بهترین و توریستی‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا{۲۵ جاذبه فراموش‌نشدنی} | آرندتور

بهترین و توریستی‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا

شما هم امتیاز بدهید!

کشور جزیره‌ای سریلانکا به دلیل زیبایی بی‌بدیل، کوهستان‌های جذاب و سواحل بکر خود معروف شده است و در کنار جذابیت‌های طبیعی، پیشینه غنی تاریخی را هم برای مسافران از سراسر جهان ارائه میدهد. از زندگی شهری گرفته تا سواحل آرام و معابد عظیم، سریلانکا یکی از بهترین مقاصد مسافرت برای شما خواهد بود. در ادامه به ۲۵ تا از جاهای دیدنی تور سریلانکا اشاره می‌کنیم که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید.

۱. ساحل آروگام

سواحل مختلف بخش مهم و جدایی ناپذیر جاهای دیدنی سریلانکا هستند و نباید آن‌ها را از دست بدهید. یکی از این سواحل ساحل آروگام است که غروب آن همواره در خاطرتان خواهد ماند. پوشش سبز و زیبا و محیطی امن و آرام مکانی ایده‌ال برای استراحت و آرامش گرفتن است و می‌توانید یک شنای لذت بخش را هم در آب زلال تجربه کنید. این خلیج در جنوب شرقی کلمبو قرار دارد و انواع ورزش‌های آبی را هم می‌توانید در آن انجام دهید.

ساحل آروگام از جاهای دیدنی سریلانکا

۲. معبد دندان مقدس

در سریلانکا چندین اثر تاریخی وجود دارد که جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. معبد دندان مقدس یکی از این میراث است که در منطقه کندی واقع شده است. در این معبد دندان بودا نگهداری می‌شود که سبب شده این مکان به جایی بسیار مقدس تبدیل شود و افراد زیادی سالانه از آن بازدید کنند. هر روز از صبح تا عصر درب این معبد به روی بازدیدکنندگان با پرداخت ورودی باز است.

معبد دندان مقدس از جاهای دیدنی سریلانکا

۳. قلعه سیگریا

قلعه سیگریا یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است که قدمتی ۱۶۰۰ ساله دارد و یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا محسوب می‌شود. این قلعه توسط پادشاه کاسیاپا ساخته شده است و توسط دو خندق و سه بارو محافظت می‌شود. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید نباید دیدن این اثر تاریخی را از بدهید. بهترین زمان برای بازدید از سیگریا هم صبح زود یا اواخر بعد از ظهر است.

قلعه سیگریا از جاهای دیدنی سریلانکا

۴. پارک ملی یالا

پارک ملی یالا یکی از جاهای دیدنی سریلانکا و یکی از شگفت انگیزترین پارک‌ وحش‌هایی است که می‌توانید ببیند، به طور مثال دیدن یک پلنگ در حال پرسه زدن در پارک یالا یک منظره کاملا معمولی است. این پارک در جنوب شرقی سریلانکا قرار گرفته است و به اقیانوس هند نزدیک است. معمولا گردشگران در این منطقه یک تور سافاری را رزرو می‌کنند که آن‌ها را در پارک می‌چرخاند تا بتوانند شانس دیدن انواع پلنگ، خرس و فیل سریلانکا را داشته باشند.

پارک ملی یالا از جاهای دیدنی سریلانکا

۵. جنگل محافظت شده سینهاراجا

منطقه حفاظت شده جنگلی سینهاراجا یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو و به معنای واقعی کلمه بهشتی برای دوستداران طبیعت و حیات وحش است. این منطقه آخرین بازمانده جنگل‌های استوایی سریلانکا است و تعداد زیادی از گونه‌های بومی پرندگان و پستانداران سریلانکایی را در خود جای داده است. می‌توانید با پرداخت ورودی از صبح تا عصر از این مکان زیبا که در بخش جنوبی سریلانکا قرار دارد بازدید کنید.

جنگل محافظت شده سینهاراجا از جاهای دیدنی سریلانکا

۶. گاله فیس گرین

گاله فیس گرین به بخشی از فضای باز و مناسب گشت و گذار گفته می‌شود که بین جاده گاله و اقیانوس هند قرار دارد، بخشی پر جنب و جوش که از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا محسوب می‌شود. می‌توانید مردم را ببینید که پیاده روی و ورزش می‌کنند و یا کوچک‌تر‌هایی را که به بادبادک‌بازی مشغول‌اند. از طرف دیگر هم می‌توانید از غذاهای خیابانی گوشه و کنار میل کرده و لذت ببرید.

گاله فیس گرین از جاهای دیدنی سریلانکا

۷. مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا

این جا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا است و از آن می‌توانید یک چشم انداز خیره کننده از کل شهر کندی را داشته باشید. مجسمه بودا در این مکان ارتفاع بسیار بلندی دارد که سبب می‌شود بتوانید آن را از هر قسمتی از شهر پرادنیا ببینید. این مجسمه در بالای تپه‌ی باهیراوا کاندا قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از پله‌های زیادی بالا بروید یا یک توک توک بگیرید. شب‌ها با روشن نورپردازی‌های اطراف این مجسمه نمای زیباتری هم پیدا می‌کند.

مجسمه بودا باهیراوکاندا ویهارا از جاهای دیدنی سریلانکا

۸. شهر نوارا الیا

به این شهر زیبا شهر نورها هم گفته می‌شود و زیبایی آن شما را متحیر می‌کند. شهر نوارا الیا از زمین‌های مرتفع و باغ‌های چای بسیار مرتب تشکیل شده است. وجود خانه‌های ییلاقی قدیمی که از زمان استعمار بریتانیا به جای مانده است ظاهر جالب‌تری به فضا داده است. اگر به دنبال آرامش و لذت بردن از طبیعت آرام هستید، شهر نوارا الیا در بخش مرکزی سریلانکا را از دست ندهید.

شهر نوارا الیا از جاهای دیدنی سریلانکا

۹. قله آدم

تنها دیدن عکس این مکان کافیست که بفهمیم چرا جزو جاهای دیدنی سریلانکا قرار دارد: یک کوه مخروطی بلند و دراماتیک که در منطقه مرکزی قرار گرفته است و به یک ردپای مقدس شناخته شده است. قله آدم به نوعی یک مکان زیارتی مهم است و نه تنها بودایی‌ها، بلکه هندوها، مسیحیان و مسلمانان هم از آن بازدید می‌کنند. برای رسیدن به قله باید ۵۵۰۰ پله را طی کنید که البته بالا رفتن از آن هم زیبایی‌های خودش را دارد و فضای سبز اطراف آن خیره کننده است.

قله آدم از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۰. دریاچه بیرا

در سریلانکا کمبودی از نظر تنوع مکان‌های دیدنی وجود ندارد. دریاچه بیرا هم یکی دیگر از جاهای دیدنی سریلانکا است که می‌توانید اوقاتی امن و آرام را در کنار آن بگذرانید. این دریاچه در کلمبو واقع شده است و آرامشی وصف ناپذیر دارد و ورودی هم ندارد. می‌توانید روی دریاچه قایق سواری کنید یا در کنار آن کمی آرامش بگیرید. در دور و اطراف دریاچه گونه‌های مختلف پرندگان قابل مشاهده هستند و یک جزیره مصنوعی هم در آن وجود دارد.

دریاچه بیرا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۱. پل نه قوس

این پل یکی از نمادهای شهر سریلانکا و یادگار دوران استعمار بریتانیا است که اکنون به یکی از جاهای دیدنی سریلانکا تبدیل شده است. این پل نمونه بسیار زیبایی از تلفیق طراحی کاربردی و صنعتی است که با وجود گذشت بیش از ۱۰۰ سال از ساخت آن هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 پل نه قوس از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۲. معبد غار دامبولا

معبد غار دامبولا یکی از جاهای دیدنی سریلانکا و از محبوب‌ترین نقاط فرهنگی این کشور است که در آن می‌توانید تاریخ قدیمی سریلانکا را لمس کنید. مجموعه معبد دامبولا یکی از بزرگ‌ترین معابد سریلانکا است و یک کلکسیون عالی از مجسمه‌ها و نقاشی‌های قرن دوازدهمی را در خود جای داده است. این معبد پنج اتاق مختلف دارد و در هر کدام یک مجسمه بودای بزرگ قرار گرفته است. البته از بالای معبد هم می‌توانید یک چشم انداز عالی را تجربه کنید. این معبد در شهر دامبولا در بخش مرکزی قرار گرفته است.

معبد غار دامبولا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۳. پارک ملی مینریا

این پارک ملی بهترن مکان برای دیدن فیل‌ها در سریلانکا و در واقع زیستگاه طبیعی این حیوانات است. در فصل خشکی یعنی ژوئیه تا اکتبر، فیل‌هایی که در مناطق جنگلی اطراف زندگی می‌کنند برای تغذیه خود به سمت این پارک ملی کشیده می‌شوند، البته مارک مینریا محل زندگی چندین گونه میمون، گوزن، پلنگ و خرس هم هست.

پارک ملی مینریا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۴. ساحل بنتوتا

این ساحل در عین معمولی بودن بسیار زیبا و خیره کننده است. از شن‌های طلایی گرفته تا درختان نخل بزرگ، منظره دریا شما را مبهوت خود می‌کند و می‌توانید از صدای شگفت انگیز اقیانوس هند که در حال برخورد با سواحل است لذت ببرید. این ساحل در یک محدوده ۶۵ کیلومتری در بخش کلمبو کشیده شده است و علاوه بر زیبایی فوق‌العاده‌اش یک منطقه توریستی هم محسوب می‌شود.

ساحل بنتوتا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۵. موزه بین‌المللی بودا

در کنار معبد دندان بودا، موزه بین‌المللی بودا در داخل مجموعه کاخ سلطنتی قرار دارد که مجموعه‌ای بسیار کامل از گسترش بودیسم در آسیا است و می‌توان گفت معروف‌ترین مکان مذهبی در سریلانکاست. در این مکان اتاق‌های جداگانه برای کشورهای مختلف وجود دارد که آیین بودا را در آن کشورها نشان می‌دهد.

موزه بین‌المللی بودا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۶. دریاچه ماهیانگانایا سورابورا

فضای سرسبز و انبوه پوشش گیاهی، آب و هوای گرمسیری و کمپینگ در طبیعت چیزهایی است که گردشگران را به این دریاچه جذب کرده و آن را به یکی از جاهای دیدنی سریلانکا تبدیل کرده است. این دریاچه ساخته دست بشر است و واقعا زیبایی خاصی دارد. یک دروازه زیبا در این محل وجود دارد که قدمت بسیاری دارد و در حدود ۱۶۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. با کمپینگ در این مکان می‌توانید ماهیگیری و قایق سواری کنید و پرنده‌ها را تماشا کنید.

دریاچه ماهیانگانایا سورابورا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۷. منطقه جافنا

این مکان در شمال سریلانکا واقع شده است و برخی از مجلل ترین و زیباترین معابد سریلانکا را در خود جای داده است به طوری که به آن شهر معابد هم گفته می‌شود. عبد نالور کوویل با اختلاف زیاد پربازدیدترین معبد جافنا و همواره مملو از گردشگران خارجی و داخلی است. از دیگر جاذبه‌های این منطقه هم قلعه معروف جافنا است که چشم انداز فوق‌العاده زیبایی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

منطقه جافنا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۸. پولونارووا

بازدید از بقایای باستانی و محافظت شده پولونارووا به شما این امکان را می‌دهد که سفری در گذشته سریلانکا داشته باشید و با تاریخ و فرهنگ این سرزمین بیشتر آشنا شوید. کل منطقه مملو از مقبره‌ها و معابد است و بازدید از این مکان یک تجربه متفاوت را برای شما رقم می‌زند. اگر می‌خواهید طعم واقعی فرهنگ و سنت‌های سریلانکا را بچشید، باید به یک سفر دیدنی در اینجا بروید.

 پولونارووا از جاهای دیدنی سریلانکا

۱۹. دهکده میریسا

اگر به دنبال یک استراحت آرام در سریلانکا به دور از شلوغی شهر و هیاهو هستید، پس میریسا باید در صدر فهرست جاهای دیدنی سریلانکا برای شما باشد. این دهکده‌ای آرام و فوق‌العاده زیبا است که آرامش بخش‌ترین سواحل را در خود جای داده است. شما می توانید وقت خود را با آرامش در نور خورشید بگذرانید و یک استراحت رهایی بخش را تجربه کنید.

دهکده میریسا از جاهای دیدنی سریلانکا

۲۰. آبشار رامبودا

این آبشار یکی از جاهای دیدنی سریلانکا است که جذابیت بسیار زیادی دارد. این آبشار در یک منطقه کوهستانی واقع شده است که با ماشین هم می‌توانید خود را به آن برسانید. ارتفاع ۱۱۰ متری آبشار رامبودا واقعا خیره کننده است و یکی از جذاب‌ترین آبشارهایی است که می‌توانید در سریلانکا ببینید. البته که آبشارهای دیگری هم در سریلانکا وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید:

  • آبشار بیکرز
  • آبشار راوانا الا
  • آبشار دونهیندا
  • آبشار کریندی الا
  • آبشار سنت کلاریس

آبشار رامبودا از جاهای دیدنی سریلانکا

۲۱. تیساماهاراما

این مکان بیش از هر چیزی به عنوان بهشت علاقه مندان به عکاسی و دوست‌داران پرنده‌ها معروف است. از جذابیت‌های دیگر این شهر می‌توان به دریاچه مصنوعی تیسا ووا اشاره کرد که در مرکز شهر واقع شده است و جمعیت زیادی را به خود جذب کرده است و البته معابد مختلفی هم در این مکان وجود دارد مانند معبد راجا ماها ویهارا.

تیساماهاراما از جاهای دیدنی سریلانکا

۲۲. اولپوتا

اولپوتا یکی دیگر از دیدنی‌های جذاب سریلانکا است که در سفر خود به این کشور زیبا باید حتما آن را ببینید. این مکان به ویژه بین علاقه مندان به یوگا و مدیتیشن معروف و محبوب است، چرا که در میان زیبایی‌های طبیعی خیره کننده این جا می‌توانید به فعالیت‌های یوگای آرام بپردازید. آرامش فضا آنقدر زیاد است که انگار در بهشت قرار دارید و حتی اگر سابقه یوگا و مدیتیشن را هم نداشته باشید باز از فضا لذت خواهید برد.

اولپوتا از جاهای دیدنی سریلانکا

۲۳. پناهگاه پرندگان آتیدیا

این احتمالا تنها مکانی در کلمبو است که برای حداقل ۵۰ گونه مختلف پرنده (چه محلی و چه مهاجر) پناهگاه وجود دارد و به صورت حفاظت شده می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. انواع مختلف پروانه‌ها، حشرات و سایر پرندگان در هنگام قدم زدن در مسیرهای گل آلود پناهگاه توجه شما را به خود جلب می‌کنند. تنوع زیستی این مکان بسیار ستودنی است. پناهگاه در تمام طول روز باز است، با این حال صبح زود و عصر و ماه‌های دسامبر تا ژانویه بهترین گزینه برای بازدید از پرندگان مهاجر است.

پناهگاه پرندگان آتیدیا از جاهای دیدنی سریلانکا

۲۴. معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا نه تنها یکی از زیباترین، بلکه یکی از نمادین‌ترین معابد بودایی در سریلانکا است. بیش از یک قرن از ساخت این معبد می‌گذرد، با این حال حتی امروز هم این معبد به اندازه روز اول شگفت انگیز است و گردشگران با به دیدن خود ترغیب می‌کند. این معبد در کلمبو قرار دارد و سقف‌ها و دیوارهای آن حاوی تصاویر و نقاشی‌های مینیاتوری هستند که داستان‌هایی از دین بودیسم را توضیح می‌دهند.

معبد گانگارامایا از جاهای دیدنی سریلانکا

۲۵. ساحل اوناواتونا

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، سریلانکا پر است از دیدنی‌‌ها و سواحل بکر و جذاب، اما در این میان اوناواتونا هم از جاهایی است که به هیچوجه نباید از دست بدهید. این ساحل یکی از سرکرم‌ کننده‌ترین‌ها بین جاهای دیدنی سریلانکا است و برای ورود به آن هزینه‌ای هم نیاز نیست.

ساحل اوناواتونا از جاهای دیدنی سریلانکا

جمع بندی

جاهای دیدنی سریلانکا بسیار متنوع و پرتعداد هستند و شاید نتوان همه آن‌ها را در یک لیست جای داد. در این مقاله ۲۵ تا از بهترین جاهای سریلانکا را معرفی کردیم اما بهترین گزینه این است که خودتان به کشف این کشور جادویی بپردازید و دیدنی‌‌های جذاب و تمام ناشدنی آن را پیدا کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

سوالات متداول

برای دیدن سریلانکا چند روز زمان نیاز داریم؟

سریلانکا شهرهای مختلفی دارد که هر یک زیبایی‌های خودشان را دارند و اگر می‌خواهید تجربه جذابی از سفر به دست آورید و همه دیدنی‌های سریلانکا را ببینید یک زمان حدودا ۱۰ روزه را در نظر بگیرید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا کی است؟

ماه‌های دسامبر تا مارچ بهترین زمان برای سفر به سریلانکا محسوب می‌شوند که آب و هوا هم بهترین حالت خود را دارد.

بهترین جاذبه‌های طبیعی سریلانکا کدام‌ها هستند؟

از بهترین جاذبه‌های طبیعی سریلانکا می‌توان به ساحل بنتوتا، منطقه حفاظت شده سینهاراجا و دهکده میریسا اشاره کرد.



1402/10/20 | کد مطلب: 1856
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.