۲۳ تا از بهترین جاهای دیدنی مالدیو | آرندتور

جذابترین و بهترین جاهای دیدنی مالدیو

شما هم امتیاز بدهید!

وقتی از مالدیو حرف می‌زنیم آرامش، شن‌های سفید و آبی بی‌کران اقیانوس در ذهن تداعی می‌شوند. جزایر مالدیو از پرطرفدارترین مقاصد برای یک تعطیلات لوکس و آرامش‌بخش در کل جهان هستند و دیدنی‌‌های تمام نشدنی دارند. در این مقاله با بهترین جاهای دیدنی در تور مالدیو آشنا می‌شویم که هر یک جذابیت منحصر به فرد خودشان را دارند و نباید دیدن‌شان را از دست بدهید.

تور مالدیو

مالدیو کجاست؟

مالدیو نام مجموعه‌ای از جزایر مستقل است که در میانه‌ی اقیانوس هند و در جنوب غربی سریلانکا و هند قرار گرفته است. مادیو بیش از ۱۰۰۰ جزیره دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و در کل ۲۶ جزیره مرجانی را تشکیل داده‌اند. برخی از جزایر مسکونی هستند و مردم محلی در آن‌ها زندگی و کار می‌کنند و برخی دیگر هم جزایر خصوصی بوده و متعلق به ریزورت و اقامتگاه خاصی هستند. آب و هوای مالدیو هم گرم و اقیانوسی محسوب می‌شود، اما دمای هوا بین ۲۴ تا ۳۳ درجه متغیر است و وزش بادهای ملایم شرجی بودن بیش از حد را از بین برده و شرایط لذت بخشی را فراهم می‌کند. در ادامه جاهای دیدنی مالدیو را معرفی می‌‌کنیم:

۱. جزیره کومو کوکوآ

مالدیو به جزایر زیبا و هتل‌های لوکس خود معروف است، اما در میان جاهای دیدنی مالدیو، جزیره کومو کوکوآ شهرت خاصی به لوکس بودن دارد. استراحتگاه‌های کومو کوکوآ در سراسر جهان به خاطر اقامتگاه مجلل و مناظر زیبای خود شناخته شده‌اند و درست در جنوب پایتخت یعنی ماله قرار گرفته‌ است. با اقامت در این جزیره زیبا می‌توانید از هیاهوی شلوغی در امان بمانید و نه تنها لذت اقامت در یک هتل لوکس ۵ ستاره را تجربه کنید، بلکه انواع ورزش‌های آبی جذاب را هم انجام دهید. کلبه‌های ردیفی کنار هم در امتداد ساحل هم وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند اقامتی خاص و منحصر به فرد را تجربه کنید.

جزیره کومو کوکوآ از جاهای دیدنی مالدیو

۲. جزیره مافوشی

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید به مافوشی بهشت مالدیو هم گفته می‌شود. مافوشی یکی از جاهای دیدنی مالدیو است که محلی‌‌ها در آن اقامت نداشته‌اند و اصولا محلیست که برای توریست‌ها آماده سازی شده است. مافوشی از معروف‌ترین جزایر در مالدیو است و طیف وسیعی از انواع گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و البته از شلوغ‌ترین جزایر هم هست. می‌توانید از سواحل بسیار زیبا استفاده کرده و ترکیب سفید و آبی را ببینید یا این که انواع ورزش‌های آبی مانند غواصی و دایوینگ را تجربه کنید، یا این که میان استراحتگاه‌های معروف با قیمت‌های متنوع بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

جزیره مافوشی از جاهای دیدنی مالدیو

۳. شهر ماله

ماله پایتخت مالدیو است و نیازی به گفتن نیست که شلوغ‌ترین بخش این کشور را هم تشکیل می‌دهد. این بخش بیشترین امکانات و زیرساخت‌ها را در خود جای داده است و اصولا تورهای گردشگری سفر را از ماله آغاز می‌کنند و با کشتی و قایق مسافران را به جزایر دیگر منتقل می‌کنند. سواحل زیبا، انبوهی از کافه و رستوران‌ها و ورزش‌های آبی مهم‌ترین بخش‌های ماله هستند و جاهای دیدنی مالدیو را تشکیل می‌دهند. در ماله می‌توانید از غذاهای متنوع مالدیو لذت ببرید، مردم محلی را ملاقات کنید یا دیدنی‌‌های فرهنگی تاریخی را مشاهده کنید.

شهر ماله از جاهای دیدنی مالدیو

۴. صخره بنانا

Banana Reef در بخش شمالی مالدیو قرار گرفته است و شهرت جهانی به عنوان یکی از بهترین مکان‌های غواصی دنیا دارد، همین هم سبب شده یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو لقب بگیرد. صخره بنانا اولین جایی در مالدیو بود که برای غواصی و آموزش حرفه‌ای دارای مجوز شد. در این جا می‌توانید مرجان‌های خیره کننده را در کنار صخره‌های شگفت انگیز ببینید و البته بدون شک بهترین جا در کل مالدیو برای تجربه انوع ورزش‌های آبی است. در صخره بنانا می‌تونید غواصی، جت اسکی و اسنورکلینگ را انجام دهید و یک تعطیلات فوق‌العاده را برای خود بسازید.

صخره بنانا از جاهای دیدنی مالدیو

۵. جزیره آلیماتا

آلیماتا یکی دیگر از جاهای دیدنی مالدیو است که در بخش شرقی آن و در بخش مرجانی Vauu قرار گرفته است. این جزیره با آب‌های نیلگون و بسیار پاک و شفاف خود نه تنها زیبایی خیره کننده و بسیار جذابی را به وجود آورده است، بلکه برای بسیاری از تجربه‌های آبی هم مناسب شده است. این جزیره از بهترین گزینه‌‌ها برای تعطیلات خانوادگی یا ماه عسل به شمار می‌رود و می‌توانید در کنار هتل‌های لوکس، از خدمات ماساژ و اسپا هم بهره ببرید.

جزیره آلیماتا از جاهای دیدنی مالدیو

۶. جزیره فول‌هادو Fulhadhoo

تالاب‌های شفاف، سواحل شنی سفید، درختان نخل سربه فلک کشیده و فضایی آرام و لذت بخش ویژگی‌‌هایی هستند که جزیره فول هادو را به یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو تبدیل کرده‌‌اند. این جزیرع از بکرترین جاهایی است که در سفر مالدیو خود می‌توانید ببیند و دلیلش هم احتمالا این است که حدود ۱۰۰ کیلومتری با پایتخت یعنی ماله فاصله دارد. در این جزیره مردم محلی هم زندگی می‌کنند و می‌توانید با‌ آن‌ها هم ارتباط برقرار کرده و تجربه متفاوت‌تری را نسبت به جزیره‌های کاملا توریستی به دست آورید.

جزیره فول‌هادو Fulhadhoo از جاهای دیدنی مالدیو

۷. مسجد جمعه بزرگ

مسجد جمعه یکی از محبوب‌ترین مقاصد مذهبی در مالدیو است. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اسلام دین رسمی مالدیو است و حتی تبلیغ ادیان دیگر هم در این کشور ممنوع است. این مسجد نیز در شهر ماله هم برای فرایض مذهبی در نظر گرفته می‌شود و هم به دلیل معماری خاص خود گردشگران زیادی را جذب می‌کند. گنبد طلایی عظیم در ترکیب با مرمر سفید مسجد جمعه در میدان مرکزی شهر قرار دارد و به جز زمان نماز، در مواقع دیگر بازدید از آن آزاد است.

مسجد جمعه بزرگ از جاهای دیدنی مالدیو

۸. موزه ملی مالدیو

از دیگر آثار تاریخی مالدیو می‌‌توان به موزه ملی مالدیو اشاره کرد که برای کسانی که دوست دارند بیشتر با تاریخ این کشور آشنا شوند، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مالدیو محسوب می‌شود. در این موزه مجموعه‌ی متمایزی اط آثار باستانی و سلطنتی مربوط به دوران اسلام و بودا وجود دارد که شامل انواع نسخ خطی، سلاح و زره‌ها و وسایل سلطنتی می‌شود که دیدن‌ آن‌ها خالی از لطف نیست.

موزه ملی مالدیو از جاهای دیدنی مالدیو

۹. جزیره وادهو

سواحل مالدیو به خودی خود از خیره‌کننده‌ترین سواحل جهان هستند اما ساحل وادهو یا وادو (Vaadhoo) محل رخ دادن یک پدیده طبیعی فوق زیبا هم هست. در آب‌های این جزیره فیتوپلانکتون‌ها در اقیانوس نوعی نور بیولومینسانس تولید می‌کنند که سبب درخششی نئونی رنگ در آب اقیانوس در شب می‌شود و به همین دلیل به آن دریای ستاره‌ها هم گفته می‌شود.

جزیره وادهو از جاهای دیدنی مالدیو

۱۰. زیردریایی وال مالدیو

نظرتان راجع به یک سفر زیر آب به همراه خانواده چیست؟ زیردریایی وال یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگری در مالدیو است که به شما اجازه می‌دهد یک سفر حدود ۴۵ دقیقه‌ای فوق‌العاده را زیر دریا تجربه کنید. در این سفر می‌توانید انواع موجودات دریایی را ببینید که بسته به شانس شما می‌توانند شامل انواع ماهی‌های رنگارنگ، شیرماهی و لاک‌پشت‌ها یا حتی کوسه‌ها باشند.

زیردریایی وال از جاهای دیدنی مالدیو

۱۱. جزیره مرادهو

جزیره meradhoo یکی دیگر از گزینه‌های لوکس و منحصر به فرد در لیست جاهای دیدنی مالدیو است. هتل‌‌ها و اقامتگاه‌های مجهز و جذاب در سواحل وسیع این جزیره می‌درخشند و یک تجربه فراموش نشدنی را برای مهمانان خود ایجاد می‌کنند. شب‌ها هم انواع فستیوال‌های موسیقی و رویدادهای مختلف در این جزیره برگزار می‌شود.

جزیره مرادهو از جاهای دیدنی مالدیو

۱۲. بازار محلی ماله

اگر می‌خواهید با آداب و رسوم و مردم یک مکان بیشتر آشنا شوید، هیچ راهی بهتر از سر زدن به بازارهای محلی در طول سفر نیست. این موضوع در مورد مردم مالدیو هم صدق می‌کند و برای این کار باید سری به بازارچه خیابانی در ماله بزنید. این بازار در شمال اسکله قرار گرفته است و دارای چندین غرفه خوراکی و سوغات و صنایع دستی است که آن را به یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی مالدیو تبدیل می‌کند.

بازار محلی ماله از جاهای دیدنی مالدیو

۱۳. ساحل مصنوعی ماله

هدف از تاسیس آن در سال ۱۹۸۰ هم افزایش جاهای دیدنی مالدیو و جذب گردشگر بوده است. این ساحل مصنوعی در شهر ماله واقع شده است و در آن می‌توانید انواع ورزش‌های آبی هیجان انگیز را تجربه کنید. شب‌ها هم رویداد‌های مختلفی مانند کارناوال‌های موسیقی و رقص در کنار کافه رستوران‌های شیک و زیبا برقرار است.

ساحل مصنوعی ماله از جاهای دیدنی مالدیو

۱۴. جزیره باروس

جزیره باروس یکی دیگر از جزیره‌های برتر در مالدیو است که یکی از رومانتیک‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود. در مالدیو، هیچ مکانی مانند جزیره باروس برای تجربه فعالیت‌های داخلی و خارجی در یک محیط وجود ندارد و از جاذبه‌های مهم آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مانتا پوینت
  • لانژبار فانوس قدیمی
  • دیدن کوسه‌ها

جزیره باروس از جاهای دیدنی مالدیو

۱۵. جزیره میریهی

میریهی جزیره‌ای کوچک و خاص است که از جاهای دیدنی مالدیو به شمار می‌رود و ماجراجویان را به خود جذب می‌کند. این جزیره اولین استراحتگاه روی آب را داشت و بهترین تجربیات ورزش‌های آبی را به گردشگران ارائه می‌دهد. در حال حاضر حدود ۳۷ استراحتگاه و هتل شیک در این منطقه فعال هستند.

جزیره میریهی از جاهای دیدنی مالدیو

۱۶. جزیره اوکولهاس

اوکولهاس یکی از جزیره‌‌ای کم جمعیت‌تر است که در بخش مرجانی الیف الیف واقع شده است. این منطقه حیات دریایی فوق‌العاده بکری دارد که قطعا از تماشای آن لذت خواهید برد، به علاوه جزیره‌ای دوست‌دار محیط زیست است و سیستم نظافت و دفع زباله منحصر به فرد خودش را دارد. در آن می‌توانید گونه‌های دریایی مختلفی را ببینید و لذت ببرید:

  • کوسه‌های گورخری
  • لاک‌پشت‌های غول پیکر
  • کوسه‌های خاص و کم‌یاب

جزیره اوکولهاس از جاهای دیدنی مالدیو

۱۷. جزیره دیگو

یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو جزیره دیگو است که در آن به هرجا نگاه کنید آسمان آبی و آب شفاف کریستالی را می‌بینید و آرامش فوق‌العاده‌ای دارد. استراحتگاه این جزیره طیف وسیعی از ۳۶ ویلای آبی با امکانات درجه یک و اقامتگاه‌های پنج ستاره با چشم انداز عالی به شما ارائه می‌دهد که در نوع خود فوق‌العاده است.

جزیره دیگو از جاهای دیدنی مالدیو

۱۸. اوتیمو گاندووارو

این کاخ کوچک (که اکنون موزه است) خانه دوران کودکی قهرمان ملی مالدیو، محمد تاکوروفانو بود که به همراه برادرانش، حکومت پرتغال را در سال ۱۵۷۳ سرنگون کردند. این بنا در جزیره کوچکی در بخش شمالی مالدیو قرار گرفته است و به دلیل ساخته شدنش از چوب و آهن شگفت انگیز و قدیمی خود مورد توجه قرار گرفته است.

اوتیمو گاندووارو از جاهای دیدنی مالدیو

۱۹. سینامون هاکورا

یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای تجربه تماشای دلفین‌ها، سینامون هاکورا مکانی است و مسافران را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند. زمان زیادی طول نمی کشد تا یک دلفین را در سینره هاکورا ببینید و دیدن این موجودات زیبا و باهوش، روز شما را زیبا می‌کند. این مکان در ۱۴۸ کیلومتری فرودگاه ماله که یکی از فرودگاه‌های اصلی مالدیو است، قرار دارد.

سینامون هاکورا از جاهای دیدنی مالدیو

۲۰. صخره‌های گازیلیون

کشف صخره‌های مرجانی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در مالدیو انجام دهید مخصوصا اگر عاشق طبیعت هستید. غواصی که هم ماجراجویی و هم هیجان را به ارمغان می‌آورد، یکی از جالب‌ترین فعالیت‌ها است و همراه شدنش با کشف صخره‌های مرجانی و دیدن جانوران عجیب و غریب مختلف آن را جذاب‌تر هم می‌کند.

صخره‌های گازیلیون از جاهای دیدنی مالدیو

۲۱. اقامتگاه موراکا

این مکان با این که یک اقامتگاه است اما می‌توانیم از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی مالدیو نام ببریم. موراکا به دلیل قرار گرفتن زیر آب و داشتن سقف‌های شفاف آکواریومی مشهور است و با اقامت در آن حتی نیازی به خروج از اتاق خود ندارید. کل محفظه اتاق‌ها حالت آکواریومی دارد و می‌توانید حین استراحت ماهی‌ها را ببینید که از کنارتان رد می‌شوند.

اقامتگاه موراکا از جاهای دیدنی مالدیو

۲۲. جزیره هیمافوشی

هیمافوشی یکی از معدود جزایر مسکونی (به معنی مسکونی با مردم محلی) است. می‌توانید با قایق‌های موتوری پرسرعت از ماله به این جزیره بروید و در کنار پرسه زدن در جزیره زندگی مردم محلی را از نزدیک تماشا کنید. به علاوه می‌توانید سوغاتی و صنایع دستی را با بهترین قیمت‌های ممکن از بازارهای محلی در هیمافوشی خریداری کنید.

جزیره هیمافوشی از جاهای دیدنی مالدیو

۲۳. جزیره ولینگادو

جزیره ولینگادو یکی دیگر از دیدنی‌های مالدیو است که آن را به درختان نخل فوق‌العاده زیبا، سوئیت‌های کنار آب و سواحل بکر و زیبا می‌شناسند. در این جزیره می‌توانید از بهترین و لوکس‌ترین اقامتگاه‌ها بهره ببرید و جکوزی و استخر اختصاصی خودتان را داشته باشید. البته که سایر فعالیت‌های دریایی و ساحلی در این جزیره نیز برقرار است.

جزیره ولینگادو از جاهای دیدنی مالدیو

جمع بندی

مالدیو شباهت بسیاری به یک بهشت واقعی دارد. چه بخواهید یک سفر هیجان انگیز و پر از ورزش‌های آبی را تجربه کنید و چه به دنبال آرامش محض و دوری از هیاهو باشید در مالدیو می‌توانید به خواسته خود برسید و بهترین تعطیلات عمرتان را تجربه کنید. در این مقاله جاهای دیدنی مالدیو را معرفی کردیم که به شما کمک می‌کند سفر بعدی خود به این کشور دیدنی را راح22ت‌تر برنامه ریزی کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی است؟

ماه‌های نوامبر تا آوریل بهترین زمان سفر به مالدیو محسوب می‌شود زیرا از بهترین آب و هوای ممکن برخوردار است. در این ماه‌ها باران و ابر بسیار کم است و هوای رویایی را تجربه می‌کنید.

چند روز برای بازدید از مالدیو کافیست؟

هرچند که زیبایی‌های مالدیو تمامی ندارد، اما حداقل باید یک زمان چهار الی ۵ روزه را برای سفر به آن اختصاص دهید تا زیبایی‌های آن را ببینید.

آیا هزینه‌های سفر به مالدیو زیاد است؟

مالدیو قطعا جزو مقاصد سفر ارزان نیست و دلیل آن‌ را هم می‌توان جزایر بکر و دور از هم و وجود اقامتگاه‌های فوق لوکس و خاص دانست. با این وجود با راه‌های مختلف و استفاده از خدمات تور می‌توان هزینه‌ها را تا حدی کاهش داد.



1402/10/07 | کد مطلب: 1850
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.