پارک دلفین کیش کجاست؟ {امکانات و راهنمای بازدید} | آرندتور

پارک دلفین کیش کجاست؟

شما هم امتیاز بدهید!

کیش یکی از جذاب‌ترین مقاصد توریستی ایران است. از مرکز خرید گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌های شیک و لوکس و لبته تفریحات دریایی جذاب،‌ همه‌چیز برای محبوبیت بالای کیش مهیاست. اما اگر با وجود این‌ها باز هم نیاز به برنامه جذاب‌تری برای خود و افراد خانواده بودید، برنامه پارک دلفین کیش می‌تواند گزینه بسیار جالبی در تور کیش باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم.

بهترین زمان بازدید از پارک دلفین

همانطور که می‌دانید، کیش جزو جزایر جنوبی کشور است و به همین دلیل هم آب و هوای گرم و شرجی دارد. در نتیجه بهتر است در فصول گرم و تابستان‌ها برنامه سفر به جزیره را نداشته باشید. در عوض فصول زمستان و اوایل بهار بهترین زمان سفر به کیش و بازدید از پارک دلفین کیش هستند. دقت کنید که برنامه بازدید از پارک یک برنامه مفصل چندساعته است که بخشی از آن‌ هم در محیط بیرون انجام می‌شود، پس انجام این برنامه در گرما می‌تواند اذیت کننده باشد.

دسترسی به پارک دلفین‌ کیش

کیش به طور کلی جزیره کوچکی است و جابه‌جایی در آن اصلا کار سختی نیست، معمولا اگر ماشین کرایه کرده باشید یا ماشین خود را به جزیره ببرید. در هر صورت مکان پارک دلفین کیش در منطقه نسبتا خلوت‌تری قرار دارد و اگر خودتان خودرو نداشته باشید باید از آژانس یا تاکسی اینترنتی استفاده کنید یا اینکه با اتوبوس و تاکسی به نزدیک پارک بروید. مکان دقیق پارک نیز در خیابان جهان و جنب پارک نیلوفر قرار دارد.

نحوه‌ی دسترسی به پارک دلفین‌ کیش

نحوه خرید بلیت پارک دلفین کیش

اگر می‌خواهید از پارک دلفین کیش دیدن کنید، باید بدانید که اصولا دیدار از این مجموعه به صورت یک پکیج فروخته می‌شود و نمی‌توانید تنها یکی از برنامه‌های آن را انتخاب کنید. بلیت پارک دلفین کیش را می‌توانید به روش‌های مختلفی خریداری کنید. خیلی از آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها این بلیت را می‌فروشند و برخی حتی برای آن تور می‌گذارند. به جز آن می‌توانید در خود باجه بلیت فروشی پارک بلیت را خریداری کنید. اما یک گزینه هم خرید بلیت به صورت اینترنتی از سایت‌های مختلف تفریحاتی کیش است که برخی از آن‌ها نیز روی بلیت تخفیف می‌گذارند و می‌توانید با قیمت بهتری بلیت را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 11 پارک مشهور کیش

بخش‌های مختلف پارک دلفین

معمولا برای بازدید از پارک دلفین کیش، بلیط تور فروخته می‌شود. با خرید این بلیط می‌توانید چند ساعت تفریح جذاب را داشته باشید که معمولا در سانس عصر برگزار می‌شود. کل برنامه نیز حدود سه الی چهار ساعت به طول می‌انجامد. پارک دلفین‌‌ها در واقع شامل بخش‌های مختلفی است که با ورود به پارک به ترتیب می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و در ادامه در مورد هر یک توضیح می‌دهیم:

باغ پرندگان

اولین بخشی که برای بازدید به آن هدایت می‌شوید، باغ پرندگان است. قبل از ورود به باغ مسیر سرسبز و پوشش گیاهی جذاب توجه شما را جلب می‌کند. این فضای سبز بسیار متنوع هم هست و در آن می‌توانید چندین و چند نوع درخت از درختان نخل گرفته تا اکالیپتوس، آکاسیا و البته چندین نوع کاکتوس و گیاهان متنوع دیگر را در آن ببینید و لذت ببرید. خود باغ پرندگان نیز بسیار جالب است و در دو بخش می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در یک بخش پرندگانی مانند طاووس، شترمرغ و پلیکان و بسیاری دیگر، به صورت آزادانه در محوطه گردش می‌کنند و دیدن‌ آن‌ها حسی بسیار واقعی و جالب دارد. در بخش دیگر پرندگان خطرناک‌تر یا وحشی در قفس نگهداری می‌شوند که دیدن ابهت این پرندگان نیز در نوع خود جالب است. در کل چندین پرنده در ۵۹ گونه مختلف در این باغ نگهداری می‌شوند که نباید دیدنشان را از دست بدهید. به جز پرندگان، موجودات دیگری مانند میمون، کروکودیل و تمساح را نیز می‌توانید در این مجموعه ببینید.

کلاسیک شو

بعد از دیدن پرندگان و قدم زدن در باغ جذاب و متنوع مجموعه پارک دلفین کیش، نوبت به کلاسیک شو می‌رسد. این برنامه در سالن مخصوص و سیرک‌مانندی اجرا می‌شود و مخصوصا کودکان از آن لذت بسیار زیادی می‌برند. در این برنامه چند آیتم نمایشی با نورپردازی‌های مختلف و چند آیتم سیرک و شعبده بازی برگزار می‌شود که همگی سرگرم کننده هستند. بعد از اتمام برنامه نیز به سمت دلفیناریوم یا محل نمایش دلفین‌ها راهنمایی می‌شوید.

دلفیناریوم یا پارک دلفین‌ کیش

دلفیناریوم یا پارک دلفین‌ها

در قسمت آخر برنامه پارک دلفین کیش، به سالن نیمه سرپوشیده‌ای می‌رسید که ردیف‌های صندلی برای نشستن دارد. روبروی شما یک استخر بزرگ وجود دارد که در آن نه تنها دلفین، بلکه گونه‌های دیگری از پستانداران دریایی نیز حضور دارند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، در این مجموعه ۲۱ پستاندار دریایی مختلف از دلفین گرفته تا شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی در چند استخر نگهداری می‌شوند. این قسمت مهیج‌ترین بخش برنامه است که در آن می‌توانید هنرنمایی بسیار جالب دلفین‌ها و دیگر گونه‌های دریایی را ببینید که بسیار شگفت‌انگیز و جالب است. مربی جندین نمایش تعاملی را با دلفین‌ها انجام می‌دهد و خلاصه برنامه بسیار جذابی را می‌سازند. بعد از اتمام برنامه هم می‌توانید از کافی شاپ و رستوران مجموعه استفاده کنید. در ضمن در طول برنامه نیز عکس‌های مختلفی از شما گرفته می‌شود که البته خریداری آن‌‌ها اختیاری است.

قوانین و مقررات پارک دلفین

در مجموعه پارک دلفین کیش قوانین و مقرراتی وجود دارد که اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از مدت حضور خود در پارک ببرید، بهتر است به آن‌ها توجه کنید:

  • بلیط پارک دلفین کیش قابل تعویض یا قابل پس دادن نیست، بنابراین هنگام خرید بلیت بیشترین دقت را داشته باشید.
  • بلیط برای هر تاریخی صادر شده باشد تنها در همان تاریخ قابل استفاده است، بنابراین اگر تاریخ انقضا بلیط بگذرد دیگر نمی‌توانید از آن بهره ببرید.
  • ورود دوربین‌های حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای با لنز ۳۵ میلی‌متر و بیشتر و دوربین فیلمبرداری به داخل مجموعه ممنوع است. اگر نیاز به عکس حرفه‌ای دارید باید آن را با عکاسان حرفه‌ای داخل مجموعه هماهنگ کنید. همچنین امکان ورود کالسکه نیز وجود ندارد.
  • بلیت برای کودکان زیر دو سال در صورت ارائه کارت شناسایی رایگان است و برای کودکان دو تا چهار سال نیز نیم‌بها حساب می‌شود، اما صدور این بلیت نیم‌بها تنها از طریق باجه خود پارک امکان پذیر است.
  • برنامه کلاسیک شو در ایام عزاداری و رحلت انجام نمی‌شود.

جاذبه‌های نزدیک به پارک دلفین کیش

جاذبه‌های نزدیک به پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش کنار ساحل قرار گرفته است. بنابراین می‌توانید به راحتی به ساحل نیز دسترسی داشته باشید و پارک ساحلی طلوع نیز دقیقا در کنار مجموعه قرار گرفته است. با کمی فاصله نیز می‌توانید پارک ساحلی سیمرغ و اسکله سیمرغ را پیدا کنید. در حوالی این پارک هم رستوران و غذاخوری وجود دارد و هم کلوپ غواصی و سایر تفریحات ورزشی کیش که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

جمع بندی

کیش یک محل عالی برای گذراندن وقت در هتل‌‌های لوکس و رفتن به مراکز خرید است. در این میان اگر کودکی همراه شما بود یا خودتان دوست داشتید تفریح جالبی را تجربه کنید، بهتر است بلیط پارک دلفین کیش را تهیه کنید. در این مقاله همه جزئیات را در مورد این مجموعه توضیح دادیم تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کرده و یک روز جالب را بگذرانید.



1402/07/06 | کد مطلب: 1726
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.