ویتنام کجاست{راهنمای سفری بی نقص}| آرندتور

ویتنام کجاست؟ {راهنمای سفر به ویتنام}

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

از مناظر خیره‌کننده کوه سام و خلیج هالونگ گرفته تا هنر دست‌ساز معابد و بتکده‌های مقدس و سواحل بی‌نظیر، ویتنام خیره‌کننده است. نمی‌توان انکار کرد که سفر به ویتنام، تجربه‌ای پر از زیبایی‌های طبیعی، شهرهای شلوغ و برخی از بهترین غذاها در جهان است. بیشتر مردم یا عاشق سفر به ویتنام هستند یا از آن متنفرند. از کاوش در محله قدیمی هانوی گرفته تا غذاهای خوشمزه و لباس‌های فانتزی هوی آن، ویتنام چیزهای زیادی برای دیدن دارد که باید برایشان وقت بگذارید و عجول نباشید. این راهنمای سفر «ویتنام کجاست؟» آرند تور می‌تواند به شما کمک کند تا سفر خود را به تور ویتنام برنامه‌ریزی کنید و از مدت زمانی که آنجا هستید نهایت استفاده را داشته باشید.

تور ویتنام

فهرست مطالب

  • ویتنام در یک نگاه
  • بهترین زمان برای سفر به ویتنام
  • چیزهایی که در سفر به ویتنام باید ببینید و انجام دهید
  • چگونه در ویتنام بگردیم؟
  • چگونه وارد ویتنام شویم؟ شرایط ویزای ویتنام
  • سوالات متداول

ویتنام در یک نگاه

ویتنام در یک نگاه

ویتنام کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیا است که به خاطر چشم‌اندازهای خیره‌کننده و فرهنگ غنی خود مشهور است. مردم ویتنام بسیار مهمان‌نواز و خوش‌برخورد هستند؛ بنابراین، این کشور مقصدی است که نباید از دست بدهید.

ویتنام دارای طیف گسترده‌ای از مقاصد گردشگری مانند خلیج هالونگ است که صخره‌های سنگ آهنگی باشکوهش، بر فراز آب‌های شفاف کریستالی قرار گرفته‌اند. از طرف دیگر، هوی آن با معماری قدیمی و غذاهای شگفت انگیزش خودنمایی می‌کند.

ویتنام تجربه سفری فراموش نشدنی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد؛ خواه از علاقه‌مندان به تاریخ باشید یا طبیعت یا عاشقان غذا، این کشور همان جایی است که می‌تواند همه سلایق را راضی نگه دارد!

زبان گفتار

ویتنامی (اکثریت جمعیت)

واحد رسمی پول

دونگ (VND ₫)

جمعیت

95 میلیون. حدود دو سوم در روستاها زندگی می‌کنند بااین‌حال این کشور دارای نرخ باسوادی در حدود 95 درصد است.

تعداد گردشگران

دو میلیون در سال 2000; پانزده میلیون در سال 2018

سیاست‌ها

جمهوری سوسیالیستی ویتنام (پایتخت هانوی)، یکی از آخرین کشورهای تک حزبی کمونیستی جهان است که بازمانده است. این کشور با چین، لائوس و کامبوج مرز زمینی داشته و بیش از 330000 کیلومتر مربع مساحت و 3400 کیلومتر خط ساحلی دارد.

ویزا

مسافران بیشتر کشورهای جهان باید ویزا داشته باشند. در بیشتر موارد، ویزا را می‌توان پس از ورود، طی مدت زمان 3 تا 6 ماه دریافت کرد.

معرفی ویتنام

بهترین زمان برای سفر به ویتنام

آب‌وهوای ویتنام به طور قابل توجهی از شمال تا جنوبش متفاوت است؛ بنابراین، بهترین زمان سفر به این کشور، بستگی به این دارد که کجا بروید و بخواهید از کدام شهرهایش لذت ببرید.

در ادامه این مطلب از «ویتنام کجاست»، برخی از نکات مهم آب‌وهوایی را آورده‌ایم که خوب است قبل از آماده شدن برای سفر به این کشور، در موردشان بدانید.

  • شمال ویتنام: شمال ویتنام دارای 4 فصل است که شامل بهار، تابستان، پاییز و زمستان می‌شود. آب‌وهوا در استان‌های شمالی مانند هانوی با بارندگی زیاد از ماه می تا اکتبر گرم و مرطوب است و از نوامبر تا آوریل خنک‌تر و خشک‌تر می‌شود. می‌توانید در تمام فصول به پیاده‌روی بروید و کوه‌ها و غارها را ببینید و در تابستان از سواحل دیدن کنید، یا در زمستان در شهرها/استان‌ها پرسه بزنید.
  • ویتنام مرکزی: آب‌وهوای ویتنام مرکزی، آب‌وهوای مرطوب استوایی است. این منطقه دارای آب‌وهوای خشک و گرم با دمای متوسط ​​30 درجه سانتی‌گراد از ژانویه تا آگوست است، در حالی که در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر اغلب شاهد بیشترین میزان بارندگی است. برای داشتن یک سفر فوق‌العاده، باید وضعیت آب‌وهوا را قبل از بستن چمدان بررسی کنید.
  • جنوب ویتنام: اینجا فقط دو فصل وجود دارد: فصول خشک و بارانی. معمولا از نوامبر تا آوریل خشک و گرم است و از می تا اکتبر مرطوب و گرم می‌شود. بیشترین میزان بارندگی از ژوئن تا آگوست رخ می‌دهد. می‌توانید در هر زمانی از سال به سواحل بروید، در فصل خشک از بازارهای شناور دیدن کنید و در فصل بارندگی، باغ‌های میوه را ببینید.

بهترین زمان برای سفر به ویتنام

چیزهایی که در سفر به ویتنام باید ببینید و انجام دهید

1-غروب خورشید را در سواحل Phu Quoc تماشا کنید

Phu Quoc که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ویتنام شناخته می‌شود، گردشگران را با مناظر دیدنی و سواحل زیبا مجذوب خودش می‌کند. این مکان فوق‌العاده، هنگام غروب خورشید به آرامی در دل دریا فرو می‌رود و افق را روشن می‌کند. نوارهای ساحلی این مکان را کافه‌ها و بارهای جذاب تشکیل داده‌اند و اغلب میزبان نمایش‌های موسیقی با دی جی و یا گروه‌های موسیقی زنده هستند.

گوش دادن به موسیقی، قدم زدن در اطراف ساحل، احساس وزش باد و تماشای سطح درخشان آب در هنگام گرگ‌ومیش می‌تواند باعث شود همه شلوغی‌ها را فراموش کنید.

برای بهره‌مندی بیشتر از سفر خود به جزیره فوکوک، رزرو هتل مناسبی را فراموش نکنید که اقامتی دلپذیر، غذاهای خوشمزه و مناظر خیره‌کننده را برای شما فراهم می‌کند.

غروب خورشید را در سواحل Phu Quoc ویتنام تماشا کنید

2-حال و هوای دنیای قدیم هوی آن را از دست ندهید

هوی آن از سال 1999 به عنوان میراث فرهنگی جهانی یونسکو در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفته و در جشنواره جهانی سفر، در سال 2021 به عنوان مقصد برتر شهر فرهنگی آسیا به ثبت رسیده است. معماری باستانی، خیابان‌های سنگفرش شده و سردر مغازه‌های زرد رنگ منحصر به فرد آن که با فانوس‌های رنگارنگ مزین شده است، توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از این شهر باستانی، پیاده‌روی در اطراف شهر است. قدم زدن در خیابان‌های هوی آن، مانند حرکت در یک موزه زنده است، زیرا 844 ساختمان از 1107 ساختمانی که منظره شهر را تشکیل می‌دهند در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

حال و هوای دنیای قدیم هوی آن ویتنام را از دست ندهید

3-در سواحل فیروزه‌ای Nha Trang غوطه‌ور شوید

سواحل Nha Trang در سراسر جهان به دلیل زیبایی ناب خود شناخته شده هستند. در اینجا می‌توانید سواحلی را ببینید که ملایم و آرام هستند، در حالی که برخی دیگر امواج بلند و خروشانی دارند. هر کدام جذابیت منحصر به فردی دارند که قلب همه بازدیدکنندگان را تسخیر می‌کند.

در سواحل فیروزه‌ای Nha Trang ویتنام غوطه‌ور شوید

در این بخش از مطلب «ویتنام کجاست»، برخی از محبوب‌ترین سواحل در Nha Trang آمده است:

  • ساحل بای دای: ساحل بای دای به دلیل موقعیت فوق‌العاده‌اش، آرامش یک سرزمین بکر را در برمی‌گیرد. شکوه آب‌های فیروزه‌ای که با ساحل شنی سفید روبرو می‌شوند، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.
  • ساحل Doc Let: این ساحل در نزدیکی چندین جزیره کوچک دریایی قرار گرفته و دارای آب فوق‌العاده آرام و شن‌های نرمی است. آب‌وهوای اینجا در تمام طول سال دلپذیر است و این مکان را به مقصدی ایده آل برای تعطیلات خانوادگی تبدیل می‌کند.(تصویر 8)
  • ساحل بای ترو: ساحل رمانتیک بای ترو در جزیره هون تره واقع شده است که وقتی از خشکی به آن نگاه کنید شبیه یک کروکودیل بزرگ به نظر می‌رسد. آب اینجا بسیار آرام و آرامش‌بخش است و سالانه گردشگران زیادی را جذب خودش می‌کند.

اگرچه هر یک از سواحل Nha Trang جذابیت خاص خودشان را دارد، اما همه آن‌ها در یک چیز مشترک هستند: آب زلالی که شن‌های پودری را می‌بوسد. با آمدن به اینجا، هنگام گوش دادن به زمزمه دریا، حس سبکی فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

سواحل Nha Trang ویتنام

فعالیت‌های دیگری که می‌توانید در سواحل Nha Trang امتحان کنید شامل غواصی، موج سواری و قایق‌رانی است. همچنین فراموش نکنید که از غذاهای دریایی خوشمزه تهیه شده توسط مردم محلی لذت ببرید.

4-دلتای مکونگ و جاهای دیدنی آن را از دست ندهید

رودخانه قدرتمند مکونگ یکی از بهترین مکان‌های ویتنام برای بازدید است. این رودخانه از سرچشمه رفیع خود در هیمالیاهای تبت از طریق منطقه یوننان چین به پایین سرازیر می‌شود، بین تایلند و لائوس فشرده می‌شود و سپس قبل از رسیدن به ویتنام، بر فراز کامبوج خم می‌شود.

دلتای مکونگ و جاهای دیدنی ویتنام را از دست ندهید

برخی از زیباترین تصاویر را در داخل و اطراف آبراه‌های بی‌شمار دلتا خواهید دید: شالیزارهای درخشان زمرد، افق‌های بی‌پایان با درختان نارگیل، کشاورزان کلاه مخروطی در حال برداشت میوه‌ها از باغ‌های خود و بازارهایی که روی قایق‌های رنگارنگ کار می‌کنند. طبق کتاب Rough Guide، دلتای مکونگ یکی از ده مقصد زیبای ویتنام، هنگام سفر به این کشور است.

برای کاوش کامل در دلتای مکونگ هنگام بازدید از ویتنام، باید در کانال اصلی بین Cai Be و Can Tho سفری دریایی داشته باشید یا به یک ماهیگیر محلی پول بدهید تا شما را به گشت‌وگذار در آب‌های خلوت ببرد.

بازارهای شناور ویتنام

نقطه برجسته این دلتا، بازارهای شناورش است؛ جایی که فروشندگان و خریداران برای خریدوفروش سبزیجات و میوه‌های تازه، صنایع دستی و کالاهای ضروری روزانه خود، صبح‌ها به آنجا می‌روند. از این رو باید در سحر برخیزید تا به تماشای مناظر و این نوع خاص بازار بنشینید؛ زمانی که قایق‌هایی با هر اندازه و شکل و رنگی در آبراه جاری می‌شوند و فضایی پرجنب‌وجوش و جوش و شاد ایجاد می‌کنند.

شش بازار شناور معروف مکونگ عبارت‌اند از چو گائو، فونگ دین، کای بی، فونگ هیپ، نگا نام و کای رانگ.

آشنایی با جاهای دیدنی ویتنام

5-شهر هوشی مین را کاوش کنید

شهر هوشی مین (سایگون) بزرگ‌ترین مرکز تجاری در ویتنام و یکی از پرجنب‌وجوش ترین شهرها در جنوب شرق آسیا است. سایگون به خاطر سبک زندگی فوق‌العاده، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و فرهنگ غذایی شگفت انگیزش شناخته شده است.

بازدید از شهر هوشی مین ویتنام

راهنمای سفر به «ویتنام کجاست» زیر را دنبال کنید تا از سایگون نهایت لذت را ببرید:

بهترین مکان‌ها برای بازدید

  • کاخ استقلال: اگر اهل تاریخ جنگ ویتنام هستید، کاخ استقلال مقصدی است که نباید از دست داد. این کاخ به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به واقعیت‌های جنگ ویتنام می‌دهد که جذاب و چشم‌نواز هستند.
  • کلیسای جامع سایگون نوتردام: کلیسای جامع با مصالح وارداتی از فرانسه در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد. این کلیسا نمایی زیبا از دوران گذشته در این شهر تاریخی را ارائه می‌دهد.
  • خیابان Nguyen Hue Walking: در این خیابان، صحنه‌ای برای تماشای شب وجود دارد که هزاران نفر می‌آیند و از یک عصر خنک در مرکز شهر با منظره‌ای خوب از آثار معماری چشمگیر اطراف که شامل برج Bitexco، دیوار کافه‌ها در 42 Nguyen Hue و بنای یادبود هوشی مین لذت می‌برند.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در ویتنام

بهترین غذاهایی که در سفر ویتنام به سایگون باید امتحان کنید

  • Banh Mi (یک ساندویچ محلی خوشمزه): این محبوب‌ترین غذای خیابانی در شهر هوشی مین است. از گوشت خوک بوداده، رب برنج، چیلی، ترشی و گشنیز معطر که در یک باگت فرانسوی پیچیده شده است، درست می‌شود.
  • Com Tam (یک غذای سیر کننده): Com Tam شامل برنج چسبناک است که بسته به ترجیح شما با گوشت خوک، تخم مرغ سرخ شده، مرغ یا میگو سرو می‌شود. این وعده غذایی کامل می‌تواند شما را برای چندین ساعت سیر نگه دارد.
  • Pho (یک سوپ خوشمزه): این سوپ داغ بخارپز، مردم محلی و گردشگران را وسوسه می‌کند. این غذا با گوشت گاو خام، سبزیجات بلانچ شده و بریس سرو می‌شود و روی آن فلفل قرمز، لیموترش و سس ماهی پاشیده می‌شود.

بهترین غذاهایی که در سفر ویتنام به سایگون باید امتحان کنید

6-از غارهای Phong Nha Ke Bang دیدن کنید

پارک ملی Phong Nha - Ke Bang یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کوانگ بین ویتنام است. این جواهر طبیعی، منزلگاه برخی از خیره‌کننده‌ترین غارهای جهان مانند غار سون دونگ است. علاوه بر این، این منطقه دارای دیدنی‌ترین سیستم‌های غار در جهان است و کاوش در همه آن‌ها زمان می‌برد.

در این قسمت از مطلب «ویتنام کجاست»، غارهای معروفی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید در طول سفر خود از آن‌ها دیدن کنید:

  • غار فونگ نا: یکی از باشکوه‌ترین غارهای کره زمین به شمار می‌رود. از بین حدود 300 غار موجود در پارک ملی فونگ نها که بنگ، غار فونگ نها به دلیل ویژگی‌های نور و دمای مختلفش، جذاب‌ترین غار است. این غار همچنین طولانی‌ترین غار رودخانه‌ای در جهان است که یک رودخانه زیرزمینی در داخل آن قرار دارد.
  • غار سون دونگ: این غار در سال 2010 کشف شد و در سال 2013 به روی گردشگران گشوده شد و بین 2 تا 5 میلیون سال قدمت دارد. این غار بزرگ‌ترین غار جهان است که 9 کیلومتر طول، 200 متر ارتفاع و 150 متر عرض دارد و به اندازه‌ای عظیم است که یک هواپیما می‌تواند در داخل آن پرواز کند. درست در داخل غار، رودخانه‌ها، نهرها و حتی کوه‌ها قرار گرفته‌اند.
  • غار بهشت: این غار با 31 کیلومتر طول، طولانی‌ترین غار پارک ملی فونگ نها که بنگ و طولانی‌ترین غار خشک آسیا است. با ایستادن در میان غار، از شکوه غار شگفت‌زده خواهید شد و به همین دلیل به غار بهشت ​​معروف است.

بازدید از غارهای Phong Nha Ke Bang ویتنام

چگونه در ویتنام بگردیم؟

برای گشت‌وگذار در ویتنام با هزینه کم گزینه‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد:

  • موتورسیکلت: موتورسیکلت رایج‌ترین انتخاب برای حمل‌ونقل در تمام شهرها و مناطق روستایی ویتنام است. مردم ویتنامی برای رفتن به محل کار از موتور استفاده می‌کنند یا با استفاده از آن در فاصله کوتاهی سفر می‌کنند. هنگام سفر به این کشور، می‌توانید یک موتورسیکلت کرایه کنید تا در طول کشف «ویتنام کجاست»، آزادانه به مقاصد مختلف بروید.
  • تاکسی: تاکسی‌ها دومین وسیله نقلیه محبوب در ویتنام، به‌خصوص در روزهای آفتابی هستند. محبوب‌ترین برند تاکسی در حال حاضر در ویتنام Grab است که مشابه Uber بوده، اما کمی ارزان‌تر است. برای استفاده از اپلیکیشن، کافی است آن را از اپ استور دانلود کرده و با شماره تلفن خود ثبت نام کنید.
  • قطار/راه آهن: از آنجایی که کیفیت حمل‌ونقل ریلی در ویتنام مطابق با استانداردهای بین‌المللی است، به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل ایمن در ویتنام در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، راه آهن سراسر کشور را از شمال تا جنوب، به ویژه خط ساحلی مرکزی را پوشش می‌دهد، بنابراین می‌توانید زیبایی ویتنام را از طریق پنجره‌های قطار تحسین کنید.
  • اتوبوس: اتوبوس‌های محلی به دلیل ارزان و راحت بودن، در میان بک پکرها در ویتنام محبوب هستند.

شرایط ویزای ویتنام

چگونه وارد ویتنام شویم؟ شرایط ویزای ویتنام

اگر قصد سفر به ویتنام را دارید، باید از قبل از داشتن ویزای مناسب اطمینان حاصل کنید. بسته به ملیت و هدف از بازدید شما، شرایط ویزا می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، شهروندان ایالات متحده به هر دلیلی باید قبل از ورود به ویتنام ویزا دریافت کنند، اما شهروندان چندین کشور دیگر ممکن است بتوانند بدون ویزا برای اقامت کوتاه مدت وارد شوند.

علاوه بر این، اگر قصد دارید بیش از 30 روز اقامت داشته باشید یا در انواع خاصی از کار یا فعالیت در ویتنام شرکت کنید، ممکن است نیاز به یک مجوز ویژه یا تاییدیه جداگانه، علاوه بر ویزای توریستی اصلی خود داشته باشید.

برای جلوگیری از هرگونه مشکل در پست‌های بازرسی مهاجرت در بدو ورود، بهتر است قبل از سفر در مورد شرایط موقعیت خاص خود تحقیق کنید. معمولا به یک پاسپورت معتبر با اعتبار شش ماهه و یک صفحه خالی برای مهر ورود نیاز دارید.

سخن آخر

در این مطلب از «ویتنام کجاست»، به طور کامل با راهنمای سفر به این کشور پرداختیم. چه میل به کاوش در کوه‌ها و غارهای طبیعی ویتنام را داشته باشید یا غوطه‌ور شدن در آب در سواحل آفتابی، این کشور چیزهای زیادی برای دیدن و انجام در تمام طول سال دارد. علاوه بر مناظر طبیعی خیره‌کننده، ویتنام با غذاهای عالی و مردم خونگرمش، تجربیات به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول

فرهنگ مردم ویتنام چگونه است؟

فرهنگ مردم این کشور یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های دنیا محسوب می‌شود، در فرهنگ این کشور بیشتر فرهنگ مشترک با چین دیده می‌شود. حجاب کشور ویتنام آزاد است اما پوشش‌های سنتی در مکان‌های عمومی دیده می‌شود. در این کشور قبیله گرایی به طور جدی دیده می‌شود و بزرگ خاندان در کشور ویتنام احترام زیادی دارد.

قوانین عمومی در ویتنام شامل چه مواردی می‌شود؟

قانون تحمل و صبر در ویتنام، از دسته قوانین مهم است و شما حق ندارید با عجله کار خود را پیش ببرید. پرچم کشور ویتنام از ارزش بالایی برخوردار است و طبق قانون این کشور بی‌احترامی به پرچم، مشکل‌ساز خواهد بود.



1402/10/18 | کد مطلب: 1867


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.