راهنمای جامع بازدید از موزه آینده دبی | آرندتور

راهنمای جامع و کامل بازدید از موزه آینده دبی

شما هم امتیاز بدهید!

شنیدن نام موزه برای همه‌ی ما یادآور مکانی است که اشیایی قدیمی و باستانی را به نمایش می‌گذارد؛ اما حقیقت این است که موزه آینده دبی که در بین ۱۴ موزه‌ی زیبای جهان قرار دارد این سنت را بهم زده و از زندگی انسان‌ها در آینده پرده برمی‌دارد. اگر قصد سفر به تور دبی و بازدید از این موزه‌ی جذاب و تماشایی را دارید، با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ آرندتور همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

معرفی موزه آینده دبی (Museum of the Future Dubai)

موزه آینده دبی یا موزه زمان یکی از مشهورترین اماکن دیدنی این شهر بوده که به شکل یک ساختمان بسیار بزرگ و مدرن با طراحی خاص در منطقه‌ی اقتصادی دبی در نزدیکی برج‌های بزرگ امارت واقع شده است.

افتتاح این موزه در بیست و دوم فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی با هزینه‌ی کلی ۱۳۶ هزار دلار انجام گرفت و به دلیل طراحی خاص و منصربه‌فرد، لقب زیباترین سازه‌ی کره‌ی زمین را به خود اختصاص داده است.

هدف اصلی ساخت موزه آینده دبی رواج و توسعه تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه‌های گوناگون مثل هوش مصنوعی و رباتیک بوده و در حقیقت آزمایشگاهی برای پرورش ایده‌ها و طرح‌های گوناگون در دنیای واقعی است که در آن تلاش می‌شود با تأمین مالی پروژه‌های گوناگون و بازاریابی، در زمینه‌ی توانمندی آن‌ها گام بردارد.

راهنمای جامع و کامل بازدید از موزه آینده دبی

موزه آینده دبی کجاست؟

بنای شگفت‌انگیز موزه آینده دبی در فضایی به وسعت ۳۰ هزارمترمربع به ارتفاع ۷۷ متر در حاشیه‌ی اتوبان شیخ زاید و نزدیک برج‌های امارات قرار گرفته است. بهترین و ارزان‌ترین راه برای رفتن به این موزه استفاده از خط قرمز مترو است.

بعد از آن می‌توانید در ایستگاه برج امارات (Emirates Tower) از مترو پیاده شده و بعد از طی کردن مسیری ۴۵۰ متری (حدود ۵ دقیقه) به موزه برسید. البته امکان استفاده از تاکسی اینترنتی یا کرایه‌ی ماشین هم برای رسیدن به این سازه وجود دارد که هزینه‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

آدرس: دبی، بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر دو

معرفی موزه آینده دبی

بررسی معماری ساختمان موزه آینده دبی

شاید بتوان گفت که خلاقانه‌ترین بخش موزه آینده دبی قسمت وسط آن است که به شکل فضایی توخالی و بیضی بوده که حالت ظاهری چشم را نشان می‌دهد و در حقیقت نمادی از آینده‌ی نامشخص انسان در سال‌های پیش‌رو است.

جالب است بدانید که نمای بیرونی این سازه با استفاده از ۱۰۲۴ قطعه چهار لایه به طول ۱۴ کیلومتر ساخته شده که هر کدام ۱۶ مرحله‌ی گوناگون ساخت را پشت سرگذاشتند تا به این شکل درآمدند. علاوه بر این حروف عربی هک شده بر روی این پنل‌ها نیز به صورتی طراحی شده‌اند که ضمن فراهم کردن تهویه‌ی مطبوع برای سازه، نور طبیعی و گرمای موردنیاز آن را نیز تأمین کنند.

به دلیل طراحی و ساخت خاص، موزه آینده دبی توانسته به اولین موزه در خاورمیانه تبدیل شود که گواهی پلاتینیوم دریافت می‌کند. این گواهی صرفاً به سازه‌های سبز جهان که امتیاز بالایی از نظر بهینه‌سازی مصرف انرژی دارند اعطا می‌شود؛ چرا که در آن با همکاری ادارات آب و برق این شهر حدود ۴ هزارمگاوات انرژی خورشیدی تولید می‌شود و در اطراف آن هم بیشتر از صدها گونه‌ی گیاهی که به سیستم آبیاری هوشمند مجهز شده‌اند، وجود دارد.

بررسی معماری ساختمان موزه آینده دبی

نگاهی به نمای بیرونی سازه

همان‌طور که از تصاویر مشخص است بر روی دیوارهای بیضی شکل این بنا جملاتی به خط نستعلیق حک شده‌اند که در حقیقت نقل‌قول‌های نخست‌وزیر این کشور هستند. برای مشخص بودن این جملات در شب از نور LED استفاده شده و ساخت آن‌ها نیز با استفاده از پنل‌های کامپوزیت ضد حریق انجام شده است.

سخنان موجود بر روی نمای بیرونی موزه آینده دبی به شرح زیر هستند:

  • المستقبل سیکون لمن یستطیع تخیله و تصمیمه و تنفیذه. المستقبل لا ینتظر، المستقبل یمکن تصمیمه و بناؤه الیوم. (آینده متعلق به افرادی است که می‌توانند طراحی و اجرای آن را تصور کنند. آینده منتظر کسی نیست، بلکه امروز خلق می‌شود.)
  • سر تجدد الحیاه وتطور الحضاره وتقدم البشریه هو فی کلمه واحده: الابتکار (راز تجدید حیات و توسعه و تمدن پیشرفت بشر در یک کلمه خلاصه می‌شود: نوآوری)
  • لن نعیش مئات السنین، ولکن یمکن أن نبدع شیئا یستمر مئات السنین. (ما نمی‌توانیم صدها سال زندگی کنیم؛‌ اما می‌توانیم چیزی بسازیم که صدها سال دوام داشته باشد.)

نگاهی به نمای بیرونی سازه موزه آینده دبی

چشم‌انداز بیرونی موزه آینده دبی و قسمت‌های مختلف آن

در قسمت بیرونی سازه در مجموع سه بخش مختلف دیده می‌شود که شامل تپه اطراف، ساختمان سازه و فضای خالی موجود در مرکز آن است. همان‌طور که اشاره کردیم این فضای خالی نماد نوآوری و آینده‌ی نامشخص بشریت است؛ در حالی که تپه اطراف و ساختمان سازه به ترتیب نشانی از سرسبزی و طراوت و نماد بشر و انسانیت هستند.  در حقیقت موزه آینده دبی نشان می‌دهد که ساختمان‌ها لازم نیست همواره به شکل متداول و مرسوم خود ساخته شوند و می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور با طراحی‌های خلاقانه و اشکالی متفاوت بنا شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی 15 تا از بهترین مراکز تفریحی دبی

چشم‌انداز بیرونی موزه آینده دبی و قسمت‌های مختلف آن

طراح موزه آینده

با دیدن طراحی و ساخت شگفت‌انگیز موزه آینده دبی اولین سوالی که ممکن است به ذهن شما برسد این است که طراحی آن توسط چه شخصی انجام شده؟ حقیقت این است که شرکت‌های زیادی در سال ۲۰۱۵ طرح‌های خلاقانه‌ی خود را برای ساخت این موزه ارائه کردند که از بین آن‌ها شرکت کیلا (Killa) توانست عنوان طراحی برتر را از آن خود کند.

طراح موزه آینده دبی

درون موزه چه چیزی منتظر ماست؟

در بخش داخلی موزه در مجموع هفت طبقه وجود دارد که دو طبقه از آن به بخش‌های اداری و VIP اختصاص داده شده است؛ بنابراین شما در مجموع از پنج طبقه‌ی این سازه بازدید می‌کنید که شامل موارد زیر هستند:

  • بخش توسعه منابع فضایی
  • محیط زیست
  • سلامت
  • فناوری
  • قهرمانان آینده

در زیرزمین این سازه در مجموع سه طبقه وجود دارد که به ارائه‌ی خدمات اولیه اختصاص یافته و کافه، رستوران، سالن اجتماعات، پارکینگ، لابی و... را در خود جای داده است. جالب است بدانید که بازدید شما از طبقات مختلف موزه از طبقه‌ی پنجم شروع شده و به طبقات پایین ختم می‌شود.

بخش های مختلف موزه آینده دبی

معرفی طبقات مختلف موزه آینده

از آنجایی که طبقات هفت و هشت این سازه به سالن همایش و بخش VIP اختصاص یافته، بازدید شما عملاً از طبقه‌ی پنجم به پایین انجام می‌شود؛ بنابراین شما در طبقات مختلف این سازه با موارد زیر روبه‌رو خواهید شد:

طبقه‌ی پنجم: ایستگاه فضایی هوپ (Orbital Space Station Hope)

در این طبقه در یک تور دو ساعته با استفاده از آواتار مجازی و راهنمای انسانی به یک سفر خیالی در ایستگاه فضایی هوپ هدایت شده و به کمک نمایشگرهای موجود در داخل فضاپیما می‌توانید آینده‌ی دبی را در سال ۲۰۷۱ مشاهده کنید.

یکی از اهداف اصلی ساخت این طبقه نشان دادن نقش سفرهای فضایی در حل کردن چالش‌های مختلف بشر امروز است.

 ایستگاه فضایی هوپ موزه آینده دبی

طبقه‌ی چهارم: موسسه‌ی شفا (The Heal Institute)

بعد از یک سفر فضایی شگفت‌انگیز به کره‌ی زمین بازگشته و در طبقه‌ی چهارم به مشاهده‌ی حیات و محیط زیست در کره‌ی زمین می‌پردازیم. در حقیقت این طبقه مخصوص کشف بوم‌شناسی بوده و به مردم کمک می‌کند تا با درک تغییرات آب و هوایی حال حاضر، برای ساخت آینده‌ای بهتر برای کره‌ی زمین تلاش کنند.

از دیگر دیدنی‌های طبقه‌ی چهارم می‌توان به صندوق حیات اشاره کرد که در حقیقت نوعی بانک DNA بوده و ۲۴۰۰ کد ژنتیکی گوناگون از گیاهان، موجودات دریایی، حشرات، حیوانات و... را به معرض نمایش می‌گذارد.

طبقه‌ی سوم: واحه (Al Waha)

در طبقه‌ سوم موزه آینده دبی وارد یک فضای آرامش بخش می‌شوید که با درگیرکردن حواس گوناگون بازدیدکنندگان تلاش می‌کند تا آرامش عمیق را به آن‌ها عطا کند. البته در این بخش درمان‌های گوناگونی به شرح زیر ارائه می‌شوند که می‌توانید برحسب نیاز خود یکی را انتخاب کنید:

درمان‌های ارائه شده در واحه

احساس درمانی

در این قسمت نوعی صفحه‌ی ارتعاشی وجود دارد که با قرار دادن دست بر روی آن امواج الکترومغناطیسی درمانی را دریافت می‌کنید.

ارتباط درمانی

در این تمرین شش نفر کنار یکدیگر جمع شده و از طریق میکروفن با هم صحبت می‌کنند.

مرکز مدیتیشن

مراجعان در این مرکز اختصاصی دراز کشیده و ارتعاشات لازم برای مدیتیشن را دریافت می‌کنند.

زمین درمانی

با قرارگرفتن در این فضا و گوش کردن به صداهایی ویژه می‌توانید به فرکانس مطلوبی دست پیدا کرده و حالت طبیعی خود را بازیابی کنید.

حرکت درمانی

در این بخش با آموزش حرکت‌هایی خاص به مراجعان به آن‌ها نشان می‌دهند که چطور می‌توانند گام‌های موثری جهت جوان‌سازی بدن خود بردارند.

 

طبقه‌ی دوم: آینده در امروز (Tomorrow, Today)

در طبقه‌ی دوم موزه آینده دبی انواع تکنولوژی‌های پیشرفته مرتبط با آینده از قبیل دستگاه‌های تحویل خودکار، جت‌های الکتریکی، لباس‌های جت گرانشی، هایپرلوپ و... به شما نمایش داده شده و فرصت آشنایی با رویدادهای اکتشافات فضایی، رباتیک و هوش مصنوعی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

طبقه‌ی اول: قهرمانان آینده (Future Heros)

طبقه‌ی اول به کودکان اختصاص داده شده تا در آن تخیلات خود را در دنیای واقعی کشف کنند. کودکان زیر ۱۰ سال می‌توانند ضمن شرکت در سرگرمی‌های تعاملی این بخش و نمایش دستاوردها و خلاقیت خود نشان‌های مخصوصی نیز دریافت کنند.

طبقه‌ی همکف

لابی در طبقه‌ی همکف قرار گرفته و در آن کافه‌ای با یک ربات باریستا وجود دارد که قهوه‌ی مشتریان را آماده می‌کند. البته می‌توانید سوغات موردنظر خود را هم از این طبقه خریداری کنید.

شرایط بازدید از موزه آینده دبی

شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر به بازدید موزه آینده دبی بروید. هزینه‌ی بلیط بازدید از این مکان شگفت‌انگیز برای افراد بالاتر از سه سال ۱۴۵ درهم بوده که به صورت آنلاین یا پرداخت در گیشه قابل خریداری است.

سایر شرایط و قوانینی که باید در زمان بازدید به آن‌ها توجه کنید شامل موارد زیر هستند:

  • ارائه‌ی بلیط برای همه‌ی افراد بالاتر از سه سال الزامی است.
  • شما نمی‌توانید همراه خود موادغذایی به این موزه بیاورید.
  • بلیط خریداری شده برای موزه آینده دبی قابل استرداد نیست و در صورت کنسلی به هر دلیل هزینه‌ی بلیط به شما برگردانده نخواهد شد.
  • بهتر است در زمان بازدید کارت شناسایی همراه خود ببرید.
  • نمی‌توانید در این موزه از پایه‌ی دوربین و سلفی استفاده کنید.
  • عکاسی و فیلمبرداری در موزه آینده دبی در صورتی مجاز است که بدون فلش انجام شود.

جاهای دیدنی نزدیک به موزه آینده دبی

شما می‌توانید بعد از بازدید خود از موزه آینده دبی به مکان‌های دیدنی زیر هم سر بزنید:

  • دبی مال که در فاصله‌ی ۵ دقیقه‌ای موزه قرار دارد.
  • قاب دبی که در ۷ کیلومتری موزه واقع شده است.
  • دبی مارینا که برای رسیدن به آن ۲۰ دقیقه زمان نیاز است.
  • برج خلیفه که در فاصله‌ی ۳ کیلومتری از موزه قرار دارد.

سخن آخر

موزه آینده دبی مکان فوق‌العاده‌ای است که حتماً باید در سفر خود به این شهر از آن بازدید کنید. در این موزه ضمن لذت بردن از وضعیت تکنولوژی‌های گوناگون در آینده می‌توانید به تقویت جسم و ذهن خود نیز پرداخته و کودکان را هم سرگرم کنید. اگر قصد سفر به شهر شگفت‌انگیز دبی را دارید می‌توانید با مجموعه‌ی آرندتور راهی کشور امارات شده و اوقات خوشی را برای اعضای خانواده خود رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره با شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه بازدید از موزه آینده دبی چقدر است؟

هزینه‌ی بازدید از این سازه برای تمامی افراد بالاتر از سه سال ۱۴۵ درهم است.

چطور به موزه آینده دبی برویم؟

بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش پیش روی شما استفاده از مترو است.

بازدید از موزه آینده چقدر زمان می‌برد؟

بازدید از طبقات مختلف این موزه معمولاً بین دو تا سه ساعت طول می‌کشد.

موزه آینده دبی کجاست؟

این موزه در بزرگراه شیخ زاید در کنار برج‌های امارات قرار گرفته است.

طراح موزه آینده دبی کیست؟

مطر بن لاحج از شرکت کیلا وظیفه‌ی طراحی این سازه را برعهده داشته است.



1402/10/13 | کد مطلب: 1838
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.