرد. هتل آیرامین تنها ۲۰۰ متر با میدان تاکسیم استانبول فاصله دارد.

هتل سه ستاره پرا

واقع در بخش اروپایی استانبول بوده و چشم‌انداز منحصر به فرد این هتل از دلایل جذابیت آن است. این هتل نیز به صورت ۲۴ ساعته پذیرش مسافر دارد. مسافران می‌توانند از پنجره اتاق خود برج تاریخی معروف گالاتا را با نمایی زیبا تماشا کنند. اتاق‌های این هتل دارای امکاناتی از قبیل مبلمان شیک، اینترنت رایگان، مینی‌ بار، تلویزیون صفحه تخت و حمام با دوش مجهز است.

هتل ‌های میدان تکسیم استانبول

هتل چهار ستاره والتون گالاتا

در نزدیکی برج معروف گالاتا در خیابان تکسیم استانبول قرار دارد. پذیرش مسافر در این هتل به صورت ۲۴ ساعته است و امکاناتی مانند خشکشویی، سالن کنفرانس و اجتماعات، اینترنت بی‌سیم رایگان، خدمات اسپا، ترانسفر رفت‌وبرگشت به فرودگاه، رستوران، امکانات بدنسازی و کافی شاپ را به مسافران ارائه می‌دهند.

هتل چهار ستاره فاکس

یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین هتل‌های میدان تاکسیم استانبول است. اتاق‌های این هتل به سبک مینیمال و با لوازم درجه یک طراحی شده تا مسافران از اقامت در این مجموعه لذت ببرند. از سری خدمات رفاهی این هتل می‌توان به مواردی مانند اینترنت بی‌سیم رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات لاندری، ترانسفر رفت‌وبرگشت با پرداخت هزینه، رستوران، سالن بدنسازی، کافی شاپ، بوفه باز صبحانه و صندوق امانات اشاره کرد.

هتل چهار ستاره آیکون

از ویژگی‌های این هتل می‌توان به رستوران این هتل که با انواع غذاهای بین‌المللی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند، اشاره کرد. خدمات رفاهی هتل آیکون شامل خشکشویی، صندوق امانات، خدمات اسپا، اینترنت پرسرعت رایگان و آسانسور برخوردار هستد. تمامی اتاق‌ها در این هتل مجهز به تلویزیون، تهویه مطبوع، مینی بار، کتری برقی، حمام اختصاصی، سشوار و حوله هستند.

هتل پنج ستاره سوفتیل تکسیم

هتل سوفتیل ۲ کیلومتر تا موزه هنر مدرن استانبول و کاخ پر آذین دولما باغچه متعلق به قرن نوزدهم فاصله دارد. تمامی اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل دارای Wi-Fi، تلویزیون صفحه تخت، قسمت نشیمن، مینی بار نوشیدنی، وسایل تهیه چای و قهوه و گاوصندوق هستند و علاوه‌بر این در تمامی ساعات روز سرویس اتاق ارائه می‌شود.

هتل پنج ستاره شرایتون

یکی از لوکس‌ترین هتل‌های تکسیم است.

هتل ۵ ستاره اینترکنتینانتال استانبول

این هتل دارای کیفیتی جهانی است و در کنار امکانات متعددی که ارائه می‌دهد، دارای چشم‌اندازی زیبا از تنگه بسفر است. اتاق‌های این هتل دارای امکانات رفاهی از قبیل WI-FI رایگان و تلویزیون صفحه تخت، به‌علاوه مینی بار نوشیدنی، مبل، و چای ساز و قهوه ساز هستند.

هتل ۵ ستاره مارمارا تکسیم

دارای دو رستوران شیک است که هم غذاهای ترکی و هم غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کنند. در این هتل برای مسافران سالن لابی، شکلات فروشی، استخر فصلی روی پشت بام به‌علاوه باشگاه ورزشی و اسپای شیک سلامتی نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۹ هتل برتر استانبول

قیمت هتل‌ های میدان تکسیم استانبول

قیمت و هزینه هتل در استانبول بستگی به امکانات هتل، نوع اقامت، تعداد افراد و عوامل دیگر دارد. برای آگاهی از قیمت دقیق و امکانات هتل‌های شهر استانبول می‌توانید با کارشناسان ما در سایت آرند تور صحبت کنید. کارشناسان آرند تور به شما کمک می‌کنند تا با توجه به محلی که می‌خواهید اقامت کنید و همچنین در نظر گرفتن زمان سفر و... بهترین تور را انتخاب کنید.

مراکز خرید میدان تکسیم استانبول

مراکز خرید میدان تقسیم استانبول کدامند؟

در نزدیکی و اطراف میدان تکسیم مراکز خرید فراوانی وجود دارد‌ که جزو بهترین مراکز خرید استانبول هستند. به برخی از این مراکز که بسیار نزدیک هستند، می‌توانید با پای پیاده یا تراموا بروید و برای رسیدن به آن‌‌هایی که کمی دورتر هستند، می‌توانید با مترو بروید.

از جمله مراکز خرید در میدان تاکسیم استانبول می‌توان به مرکز خرید دمیرورن، مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید نیشانتاشی، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید اوزدیلک، مرکز خرید زورلو، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید ویالند، مرکز خرید میدان عمار، مرکز خرید آکاسیا، مرکز خرید وایاپورت و غیره اشاره کرد.

کلام آخر

استانبول شهری بسیار زیبا و پرجاذبه است که این روزها بین ایرانیان نیز یک مقصد پرصرفدار برای گذراندن تعطیلات است. یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر میدان تاکسیم استانبول است که میدانی سرزنده و پررفت‌وآمد است. پیشنهاد می‌شود هنگام سفر به استانبول حتما به این منطقه سر بزنید و در صورتی‌که امکان آن را داشتید، این منطقه را برای اقامت خود انتخاب کنید تا از دسترسی‌های عالی آن بهره‌مند شوید. برای رزرو هتل و تور به کمک آرند تور، با کارشناسان ما صحبت کنید.



1402/07/14 | کد مطلب: 1718
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.