معرفی ۱۱ تا از بهترین سواحل استانبول | آرندتور

از 0 تا 100 بهترین سواحل استانبول

شما هم امتیاز بدهید!

کشور ترکیه یکی از مقاصد پرطرفدار در فصول بهار و تابستان است. به همین دلیل مجموعه‌های مختلف در قالب پکیج تور گردشگران مشتاق بازدید از این کشور را در کنار هم جمع می‌کنند. در بین شهرهای مختلف ترکیه، استانبول پربازدیدترین شهر این کشور محسوب می‌شود چرا که تفریحات و امکانات متنوعی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. سواحل استانبول یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند که حتماً باید در سفر خود از آن‌ها بازدید کنید. اگر می‌خواهید با بهترین سواحل ترکیه در تور استانبول آشنا شوید تا انتها با ما در آرندتور همراه باشید.

معرفی بهترین سواحل استانبول

سواحل استانبول امکانات تفریحی و رفاهی متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به امکان غواصی، موج‌سواری، قایق‌سواری، کایت‌سواری و منطقه حفاظت شده و اختصاصی برای شنا اشاره کرد.

به‌علاوه در نزدیکی این سواحل هم رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌های لوکسی وجود دارند تا تمامی نیازهای شما را برآورده کنند. از جمله بهترین سواحل شهر استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. سواحل استانبول: نان استاپ (Non Stop Beach)

نان استاپ از جمله سواحل استانبول بوده که در روستایی به نام کیلیوس در مناطق شمالی این شهر واقع شده و تا مرکز استانبول حدود ۳۳ کیلومتر فاصله دارد. نان استاپ یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین سواحل این شهر است که به جشن‌های بی‌پایان خود و تفریحات دسته‌جمعی مختلف مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال ساحلی شهرت دارد.

علاوه بر موارد فوق می‌توانید از تفریحات آبی تابستانه مثل موج‌سواری، اسکی روی آب و قایق‌رانی هم لذت برده یا اینکه در تخت‌های ساحلی موجود به تماشای امواج دریای سیاه بنشینید. نکته‌ی مهمی که باید در نظر بگیرید این است که بازدید از این ساحل با پرداخت هزینه‌ی ورودی امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: 10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید ‌ جاذبه‌‌های استانبول

سواحل استانبول: نان استاپ (Non Stop Beach)

۲. سواحل استانبول: اوزن‌آی (Uzunya Beach)

اوزن‌آی از جمله سواحل شمالی استانبول است که در گذشته پاتوق اصلی ماهیگیران در کرانه‌های دریای سیاه بود؛ اما بعد از بازسازی‌های انجام شده در سال‌های گذشته به یک کلاب ساحلی مجهز تبدیل شده است.

اوزن‌‌آی به دلیل محیط شگفت‌انگیز خود توانسته در بین طبیعی‌ترین و بکرترین سواحل استانبول قرار گرفته و با صندلی‌های ساحلی، رستوران‌های دریایی فوق‌العاده، کافی‌شاپ‌ها، تخت‌های آفتاب‌گیر، امکان کمپینگ و برقراری پیک‌نیک در محوطه ساحل و تفریحات آبی گوناگون خود تجربه‌ی بی‌نظیری را برای شما رقم بزند.

امکان بازدید از این ساحل در هفت روز هفته بین ساعات ۸ صبح تا ۱۲ شب وجود دارد و هزینه‌ی ورودی آن هم بین ۵ تا ۸.۵ دلار متغیر است.

۳. سواحل استانبول: گرین آکوا (Aqua Green Beach)

گرین آکوا از بهترین سواحل استانبول در قسمت جنوبی است که در کناره‌ی دریای مرمره در جزیره‌ی هیبلی آدا قرار دارد. دسترسی به ساحل گرین آکوا از طریق قایق‌ها و کشتی‌های کوچک بشیکتاش، کادیکوی و امینونو امکان‌پذیر است.

از جمله مزایای بازدید از این بخش از استانبول می‌توان به کلاس‌های آموزشی مختلف، رستوران‌های فوق‌العاده، هوای عالی، مرکز تفریحی و... اشاره کرد.

سواحل استانبول: گرین آکوا (Aqua Green Beach)

۴. سواحل استانبول: دالیا (Dalia Beach)

از دیگر سواحل شمالی محبوب استانبول می‌توان به دالیا که در نزدیکی ساحل سولار قرار دارد، اشاره کرد. اگر به دنبال ساحلی خلوت و دنج هستید تا بتونید در آرامش از دریا و طبیعت لذت ببرید، پیشنهاد ما دالیا است. البته امکان بهره‌مندی از تفریحات ساحلی مختلف مثل قایق‌های پارویی در این قسمت هم وجود دارد؛ با این وجود باز هم در آرامش شما اختلالی ایجاد نمی‌شود.

در کنار آفتا‌ب‌گرفتن روی تخت‌های مخصوص و تماشای چشم‌اندازه‌های خارق‌العاده می‌توانید غذاهای دریایی و نوشیدنی‌های محلی را در رستوران‌ها و کافه‌های دالیا امتحان کنید.

۵. سواحل استانبول: دگیرمن بورنو (Değirmenburnu Beach)

افرادی که عاشق طبیعت هستند حتماً باید بازدید از ساحل دگیرمن بورنو را که مملو از درختان کاج و فضایی دلپذیر است در برنامه‌ی سفر خود قرار دهند. این ساحل در دومین جزیره بزرگ استانبول هیبلی آدا قرار گرفته و بهترین زمان سفر به آن بین اواسط تیر تا اواسط آبان است.

سواحل استانبول: دگیرمن بورنو (Değirmenburnu Beach)

۶. سواحل استانبول: بورک (Burc Beach)

در فاصله‌ی ۲۶ کیلومتری از مرکز شهر استانبول یکی دیگر از سواحل فوق‌العاده‌ی این شهر به نام بورک قرار گرفته که توسط انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه بوگازیچی مدیریت می‌شود؛ بنابراین برخلاف تعداد محدودی از سواحل عمومی این شهر از امکانات مناسب و فضایی مرتب و تمیز برخوردار است.

ساحل طلایی بورک با مساحت یک کیلومتری خود در حاشیه‌ی دریای سیاه امکانات مختلفی را مثل پارکینگ خودرو، رستوران، غرفه‌های مختلف، کافی‌شاپ، موج‌سواری، ویندسرفینگ، والیبال ساحلی، قایق‌سواری و... در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

شما می‌توانید همه‌روزه بین ساعت ۹ صبح تا ۹ و نیم شب با پرداخت مبلغی بین ۲۵ تا ۳۵ لیر (در آخرهفته) از ساحل شگفت‌انگیز بورک بازدید کنید.

۷. سواحل استانبول: طلایی (Golden Beach)

در نزدیکی دریای مرمره و سیاه ساحل طلایی یا گلدن استانبول قرار گرفته که همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با پرداخت مبلغی بین ۱۵ تا ۳۰ لیر (در آخر هفته) آماده‌ی پذیرایی از بازیدکنندگان است.

تفریحات موجود در ساحل طلایی استانبول شامل موارد زیر است:

  • فوتبال ساحلی
  • قایق‌رانی
  • دوچرخه‌سواری
  • موج‌سواری
  • گلف
  • والیبال ساحلی
  • حمام آفتاب
  • کایت سواری
  • امکان اجازه‌ی خانه در حاشیه ساحل و گذراندن شب در آن‌ها
  • رستوران و فست‌فودی‌های درجه یک
  • اسنورکلینگ و...

سواحل استانبول: طلایی (Golden Beach)

۸. سواحل استانبول: بابیلون کیلیوس (Babylon Kilyos Beach)

ساحل ماسه‌ای بابیلون کیلیوس از سواحل استانبول است که بین طرفداران موسیقی طرفداران فراوانی دارد. در این ساحل به صورت مداوم فستیوال‌های موسیقی مختلفی برگزار می‌شوند که می‌توان در کنار آن‌ها از غذاهای مدیترانه‌ای در رستوران‌های لوکس و باکیفیت و مناظر فوق‌العاده این ساحل هم لذت برد.

فاصله بابیلون تا مرکز شهر استانبول حدود ۳۸ کیلومتر بوده و بازدید از آن مستلزم پرداخت ورودی بین ۴۰ تا ۶۰ لیر (در آخر هفته) است.

۹. سواحل استانبول: شیله آکوا (Sile Aqua Beach)

در قسمت آسیایی استانبول در ناحیه‌ی شمال غرب، ساحل شیله آکوا قرار گرفته است که برای رسیدن به آن باید مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را از مرکز شهر طی کنید. شیله آکوا در مقایسه با سایر پلاژهای ساحلی امکانات و تفریحات کمتری دارد، اما وسعت بسیار بالا، فضایی آرامش‌بخش و مناظری دیدنی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

سواحل استانبول: شیله آکوا (Sile Aqua Beach)

۱۰. سواحل استانبول: بیوک چکمجه (Buyukcekmece Kumsal)

در بین ۱۳۳ ساحل استانبول، بیوک چکمجه که در قسمت اروپایی این شهر واقع شده رتبه ۴۵ را به خود اختصاص داده است. فاصله این ساحل تا مرکز شهر استانبول حدود ۴۳ کیلومتر بوده و دسترسی به آن بسیار آسان است.

در زمان‌های لو سیزن می‌توان از محیط خلوت و آرام ساحل لذت برده و از امکانات گوناگون آن مانند تخت‌های استراحت، کابین‌های حمام، آفتاب‌گیر و... به راحتی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته که هنگام سفر به استانبول باید بدانید

۱۱. سواحل استانبول: فلوریا گونش (Florya Güneş Beach)

فلوریا گونش از جمله سواحل استانبول در محله‌ی مرفه این شهر به نام فلوریا است که در بین گردشگران و مردم شهر مکان شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود. جالب است بدانید که فلوریا گونش زمانی مکان موردعلاقه‌ی اولین رئیس جمهور ترکیه آتاتورک بوده است؛ به همین دلیل استراحتگاه او در این ساحل در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.

شما می‌توانید در کنار تماشای امواج دریا، دوچرخه‌سواری، شنا، دو و سایر تفریحات ساحلی از استراحتگاه آتاتورک هم در فلوریا گونش بازدید کنید.

سخن آخر

استانبول یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین شهرهای جهان است که امکانات متعددی را در خود جای داده است. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید باید حتما بازدید از سواحل استانبول را در برنامه‌ی خود قرار دهید. البته همواره می‌توانید سفر خود را با شرکت در یکی از تورهای مجموعه‌ی آرندتور به تجربه‌ای به‌یادماندنی و شگفت‌انگیز تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.



1402/07/30 | کد مطلب: 1739
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.