۳۰ غذای لذیذ و خوشمزه ژاپنی | آرندتور

۳۰ تاز از لذیذترین غذاهای ژاپنی را بشناسید

شما هم امتیاز بدهید!

غذاهای ژاپن در سراسر جهان مشهور هستند؛ اما به‌جز سوشی، غذاهای متعدد دیگری هم وجود دارد. اگرچه خیلی از افراد با ساشیمی، تمپورا و رامن آشنا هستند، اما فرهنگ آشپزی ژاپن متنوع‌تر است. اگر قصد سفر به تور ژاپن را دارید، دانستن اینکه چه غذاهایی ارزش امتحان کردن دارند، می‌تواند برایتان جالب باشد. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهتر، فهرستی از ۳۰ تا از لذیذترین غذاهای ژاپنی را گردآوری کرده‌ایم که همه باید تجربه کنند. با ما همراه شوید.

تور ژاپن

1-سوشی (Sushi)

سوشی یکی از اولین غذاهایی است که با فکر کردن به غذاهای ژاپنی به ذهنمان خطور می‌کند. این غذای لذیذ، یکی از اولین غذاهای ژاپنی بود که بعد از بازسازی میجی در سال 1868 به ایالت متحده صادر شد و از آن سال به بعد روز به روز محبوبیت آن بیشتر شده است.

کلمه «سوشی» به غذاهایی اشاره دارد که با برنج ژاپنی و چاشنی سرکه برنج درست می‌شوند. انواع رایج سوشی در جدول زیر خلاصه شده‌اند:

ماکی زوشی (makizushi)

نوعی سوشی که در آن برنج مخصوص سوشی و مواد سوشی مانند ماهی و غیره، با جلبک نوری رول می‌شود

نیگیری‌زوشی (nigiri sushi)

در این نوع سوشی بر روی برنج سوشی یا سومشی که طول آن تقریباً به اندازه یک انگشت است مواد غذایی گذاشته شده و با دست به آن شکل داده می‌شود سوشی نیگیری همراه با ماهی خام، صدف، تخم‌مرغ و یا سبزیجات سرو می‌شود

ایناری‌زوشی (inarizushi)

برنج سوشی داخل جیب‌های ایناری پر شده؛ نوعی توفوی چاشنی شده و سرخ شده است.

 سوشی (Sushi) از لذیذترین غذاهای ژاپنی

2-اودون (Udon)

اودون یکی از سه گونه اصلی نودل است. رشته فرنگی این غذا غلیظ و جویدنی است و از آرد گندم و آب نمک تهیه می‌شود.

اودون به روش‌های مختلف قابل سرو است؛ می‌توانید آن را با گوشت سرخ شده ترکیب کرده یا به صورت سرد با tsuyu یا tentsuyu سرو کنید، اما این غذا بیشتر در سوپ رشته فرنگی استفاده می‌شود.

برخی از رایج‌ترین غذاهایی که در آن از نودل اودون استفاده می‌شود شامل موارد زیر هستند:

  • کیتسون اودون (kitsune udon): نوعی اودون که بالای آن توفوی سرخ شده قرار می‌گیرد.
  • تمپورا اودون: نوعی اودون با تمپورا که با غذاهای دریایی و سبزیجات مخلوط می‌شود.
  • چیکارا اودون: نوعی اودون که با کیک برنجی یا موچی سرو می‌شود.

اودون (Udon) از لذیذترین غذاهای ژاپنی

3-توفو (Tofu)

اگرچه توفو بیشتر در کشورهای غربی به عنوان یک غذای سالم یا جایگزین گیاهی مصرف می‌شود، در کشوری مانند ژاپن هم بسیار محبوب بوده و بخشی از غذاهای سنتی است.

توفو همان شیر سویاست که تغلیظ شده و طی فرآیندهایی به شکل بلوک‌های مکعبی فشرده می‌شود. این بلوک‌ها دارای درجات متفاوتی از سختی هستند و می‌توان آن‌ها را به صورت خام، آب پز شده یا سرخ کرده سرو کرد.

توفو (Tofu) از غذاهای لذیذ ژاپنی

4-تمپورا (Tempura)

اگر از مصرف غذاهای سرخ شده و ترد لذت می‌برید، توصیه می‌شود غذای ژاپنی تمپورا را حتما امتحان کنید. تمپورا تکه‌ها یا برش‌هایی از گوشت، ماهی یا سبزیجات است که در خمیر مخصوص تمپورا پوشانده می‌شود و آن را سرخ می‌کنند تا به رنگ طلایی و ترد دربیاید.

علاوه بر گوشت و ماهی، تمپورا را می‌توان از صدف‌های کوچکی مانند میگو یا سبزیجاتی مانند لوبیا سبز، کدو تنبل و سیب‌زمینی شیرین نیز درست کرد.

این غذا را می‌توان به تنهایی خورد یا اینکه آن را همراه با کاسه برنج یا سوپ رشته‌ای سرو کرد.

تمپورا (Tempura) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

5-یاکیتوری (Yakitori)

اگرچه ما در ایران ممکن است کمی چیپس و ماست موسیر یا یک هات داگ را حین تماشای یک مسابقه ورزشی بخوریم، ژاپنی‌ها کمی یاکیتوری را انتخاب می‌کنند.

یاکیتوری که به معنای «مرغ کباب شده» است، سیخ‌های کوچکی از تکه‌های مرغ است که با سس سویا، نمک، شکر و غیره چاشنی شده است. انواع مختلفی از یاکیتوری وجود دارد، اما رایج‌ترین گونه‌های آن مومو (ران مرغ)، نگیما (مرغ و پیاز بهاره) و تسوکونه (کوفته مرغ) است.

یاکیتوری (Yakitori) از غذاهای لذیذ ژاپنی

6-ساشیمی (Sashimi)

یکی از بحث‌برانگیزترین غذاها بین تمام غذاهای ژاپنی، ساشیمی است. ساشیمی، ماهی یا گوشت خامی است که ماهرانه برش‌های نازکی به آن داده شده و بیشتر با تربچه دایکون، ترشی زنجبیل، واسابی و سس سویا سرو می‌شود.

تفاوت ساشیمی با سوشی در این است که همه سوشی ها با برنج سرکه دار شده تهیه می‌شوند و همیشه حاوی ماهی خام نیستند، اما ساشیمی در بیشتر مواقع حاوی ماهی خام است و هیچ وقت با برنج سرو نمی‌شود. ماهی مورد استفاده در تهیه ساشیمی باید تا حد امکان تازه باشد تا هم خطر آلودگی به حداقل برسد و هم اینکه، ماهی تازه ساشیمی را خوشمزه‌تر می‌کند.

ساشیمی (Sashimi) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

7-رامن (Ramen)

رامن نوعی سوپ نودل است که از نودل گندم، کمی آبگوشت خوش طعم (سس سویا، نمک، میسو استخوان خوک تونکوتسو، 4 ماده اصلی آبگوشت رامن هستند) و رویه‌های گوشت یا سبزیجاتی مانند برش خورده گوشت خوک، جلبک دریایی نوری، پیاز بهاره و غیره تهیه می‌شود.

رامن یکی از غذاهای لذیذ، محبوب و امروزی ژاپن است که قیمت بسیار پایینی دارد و تقریبا در همه رستوران‌ها و همچنین به عنوان یک غذای خیابانی سرو می‌شود. به گفته japancentre، رامن ژاپنی به قدری محبوب است که یک موزه/پارک تفریحی با تم رامن در توکیوجود دارد.

رامن (Ramen) از غذاهای لذیذ ژاپنی

8-دونبوری (Donburi)

دیگر غذای ژاپنی معروف، دونبوری نام دارد که یکی از انتخاب‌های رایج برای ناهار بین کارگران پرمشغله ژاپنی است. دونبوری با آب پز کردن یا سرخ کردن گوشت، ماهی و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود و همراه با برنج بخارپز شده در کاسه‌های بزرگ سرو می‌شود.

اگرچه دونبوری را می‌توان با مواد مختلفی درست کرد، اما رایج‌ترین انواع آن شامل اویاکودون (مرغ پخته شده، تخم‌مرغ و پیاز سبز)، گیودون (گوشت گاو پیاز خرد شده در پایه سوپ سس سویا)، تندون (تکه‌های تمپورا سرخ شده در tsuyu) و کاتسودون (کتلت گوشت خوک سرخ شده یا تونکاتسو که در تسویو با پیاز و تخم‌مرغ پخته می‌شود) می‌شوند.

دونبوری (Donburi) از غذاهای لذیذ ژاپنی

9-ناتو (Natto)

همان‌طور که مارمیت باعث تقسیم ملت بریتانیا می‌شود، ناتو نیز ژاپنی ها را از هم جدا می‌کند. این غذای سنتی ژاپنی از تخمیر دانه‌های سویا در نوع خاصی از باکتری که به طور طبیعی در دستگاه گوارش انسان تولید می‌شود، تهیه می‌شود.

ناتو بوی قوی شبیه پنیر کپک‌زده و همچنین بافت چسبناکی دارد که بسیاری آن را دوست ندارند. بااین‌حال، بسیاری از افراد، این دانه‌های سویای تخمیر شده را به خاطر طعم پرشور و ارزش غذایی فراوانشان میل می‌کنند.

ناتو (Natto) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

10-اودن (Oden)

زمستان‌های سرد ژاپن بدون اودن کامل نخواهد بود. این غذای گرم زمستانی از مجموعه‌ای از سبزیجات و پروتئین‌ها (ازجمله کیک ماهی فرآوری شده، کیک برنج موچی، تخم‌مرغ آب پز، تربچه دایکون، یام کنجاک و توفو) تهیه می‌شود و این مواد را در یک آبگوشت سبک و چاشنی شده با آن می‌پزند. سس سویا و داشی (ماده سوپ تهیه شده از دم کرده پرک‌های ماهی بونیتو، جلبک دریایی کومبو کلپ و/یا سایر مواد خوش طعم) در یک قابلمه داغ بزرگ در مرکز یک میز قرار داده می‌شود.

اودن (Oden) از غذاهای لذیذ ژاپنی

11-تاماگویاکی (Tamagoyaki)

تاماگویاکی که در لغت به معنای تخم‌مرغ پخته شده است، یک غذای ژاپنی لذیذ همه کاره است که می‌توان از آن برای صبحانه، ناهار یا شام لذت برد.

یک تاماگویاکی تازه پخته شده شبیه کرپ رول شده است که می‌توان آن را برش داد و به تنهایی خورد (اغلب در صبحانه این‌طور خورده می‌شود) یا روی سوشی استفاده کرد. یک سوشی نیگیری پرشده با تاماگویاکی، اغلب به عنوان غذای آخر سرو می‌شود، زیرا تاماگویاکی شیرینی کمی دارد که آن را تقریباً شبیه دسر می‌کند.

تاماگویاکی (Tamagoyaki) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

12-سوبا (Soba)

سوبا که با عنوان «نودل گندم سیاه» نیز شناخته می‌شود، یکی از سه گونه اصلی نودل بوده که اغلب در ژاپن خورده می‌شود. برخلاف اودون و رامن، رشته فرنگی‌های سوبا تا حدی از آرد گندم سیاه تهیه می‌شوند. گندم به آن‌ها طعمی کمی خاکی و آجیلی می‌دهد که ترکیبش با طعم‌های قوی‌تر مانند سیر و کنجد فوق‌العاده است.

سوبا را می‌توان به صورت گرم در سوپ‌هایی با مواد پیاز بهار، تکه‌های آگتاما تمپورا، کیک‌های ماهی کامابوکو/یا موچی کبابی، یا سرد با یک طرف tsuyu و تزئین پیاز سبز، جلبک دریایی نوری خرد شده واسابی سرو کرد.

سوبا (Soba) از غذاهای لذیذ ژاپنی

13-تونکاتسو (Tonkatsu)

کتلت گوشت خوک تونکاتسو یکی از غذاهای به سبک غربی است که ابتدا توسط اروپایی‌ها به ژاپن معرفی شد؛ مانند بسیاری از غذاهای یوشوکو، ژاپنی‌ها طرز تهیه تونکاتسو اصلی را یاد گرفتند و آن را برای خود درست کردند.

امروزه، تونکاتسو با پوشاندن تکه‌های گوشت خوک در آرد سوخاری ترد پانکو سرخ کردن آن‌ها تا زمانی که رنگ آن‌ها قهوه‌ای طلایی شود، درست می‌شود. آن‌ها معمولا در سس تونکاتسو بر پایه میوه و سبزیجات با کلم خرد شده و سایر سبزیجات ترد سالاد سرو می‌شوند. تونکاتسو همچنین اغلب به عنوان یک ساندویچ میل می‌شود.

تونکاتسو (Tonkatsu) از غذاهای لذیذ ژاپنی

14-کاشی پان (Kashi Pan)

ژاپنی‌ها علاقه زیادی به خوردن نان دارند و نانوایی‌های آن‌ها همیشه شلوغ است. کلمه «کاشی پان» به معنای «نان شیرین» است و به مجموعه‌ای از نان‌های تک وعده‌ای اشاره دارد که در ژاپن اختراع شدند.

ازجمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به ملون پان (نوعی نان با رویه خمیر کوکی)، پان (نوعی نان پر شده با آنکو؛ خمیر لوبیا قرمز شیرین) و تابه یا کاری پان (نوعی نان پر شده با سس کاری، پوشیده از آرد سوخاری پانکو و سرخ شده) اشاره کرد. امتحان کردن غذای ژاپنی کاشی پان مخصوصا برای دوستداران نان ضروری است.

کاشی پان (Kashi Pan) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

15-سوکیاکی (Sukiyaki)

مانند اودن، سوکیاکی نیز یکی از غذاهای داغ ژاپنی است که معمولا در طول زمستان می‌توانید از آن لذت ببرید. این غذای ژاپنی با تفت دادن برش‌های گوشت گاو در یک دیگ داغ، اضافه کردن آب سوکیاکی (به طور معمول از سس سویا، ساکه و شکر تهیه می‌شود)، سبزیجات مختلف، رشته فرنگی و پروتئین‌ها تهیه می‌شود.

«سوکیاکی» به معنای «آنچه دوست دارید بپزید» است و لذت سوکیاکی از این می‌آید که می‌توانید غذا را با همسفران خود، پشت میز و با استفاده از هر موادی که دم دستتان دارید آماده کنید.

سوکیاکی (Sukiyaki) از غذاهای لذیذ ژاپنی

16-سوپ میسو (Miso Soup)

سوپ میسو یکی از غذاهای ژاپنی پرطرفدار بین مردم ژاپن است که از ترکیب خمیر میسو (نوعی غذای سنتی ژاپنی که از دانه‌های سویای تخمیر شده تهیه می‌شود) و آبگوشت داشی تهیه می‌شود. این سوپ به عنوان یک وعده قبل از غذا همراه با صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود.

برای اینکه سوپ میسو طعم بهتری داشته باشد، به طور معمول روی آن پیاز سبز، جلبک دریای واکام و توفوی سفت می‌ریزند.

سوپ میسو (Miso Soup) از غذاهای لذیذ ژاپنی

17-اوکونومیاکی (Okonomiyaki)

اوکونومیاکی از مخلوط کردن خمیر، کلم خرد شده و سایر مواد خوش طعم تهیه می‌شود. مخلوط را با قاشق روی یک بشقاب داغ بریزید؛ و سپس مانند پنکیک سرخ کنید. اوکونومیاکی در اوزاکا و هیروشیما (جایی که سبک متفاوتی از اوکونومیاکی وجود دارد) سرچشمه گرفت و محبوبیت آن به بقیه ژاپن گسترش یافت، به طوری که در بسیاری از رستوران‌های تخصصی، اوکونومیاکی به راحتی یافت می‌شود.

در برخی از این رستوران‌ها می‌توانید خودتان اکونومیاکی بپزید که تجربه آشپزی لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اوکونومیاکی (Okonomiyaki) از غذاهای لذیذ ژاپنی

18-منتایکو (Mentaiko)

دوستداران غذاهای دریایی شور با منتایکو به اوج خواسته‌های خود خواهند رسید. این غذای لذیذ نمکی با مرینیت کردن تخم ماهی‌های پولاک و ماهی کاد در چاشنی‌های متفاوتی همچون شور یا شور و تند درست می‌شود. راحت‌ترین منتایکو در محلول نمک ساده مرینیت می‌شود، در حالی که منتایکو در فلفل چیلی تند (معروف به کاراشی منتایکو) بسیار محبوب است. Mentaiko به طور سنتی به عنوان یک غذای جانبی با برنج بخارپز، به عنوان رویه روی رامن یا به عنوان پرکننده توپ‌های برنج onigiri مصرف می‌شود. در دهه‌های اخیر منتایکو با کره یا خامه نیز مخلوط می‌شود تا یک سس پاستای منتایکو ساده یا تند درست شود.

منتایکو (Mentaiko) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

19-نیکوجاگا (Nikujaga)

یک غذای خوش طعم از گوشت، سیب‌زمینی و سبزیجات مختلف که در سس سویا، ساکه، میرین و شکر، گوشت نیکوجاگا و خورش سیب‌زمینی جوشانده شده و یکی از مجموعه غذاهای ژاپنی به نام «نیمونو» (به معنی «چیزهای پخته شده») است.

اگرچه نیکوجاگا در بسیاری از رستوران‌های ژاپنی موجود است، اما به عنوان یک غذای خانگی نیز در نظر گرفته می‌شود که طعم آن از خانه‌ای به خانه دیگر متفاوت است؛ بنابراین، برای تجربه نیکوجاگا ژاپنی، بهترین کار این است که به خانه یک دوست ژاپنی دعوت شوید و به سرآشپز خانواده این غذا را درخواست دهید.

نیکوجاگا (Nikujaga) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

20-برنج کاری (Curry Rice)

کاری ژاپنی که در ژاپنی به عنوان کاره رایس شناخته می‌شود، نوعی غذای یوشوکو است که در ابتدا توسط بریتانیایی‌ها در دوران میجی (1868-1912) به ژاپنی‌ها معرفی شد. کاری ژاپنی با انواع هندی متفاوت است، زیرا معمولا طعم شیرین‌تر و بافت غلیظ‌تری دارد و بیشتر شبیه خورش است (گوشت و سبزیجات با جوشاندن در آب با هم پخته می‌شوند).

کاری ژاپنی اغلب با کمک کاری روکس تهیه می‌شود. کاری روکس درواقع بلوک‌هایی از خمیر کاری ژاپنی جامد است که در «خورش» آب شده و غلیظ می‌شود تا به سس کاری طعم دار تبدیل شود.

برنج کاری (Curry Rice) از غذاهای خوشمزه ژاپنی

21- اوناگی نو کابایاکی (Unagi no Kabayaki)

«Unagi» کلمه‌ای ژاپنی به معنای «مارماهی آب شیرین» است و unagi no kabayaki یکی از غذاهای محبوب اوناگی است که به دوره ادو (1603-1868) برمی‌گردد؛ زمانی که ژاپنی‌ها در طول تابستان برای به دست آوردن استقامت، کابایاکی اوناگی می‌خوردند.

این غذا با آغشته کردن فیله‌های آماده شده مارماهی در سس کابایاکی بر پایه سس سویا شیرین شده و کباب کردن آن‌ها روی گریل درست می‌شود.

نام کابایاکی به این روش پخت اشاره دارد و می‌توان آن را با انواع دیگر ماهی ازجمله گربه ماهی نیز انجام داد. بااین‌حال، اگر در تابستان در ژاپن هستید، از فرصت استفاده کرده و این غذا را امتحان کنید.

اوناگی نو کابایاکی از غذاهای خوشمزه ژاپنی

22-شابو شابو (Shabu shabu hot pot)

شابوشابو یک غذای قابلمه‌ای داغ شبیه به سوکیاکی است که با جوشاندن سبزیجات، توفو سایر مواد در آبگوشتی ملایم و چاشنی شده با کلپ کمبو تهیه می‌شود و سپس برش‌های بسیار نازک گوشت را در آبگوشت فرو می‌بریم و گوشت را حدود 10-20 ثانیه می‌چرخانیم تا زمانی که بپزد.

سپس این گوشت را در سس سویا چاشنی مرکبات پونزو یا سس کنجد غوطه‌ور کرده و با برخی از مواد آب پز دیگر میل می‌کنند.

«شابو شابو» از صدایی می‌آید که برش‌های گوشت هنگام چرخاندن به اطراف ایجاد می‌کنند.

شابو شابو از غذاهای خوشمزه ژاپنی

23-اونیگیری (Onigiri)

همان‌طور که ساندویچ را می‌توان به عنوان یک غذای قابل حمل در نظر گرفت، اونیگیری ژاپن نیز به همین صورت است. اونیگیری در واقع بخش‌هایی از برنج ژاپنی است که یک پرکننده در مرکز آن‌ها قرار می‌گیرد و قبل از پیچیده شدن در جلبک دریایی نوری به شکل‌های مثلثی یا استوانه‌ای در می‌آیند.

این غذا سال‌هاست که در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه بیشتر فروشگاه‌های ژاپنی، طیف وسیعی از اونیگیری را به فروش می‌رسانند. مهم‌ترین پرکننده‌های اونیگیری شامل جلبک دریایی چاشنی شده، تن ماهی و مرغ تریاکی است.

اونیگیری (Onigiri) از غذاهای لذیذ ژاپنی

24-گیوزا (Gyoza)

غذای ژاپنی گیوزا کوفته‌های شبیه به ماه خوش‌طعمی است که از مخلوط خرد شده پر کننده‌هایی مانند گوشت خوک، کلم، پیاز سبز و قارچ تهیه می‌شود. هم‌چنین می‌توان از پرکننده‌های دیگری نیز استفاده کرد که در یک لفاف گیوزای دایره‌ای پیچیده می‌شوند و دور لبه‌ها چین‌دار می‌شوند تا شکل نمادین نیمه ماه ایجاد کنند.

کوفته‌های گیوزا معمولا با سرخ کردن یک طرف (فرآیندی که ته آن ترد و خوش طعم می‌شود) پخته می‌شوند و سپس به مدت 2 تا 3 دقیقه بخارپز می‌شوند؛ به طوری که بقیه لفاف صاف و ابریشمی و داخل آن مرطوب و آبدار باشد.

گیوزا (Gyoza) از غذاهای لذیذ ژاپنی

25-تاکویاکی (Takoyaki)

این غذای لذیذ که با نام‌های «گلوله‌های هشت‌پا» یا «کوفته‌های هشت‌پا» نیز شناخته می‌شود، با استفاده از یک بشقاب داغ مخصوص با ردیف‌هایی از قالب‌های نیمه کروی پخته می‌شود. قبل از اینکه یک تکه گوشت هشت پا تاکو در وسط آن قرار بگیرد، هر یک از قالب‌ها با مخلوط خمیر خوش طعم پر می‌شود. تاکویاکی‌ها را هر دقیقه یا بیشتر با یک سیخ می‌چرخانند تا از پخت یکنواخت قسمت بیرونی و یک کوفته توپی شکل عالی در انتها اطمینان حاصل شود.

تاکویاکی به طور معمول در تعداد زیاد از شش، هشت یا ده عدد، همراه با سس شیرین و خوش طعم تاکویاکی و سس مایونز، جلبک دریایی آئونوری و تکه‌های ماهی کاتسووبوشی بونیتو سرو می‌شود.

تاکویاکی (Takoyaki) از غذاهای لذیذ ژاپنی

26-کایسکی ریوری (Kaiseki Ryori)

اگر دلتان می‌خواهد یک غذای ژاپنی تند را تجربه کنید، کایسکی ریوری را از دست ندهید. کایسکی ریوری، شام‌های سنتی ژاپنی با چندین غذا هستند. یک کایسکی کامل می‌تواند شامل ده‌ها غذای مختلف باشد که با محصولات تازه، فصلی یا محلی تهیه می‌شوند. هر کدام از این غذاها در وعده‌های بسیار کوچک و به‌گونه‌ای تهیه می‌شوند که طعم طبیعی محصول را افزایش دهند.

کایسکی را معمولا می‌توان در رستوران‌های تخصصی یا در ریوکان (مسافرخانه‌های سبک ژاپنی) میل کرد.

کایسکی ریوری از غذاهای لذیذ ژاپنی

27-ادامامه (Edamame)

این دانه‌های سویای سبز روشن و نابالغ که قبل از سفت شدن لوبیا برداشت می‌شوند، معمولا پس از بلانچ شدن و نمک‌زدایی در غلاف سرو می‌شوند. ادامامه علاوه بر داشتن طعم طبیعی لذیذ و ملایم که با چاشنی‌های نمک همراه می‌شود، دارای تعدادی فواید سلامتی نیز هست (به طور طبیعی سرشار از پروتئین، آهن و کلسیم است).

ادامامه اغلب در رستوران‌ها به عنوان یک پیش‌غذای رایگان سرو می‌شود.

ادامامه از غذاهای خوشمزه ژاپنی

28-یاکیسوبا (Yakisoba)

غیرممکن است که در یک جشنواره تابستانی در ژاپن شرکت کنید و با غرفه یاکیسوبا روبرو نشوید. Yakisoba یک غذای ژاپنی نودل سرخ شده است که از ترکیب رشته فرنگی، کلم تکه شده، گوشت خوک، هویج و سایر سبزیجات و سس یاکی‌سوبا به سبک باربیکیو درست می‌شود. در طول جشنواره‌های تابستانی انبوهی از این مواد را روی یک اجاق‌گاز در فضای باز ریخته و کباب می‌کنند، اما یاکی سوبا را می‌توان به راحتی در خانه با استفاده از یک ماهیتابه بزرگ درست کرد.

Yakisoba به معنای «سوبای پخته شده» است، اما برخلاف سایر نودل های سوبا، رشته‌های مورد استفاده در این غذا حاوی گندم سیاه نیستند.

یاکیسوبا (Yakisoba) از غذاهای لذیذ ژاپنی

29-چاوانموشی (Chawanmushi)

تا آنجا که به غذاهای لذیذ، آرامش بخش و منحصربه‌فرد ژاپنی مربوط می‌شود، چاوان موشی یکی از بهترین‌ها است.

این کاسترد تخم‌مرغی بخارپز شده با ریختن تخم‌مرغ‌های طعم دار و زده شده در فنجان‌هایی که از قبل با گوشت‌ها و سبزیجات مختلف (ازجمله مرغ، قارچ، آجیل جینکو، کیک ماهی کامابوکو هویج) پر شده‌اند، تهیه می‌شود و سپس فنجان‌ها را در قابلمه می‌گذارند یا بخارپز می‌کنند.

Chawanmushi نام خود را با ترکیب کلمات «chawan» (به معنی فنجان چای) و «mushi» (به معنی «بخارپز») به دست می‌آورد، بنابراین چاوان‌موشی به معنای واقعی کلمه، «بخار پز شده در فنجان» است.

چاوانموشی از غذاهای لذیذ ژاپنی

30-واگاشی (Wagashi)

بهترین راه برای پایان دادن به یک وعده غذایی ژاپنی یا مراسم چای، ماچا با واگاشی است.

واگاشی یک شیرینی سنتی ژاپنی است که در دوره ادو اختراع شد و تحت تأثیر مواد و طعم‌های رایج ژاپنی قرار گرفت. بیشتر واگاشی ها تنها با استفاده از تعداد انگشت شماری از مواد منتخب ازجمله کیک برنج موچی، خمیر آنکو، کانتن (آگار؛ غلیظ کننده گیاهی شبیه به ژلاتین)، شاه بلوط و شکر ساخته می‌شوند.

محبوب‌ترین واگاشی ها عبارت‌اند از دانگو (توپ‌های شیرین موچی روی چوب‌های سیخ دار که اغلب با شربت شکر سرو می‌شود)، دایفوکو (برنج موچی پر شده با آنکو)، دورایاکی (آنکو بین دو پنکیک ضخیم قرار داده شده) و یوکان (بلوک‌های آنکو سفت شده با کانتن و شکر).

واگاشی از غذاهای لذیذ ژاپنی

سخن پایانی

همان‌طور که خواندید، غذاهای معروف زیادی در ژاپن وجود دارد. از غذاهای آبدار دریایی گرفته تا کاسه‌های دلچسب سوپ رشته فرنگی، ژاپن انواع غذاهای شگفت‌انگیزی دارد که نه تنها در کشور خود، بلکه در سراسر جهان نیز محبوب شده‌اند. بدون شک، بهترین راه برای آشنایی با غذاهای ژاپنی این است که تا زمانی که در ژاپن هستید، این غذاهای معروف را امتحان کنید!

سوالات متداول

سه غذای معروف ژاپنی برای خوردن در ژاپن کدامند؟

سوشی، رامن و تمپورا. اگر فقط می‌توانید سه غذای ژاپنی بخورید، این سه مورد فوق‌العاده هستند. با این اوصاف، توصیه می‌کنیم تمام غذاهای موجود در لیست (به هر حال تا حد امکان) را امتحان کنید.

پنج غذای رایج در ژاپن چیست؟

پنج غذای اصلی ژاپنی شامل برنج، سوپ میسو، نودل، ترشیجات و ماهی (به صورت کبابی، به عنوان سوشی یا به اشکال دیگر سرو می‌شود) می‌شوند.

محبوب‌ترین غذای شماره یک در ژاپن چیست؟

سوشی! بدون شک سوشی محبوب‌ترین غذا در ژاپن است.



1402/10/27 | کد مطلب: 1869
برچسب‌ها: غذا و رستوران


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.