معرفی 15 تا از مراکز تفریحی دبی که نباید از دست دهید| آرندتور

معرفی 15 تا از بهترین مراکز تفریحی دبی

شما هم امتیاز بدهید!

دبی، پایتخت امارات متحده عربی، یکی از ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین شهرهای این کشور بوده که مقاصد گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. هر ساله از سرتاسر دنیا گردشگران زیادی برای بازدید از مراکز تفریحی دبی راهی این شهر شگفت‌انگیز می‌شوند. اگر شما هم قصد سفر به همسایه‌ی آبی ایران در خلیج‌فارس یعنی تور دبی را دارید مطالعه‌ی این مطلب از آرندتور را از دست ندهید.

مراکز تفریحی دبی

بسیاری از افرادی که تاکنون به دبی سفر نکرده‌اند تصور می‌کنند که این شهر جاذبه‌های دیدنی و مراکز تفریحی محدودی دارد؛ در حالی که کاملاً اشتباه می‌کنند. تنوع مراکز تفریحی دبی به قدری زیاد است که می‌تواند سلایق و رده‌های سنی مختلف را پوشش دهد. تعدادی از مراکز تفریحی ذکر شده شامل موارد زیر هستند:

۱. دهکده جهانی دبی (Global Village Dubai)

در خروجی ۳۷ جاده‌ی شیخ محمد بن زاید بزرگ‌ترین پروژه‌ی جهانگردی، خرید و گذران اوقات فراغت در دنیا به شکل یک پارک موضوعی و چند فرهنگی قرار گرفته است. این مجموعه اولین بار فعالیت خود را در سال ۱۹۹۷ به شکل چند کیوسک که روبه‌روی شهرداری دبی قرار داشتند، آغاز کرد و هدف آن نمایش جهان در ابعاد کوچک به شکل مینیاتوری است.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که دهکده جهانی دبی از جمله مراکز تفریحی دبی است که فقط در زمان‌های خاصی از سال برگزار شده و در فصول پاییز و زمستان (High season) یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

هزینه‌ی بازید از این محل برابر با ۲۰ درهم است که در صورت تهیه‌ی از وب‌سایت به ۱۵ درهم کاهش می‌یابد؛ به‌علاوه افراد بالاتر از ۶۵ و کودکان زیر سه سال هم نیازی به تهیه‌ی بلیط ندارند.

دهکده جهانی از مراکز تفریحی دبی

۲. برج خلیفه

ساخت بلندترین ساختمان جهان و نگین شهر دبی در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و بعد از پنج سال در ۲۰۰۹ به پایان رسید. این برج در ابتدا با نام دبی شناخته می‌شد اما بعد از افتتاح رسمی در سال ۲۰۱۰ به برج خلیفه که از نام حاکم ابوظبی و امارات الهام گرفته شده است، تغییر نام دارد.

خلیفه از جمله مراکز تفریحی دبی است که پیمان‌کاران متعددی به فرآیند ساخت آن کمک کردند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سامسونگ کانستراکشن و گروه اماراتی Arabtec اشاره کرد. در ضمن مدیریت پروژه هم به شرکت ترنر واگذار شد.

برج خلیفه دبی در حال حاضر با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع ۸۹۲.۸ متر بلندترین ساختمان در جهان محسوب شده و در مجموع ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی دارد. تعدادی از طبقات این سازه شگفت‌انگیز از جمله لانژ، سکوهای تماشا و باشگاه برای بازدید عموم مردم در نظر گرفته شده‌اند.

اگر می‌خواهید در زمان سفر خود با ازدحام جمعیت مواجه نشوید می‌توانید بازدید خود را در زمان لو سیزن (low season) یعنی فروردین تا مهر که گردشگران کمتری وجود دارند، انجام دهید.

برج خلیفه از مراکز تفریحی دبی

۳. ساحل کایت (Kite Beach): از مراکز تفریحات آبی در دبی

یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر گردشگران به دبی تجربه تفریحات آبی و وقت‌ گذراندن در کنار سواحل آن است. در امتداد ساحل جمیرا ساحلی به وسعت ۱۴ کیلومتر مربع به نام کایت یا بادبادک قرار دارد. قدرت بالای وزش باد در این ناحیه باعث شده تا بیشتر افراد هوا کردن بادبادک و موج‌سواری با کایت‌های بزرگ و رنگارنگ را در آن امتحان کنند.

سایر ورزش‌هایی که می‌توانید در ساحل کایت از آن‌ها بهره ببرید شامل تنیس و فوتبال ساحلی، اسکیت، دو، والیبال و... هستند. البته چند رستوران و کافه هم در این ساحل برای رفاه حال گردشگران قرار دارند.

ساحل کایت (Kite Beach): از مراکز تفریحات آبی در دبی

۴. مراکز تفریحی دبی: مرکز خرید مرکاتو

مرکاتو اولین مرکز خرید تفریحی در خاورمیانه و امارات است که بازدید از آن به دلیل سبک معماری رنسانس حاکم بر سازه شما را به یاد شهرهای مدیترانه در آن دوران می‌اندازد. برای رفتن به مرکاتو که در بخش مسکونی جمیرا واقع شده می‌توانید تاکسی بگیرید یا اینکه از خطوط اتوبوس شماره ۸، ۸۸ و C10 استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی مهمترین و بهترین مراکز خرید دبی

مراکز تفریحی دبی: مرکز خرید مرکاتو

۵. شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

اگر قصد دارید با خانواده خود به دبی سفر کنید حتماً بازدید از شهرباز آی ام جی را در برنامه خود قرار دهید. آی ام جی با مساحت ۱۴۰ هزار متر مربعی خود توانسته عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی سر پوشیده دنیا را به خود اختصاص دهد و در آن انواع جاذبه‌های تفریحی با تم ابرقهرمانان مارول، شخصیت‌های کارتون نتورک و دایناسورهای متحرک وجود دارد.

امکان بازدید از این شهربازی شگفت‌انگیز در تمامی ۳۶۵ روز سال وجود دارد؛ فقط ساعات کاری آن در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۱۲ ظهر تا ۹ شب و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب است و قیمت بلیط هم بین ۳۲۵ درهم تا ۵۲۴۵ درهم در بسته ویژه متغیر است.

شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی از مراکز تفریحی دبی

۶. باغ معجزه (Miracle Garden) از زیباترین مراکز تفریحی دبی

قرارگیری این باغ در دل کویر دبی واقعاً معجزه است. باغ معجزه دبی یکی از زیباترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری دبی بوده که افتتاح آن در سال ۲۰۱۳ همزمان با روز ولنتاین انجام شده است. آن چیزی که منجر به تمایز این باغ از سایر مجموعه‌های مشابه می‌شود نحوه گل‌آرایی در آن است که علاوه بر باغچه در ساختار مجسمه و سازه‌های گوناگون هم به کار رفته است.

ایده‌ی اولیه‌ی ساخت این مجموعه فوق‌العاده اولین بار توسط بازرگانی اردنی به نام عبدالناصر رحال مطرح شد و در نهایت ساخت آن با صرف هزینه‌‌ای بیشتر از ۴۰ میلیون درهم به پایان رسید. اگر قصد بازدید از باغ معجزه را دارید باید سفر خود را به زمانی غیر از تابستان موکول کنید؛ چرا که در این فصل باغ برای کاشت مجدد گل‌ها بسته می‌شود.

باغ معجزه (Miracle Garden) از زیباترین مراکز تفریحی دبی

۷. نخل جمیرا

نخل جمیرا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی در دبی بوده که به هشتمین عجایب جهان معروف است. حاکم دبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم با در نظرگرفتن اینکه ذخایر نفتی این شهر به زودی تمام می‌شود برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی آن تصمیم گرفت با استفاده از یک پروژه دو میلیارد دلاری این شهر را به بهترین و لوکس‌ترین مرکز تفریحی در دنیا تبدیل کند که جزیره مصنوعی جمیرا یکی از آن‌ها است.

این جزایر در حقیقت جزیره نیستند و با استفاده از پل‌های مشخصی به زمین اصلی متصل شده‌اند. جمیرا بزرگ‌ترین جزیره‌ی ساخت دست انسان است که به دلیل ابعاد شگفت‌انگیزی که دارد میتوان آن را از فضا هم مشاهده کرد.

نخل جمیرا از مراکز تفریحی دبی

۸. مسجد ایرانی بر دبی (Iranian Mosque Bur Dubai)

در بین مراکز تفریحی دبی نام یک مسجد توجه شما را به خود جلب خواهد کرد: مسجد ایرانی بر دبی. این مسجد که به نام‌های شیعه و علی بن ابی طالب (ع) نیز شناخته می‌شود شاهکار معماری ایرانی و کاشی‌کاری‌های شگفت‌انگیز این سبک را در خود جای داده است.

از سایر جذابیت‌های این مسجد می‌توان به رنگ‌های جذاب و متنوع، طرح‌های گل و بوته و خوش‌نویسی‌های اسلامی اشاره کرد.

مسجد ایرانی بر دبی

۹. موزه آینده از خلاقانه‌ترین مراکز تفریحی دبی

موزه آینده (Muesum of The Future) یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین مراکز تفریحی دبی و پروژه‌های عمرانی این شهر است که در سال ۲۰۲۲ افتتاح شد و ساختمان آن در بخش اقتصادی و بزرگراه شیخ زائد قرار دارد. هدف اصلی ساخت این موزه رواج تکنولوژی‌های روز در زمینه‌های مختلف مانند رباتیک و هوش مصنوعی است.

علاوه بر موارد فوق، آزمایشگاهی هم در این موزه قرار دارد که به پرورش ایده‌ها و طرح‌های گوناگون در دنیای واقعی اختصاص یافته است. البته این تنها بخش کار نیست و ایده‌های اولیه‌ی قدرتمند تأمین مالی شده و اقداماتی هم در زمینه‌ی بازاریابی خدمات آن‌ها صورت می‌گیرد.

در بازدید از این موزه به طبقه پنجم منتقل می‌شوید و روند کار از طبقات بالا به پایین صورت می‌گیرد. در طبقات مختلف این مجموعه با موارد زیر مواجه خواهید شد:

  • طبقه پنجم ایستگاه فضایی Hope: در بازدید از این طبقه یک تور دو ساعته خیالی از ایستگاه فضایی Hope را تجربه کرده و وضعیت دبی را در سال ۲۰۷۰ نیز مشاهده می‌کنید.
  • طبقه چهارم موسسه شفا:‌ این قسمت به کشفیات بوم‌شناسی و محیط‌سازی اختصاص یافته و تلاش می‌کند تا به مردم در درک بهتر تغییرات آب و هوایی و ساخت تجهیزات مختلف برای آینده‌ای درخشان‌تر کمک کند.
  • طبقه سوم واحه:‌ در این طبقه با درگیر کردن حواس مختلف بازدیدکنندگان تلاش می‌شود تا ارتباط آن‌ها با جسم و ذهن خود بیشتر شود.
  • طبقه دوم آینده در اکنون: در این قسمت فناوری‌های در حال تغییر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته و مدل‌های مختلفی از تکنولوژی‌های روز نمایش داده می‌شود.
  • طبقه اول قهرمانان آینده: این قسمت به کودکان زیر ده سال اختصاص یافته است تا خلاقیت خود را نشان دهند.
  • طبقه همکف: لابی موزه در این طبقه قرار گرفته و در آن مجموعه‌ای از تنقلات و نوشیدنی‌های گوناگون موجود است.

موزه آینده از خلاقانه‌ترین مراکز تفریحی دبی

۱۰. فراری پارک دبی

یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های موضوعی دنیا با وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع فراری پارک است که از پرطرفدارترین مراکز تفریحی دبی هم محسوب می‌شود. تمامی وسایل بازی و دکور این مجموعه به شکل ماشین‌های فراری آلبالویی رنگ طراحی شده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است.

از امکانات این فراری پارک می‌توان به بیست بازی سواری، رستوران‌های متنوع، سالن‌ نمایش، سینما، نمایشگاه، کارتینگ، شبیه‌ساز فرمول یک و زمین مخصوص کودکان اشاره کرد. البته به هیچ عنوان نباید از سریع‌ترین ترن هوایی دنیا که در مدت ۵ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، غافل شوید.

فراری پارک از مراکز تفریحی دبی

۱۱. آکواریوم دبی

آکواریم از مراکز تفریحی دبی است که در دل یکی از فروشگاه‌های این شهر به نام دبی مال قرار گرفته و به دلیل وسعت و زیبایی شگفت‌انگیزش توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. با قدم زدن در تونل آکواریوم دبی می‌توان هزاران جانور دریایی مختلف از قبیل کوسه‌ها را نیز مشاهده کرد.

آکواریوم دبی

۱۲. پارک مشرف (Mushrif Park)

در نزدیکی دهکده جهانی یکی دیگر از مراکز تفریحی دبی به نام پارک مشرف قرار گرفته است که می‌تواند برای گذراندن یک پیک‌نیک خانوادگی مکان ایده‌آلی باشد. این پارک در بردارنده بیشتر از ۶۰ هزار درخت و خانه بسیار بزرگی برای گروهی از جانداران در حیات وحش است.

شما می‎توانید ضمن بازدید از خانه‌های مینیاتوری واقع در مشرف و حیوانات گوناگونی چون طاووس، گنجشک گلو زرد، آهو و... پیاده‌روی یا دوچرخه سواری را هم در مسیرهای مخصوص در نظر گرفته شده تجربه کنید.

پارک مشرف از زیباترین مراکز تفریحی دبی

۱۳. دبی مال (Dubai Mall)

دبی مال از معروف‌ترین مراکز تفریحی دبی در مجاورت برج خلیفه است که به دلیل وسعت بسیار بالای خود در فهرست بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا قرار دارد. این مجموعه از چهار طبقه زیر همکف و طبقات اول و دوم تشکیل شده که از طریق پله برقی و آسانسور می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

البته خرید تنها کاری نیست که می‌توانید در دبی مال انجام دهید و تفریحات متنوع دیگری هم در این مکان وجود دارند که از جمله‌ی‌ آن‌ها می‌توان به شهربازی کیدزانیا، آکواریوم دبی، پیست اسکی روی یخ و چند کافه و رستوران اشاره کرد.

دبی مال

۱۴. سیاره سبز (جنگل بارانی دبی)

در تقاطع بلوار الوصل و صفا یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین مراکز تفریحی دبی به نام سیاره سبز قرار گرفته است که از بزرگ‌ترین جنگل‌های مصنوعی دنیا محسوب می‌شود. این مجموعه شیشه‌ای‌ به ارتفاع ۷۲.۴۵ متر با طرح اوریگامی بوده که اکوسیستم مشابه جنگل‌های گرمسیری با رطوبت نسبی ۷۰ درصد و دمای ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد در آن شبیه‌سازی شده است.

شما می‌توانید ضمن بازدید از این مکان و مشاهده‌ی گونه‌های گیاهی مختلف به قسمت فوقانی مجموعه رفته و دیدی ۳۶۰ درجه را از فضای جنگل‌های بارانی تجربه کنید.

سیاره سبز از زیباترین مراکز تفریحی دبی

۱۵. دریاچه القدره (Al Qudra Lake)

اگر می‌خواهید طبیعت‌گردی را هم در دبی امتحان کنید بهتر است بازدید از دریاچه مصنوعی القدره را در نظر بگیرید. در این بخش علاوه بر دسته‌ای از دریاچه‌ها، ۱۳۰ گونه پرنده، انواع درختان و گیاهان و ماهی‌ هم یافت می‌شوند.

دریاچه القدره از بهترین مراکز تفریحی دبی

سخن آخر

مکان‌های معرفی شده در این مطلب تنها تعدادی از مراکز تفریحی دبی هستند و این شهر با جاذبه‌های گردشگری متعدد و گوناگون خود توجه بازدیدکنندگان را از رده‌های سنی مختلف جلب خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان سفر به دبی و تورهای این شهر شگفت‌انگیز با مشاوران ما در آرندتور تماس بگیرید.



1402/08/03 | کد مطلب: 1745
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.