جاهای دیدنی برزیل {ماجراجویی در ۲۵ جاذبه گردشگری برزیل} | آرندتور

۲۵ مورد از بهترین جاهای دیدنی برزیل

شما هم امتیاز بدهید!

برزیل یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان است که به دلیل داشتن جاهای دیدنی بسیار، مسافران تشنه ماجراجویی را غافلگیر می‌کند. چه بخواهید در جنگل‌هایش پیاده‌روی کنید، در سواحلش دراز بکشید یا در خیابان‌هایش برقصید، همه این کارها را می‌توانید در برزیل انجام دهید. از سواحل آرامش گرفته تا شهرهای پرجنب‌وجوش و جوش و جنگل‌های بارانی سرسبزش، این کشور دارای مناظر بسیار متنوعی است و درنتیجه، جاهای دیدنی برزیل زیاد هستند. در این مطلب از آرند تور قصد داریم شما را با 25 مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری تور برزیل آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

تور برزیل

1-ریودوژانیرو (Rio de Janeiro)

ریودوژانیرو که به خاطر سواحل کوپاکابانا و ایپانما و مجسمه مسیح شهرت جهانی دارد، در صدر لیست جاهای دیدنی برزیل قرار می‌گیرد. ریودوژانیرو نگرش آرام و بی‌خیالی دارد که برای مسافران فوق‌العاده است.

ریودوژانیرو که لقب شهر Cidade Marvalihosa(شهر شگفت‌انگیز) را به خود اختصاص داده است، جایی است که می‌توانید جنگل‌های سرسبز و کوه‌هایی را ببینید که دور شهر را احاطه کرده‌اند.

میان جاذبه‌های بی‌شمار ریودوژانیرو، چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد؛ به این معنی که می‌توانید لذت بی‌پایان را تجربه کنید.

ریودوژانیرو از جاهای دیدنی برزیل

2- فرناندو د نورونها (Fernando de Noronha)

اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی برزیل را دارید، سواحل جزایر فرناندو د نورونها از آن دست جاهایی است که به هیچ وجه نباید از دست بدهید. جاذبه توریستی خاص و منحصربه‌فرد در برزیل که چشم‌اندازهای آن، همه نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند و بی‌ذوق‌ترین افراد را هم سر ذوق می‌آورد، جایی که از آن به عنوان بهشت برزیل یاد می‌شود.

در این جزیره چیزی که زیاد به چشم می‌خورد، صخره‌ها و جزیره‌های بزرگ و کوچک است. حیات‌وحش دریایی این جزایر هم فوق‌العاده است و یکی از بهترین مناطق دنیا برای غواصی است و جالب است بدانید که این جزایر محل زندگی یکی از بزرگ‌ترین پرنده‌های دریایی آتلانتیک جنوبی هم هست.

در این جزایر به طور کلی دو فصل وجود دارد، فصلی که در آن باران بسیار شدید می‌بارد و فصلی که کم باران‌تر است. آب‌وهوای این منطقه هم مثل اکثر مناطق برزیل گرمسیری است. با این حال ماه‌های دسامبر تا مارس ماه‌هایی هستند که در آن‌ها باران به شدت می‌بارد و به همین دلیل باید این موضوع را در زمان سفر به جزایر فرناندو د نورونها مد نظر قرار دهید.

فرناندو د نورونها از جاهای دیدنی برزیل

3- آبشار ایگواسو (Iguazu Falls)

آبشارهای ایگواسو در برزیل، جزء زیباترین جاذبه‌های طبیعی جهان هستند. این آبشارهای زیبا در میان یک جنگل گرمسیری بسیار تماشایی قرار گرفته‌اند و با چشم‌انداز شگفت‌انگیز خود هر ساله صدها هزار گردشگر را به این منطقه می‌کشانند. آبشارهای ایگواسو ظاهری شبیه به نعل دارند و در تمام ایام سال با مه احاطه شده‌اند. جالب است بدانید آب این مجموعه آبشارها، سه برابر آبشار نیاگارا است.

آبشارهای ایگواسو (Iguazu Falls)، یکی از طولانی‌ترین آبشارهای جهان محسوب می‌شوند و یکی از بهترین جاهای دیدنی برزیل هستند. این مجموعه آبشارها که با طول ۲.۷ کیلومتر در بین دو کشور برزیل و آرژانتین قرار گرفته‌اند، از عجایب طبیعی هفت‌گانه‌ جهان هستند. وسعت این آبشارها ۳ برابر آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی است. همچنین از آبشار بزرگ و زیبای ویکتوریا در آفریقا هم بسیار بزرگ‌تر هستند.

این آبشارها دو قسمت عمده دارند. هر کدام از این دو قسمت شامل صدها آبشار کوچک و بزرگ و جزیره‌های صخره‌ای پوشیده از درخت می‌شود. درمجموع ایگواسو از ۲۷۵ آبشار که ارتفاع آن‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ و ۶۰ تا ۸۲ متر متغیر است تشکیل شده‌اند.

آبشار ایگواسو از جاهای دیدنی برزیل

4- اولیندا (Olinda)

اولیندا به‌عنوان یکی از شهر‌های تاریخی برزیل بر روی تپه‌ای مشرف به اقیانوس اطلس واقع گردیده است. مسائل دفاعی از مهم‌ترین دلایلی هستند که این شهر بر روی تپه بنا شده است. اولیندا در گذشته به‌عنوان پایتخت ایالت انتخاب شده بود. این شهر معماری بسیار جذاب و دیدنی دارد که توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

شهر اولیندا با برخورداری از یک زندگی فرهنگی فوق‌العاده و به دلیل معماری زیبا و تاریخی خود در سازمان میراث جهانی ثبت گردیده است. اگر تمایل دارید یک سفر تاریخی را تجربه کنید پیشنهاد می‌شود به شهر اولیندا در کشور برزیل بروید. این شهر در گذشته تحت استعمار بوده و با تمام جاذبه‌های خود می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند.

اولیندا از جاهای دیدنی برزیل

5- پارک ملی لینسویز ماراینسیز (Lençóis Maranhenses National Park)

اگر بپرسند رازآلودترین پارک ملی جهان کجاست، شاید پاسخ کمتر کسی پارک ملی برزیل باشد. پارک ملی لینسویز ماراینسیز، جایی در برزیل است که شما را هم با بیابان روبه‌رو می‌کند، هم با برکه! البته این جلوه‌های بی‌نظیر را در همه ماه‌های سال نمی‌توان دید. گردشگرانی که با تور برزیل به این کشور سفر کرده‌اند، با توجه به زمان سفرشان ممکن است توانسته باشند این زیبایی دل‌انگیز را از نزدیک ببینند.

این پارک ملی، قطعا یکی از خارق‌العاده‌ترین پدیده‌های طبیعی دنیاست که در شمال شرقی کشور برزیل و ایالت مارانو قرار دارد و مشابه آن را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان دید. اگر بخواهیم لینسویز ماراینسیز برزیل را در یک عبارت خلاصه کنیم باید بگوییم، ترکیبی متضاد اما دل‌پذیر از دریا و صحرا در کنار هم که همین ترکیب باعث جذب سالانه میلیون‌ها گردشگر به آن شده است و یکی از بهترین جاهای دیدنی برزیل محسوب می‌شود.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز از جاهای دیدنی برزیل

6- پارک ملی چاپادا دیامانتینا (Parque Nacional da Chapada Diamantina)

پارک ملی چاپادا دیامانتینا (Chapada Diamantina National Park) در باهیا در شمال شرقی برزیل قرار گرفته و مناظری بسیار منحصربه‌فرد و تماشایی را درون خود دارد. صخره‌هایی با شکل‌های غیرمعمول، غارها، دریاچه‌ها و تپه‌های بسیار زیبا باعث می‌شوند تا بازدیدکننده‌ها برای ساعت‌ها به این مناظر خیره شوند.

مشهورترین آبشار این پارک ملی نیز فوماچا (Cachoeira da Fumaça) نام دارد که مرتفع‌ترین آبشار در کل برزیل است و حجم آب آن به حدی نیست که بتواند تمام ارتفاع ۳۸۰ متری خود را به پایان برساند. آب‌های آبی‌رنگ غار پوکو انکانتادو (Poço Encantado) و پوکو آزول (Poço Azul) ازجمله دیگر جاذبه‌های درخشان این پارک ملی به شمار می‌روند که باید از آن‌ها دیدن کنید.

پارک ملی چاپادا دیامانتینا از جاهای دیدنی برزیل

7- اورو پرتو (Ouro Preto)

شهر اورو پرتو در برزیل دارای زیبایی منحصر‌به‌فرد و نقطه‌ تلاقی تاریخ و طبیعت برزیل است. حضور در فضای شهری نوستالژیک این منطقه و مشاهده‌ طبیعتِ ناب آن باعث می‌شود حسی لذت‌بخش و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

معماری تاریخی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، از خسته کننده شدن گشت‌و‌گذار در شهر برای شما جلوگیری می‌کنند و اگر در طول سفر خود به اطراف شهر خسته شدید فقط کافی است چند لحظه از وسیله‌ نقلیه‌ خود پیاده شوید و به طبیعت منحصربه‌فرد این منطقه چشم بدوزید تا خستگی خود را به کلی فراموش کنید.

شهر اورو پرتو دارای کلیسا‌هایی پرزرق‌وبرق است که با طلاهای استخراج شده از معادن شهر تزئین شده‌اند سرتاسر شهر پر از رستوران‌هایی است که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند؛ در کنار خیابان‌ها و فضاهای سبز نمایشگاه‌های صنایع دستی و فروشگاه‌های سوغاتی متفاوتی وجود دارند که نمادها و سوغاتی‌های شهر اورو پرتو را به شما معرفی می‌کنند. اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی برزیل را دارید، بهتر است بدانید که تجربه‌ای فوق‌العاده در انتظار شما است.

اورو پرتو از جاهای دیدنی برزیل

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر در جدول زیر خلاصه شده‌اند

 

 

 

جاذبه‌های گردشگری اورو پرتو

کلیسا‌ی سنت فرانسیس آسیزی

بازار Feira do Largo de Coimbra

میدان Praça Tiradentes

کلیسای Basílica Nossa Senhora do Pilar

تئاتر Municipal de Ouro Preto

پارک ایالتی ایتاکولومی

معدن Minas da Passagem

 

8- جزیره ایلها گرانده (Ilha Grande)

جزیره ایلها گرانده در ریو برزیل (به معنی جزیره بزرگ در زبان پرتغالی) را می‌توان در لیست بهترین جاهای دیدنی برزیل و بهترین استراحتگاه‌هایی گرمسیری قرار داد. پیشنهاد می‌کنیم اگر در ریودوژانیرو اقامت دارید حتما سری به اینجا بزنید.

از آنگرا دوس ریس (Angra dos Reis) شهر ساحلی کوچکی در فاصله ۱۵۰ کیلومتری کوپاکابانا با اتوبوس ۳۰ دقیقه‌ای به مقصد می‌رسید. بهترین شیوه برای توصیف آن سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های شفاف و کریستالی، مسیرهای جنگلی و جاده‌های کمی است که به ندرت ماشینی از آن‌ها عبور می‌کند. به طور خلاصه می‌توان آن را تکه‌ای از بهشت برزیل نامید.

جزیره ایلها گرانده از جاهای دیدنی برزیل

9- کارناوال (Carnaval)

کارناوال ریو یک نمایش سراسر شادی و هیجان است که هر ساله در ریودوژانیرو برگزار می‌شود. این کارناوال بزرگ‌ترین جشن در جهان است که هر گردشگری باید از نزدیک ببیند. مگر می‌شود که از علاقه‌مندان به گردشگری باشید ولی نام این کارناوال به گوشتان نخورده باشد؟ این جشن بزرگ که در جهان نظیر ندارد، محبوبیت بسیار زیادی در بین توریست‌های دنیا دارد. به‌طوری‌که در همان ابتدا تمام جایگاه‌های آن رزرو می‌شود؛ بنابراین اگر دیر بجنبید ممکن است از تجربه هیجان‌انگیزی که در این کارناوال به شرکت کنندگان منتقل می‌شود، محروم شوید.

قدمت کارناوال ریودوژانیرو به سال ۱۷۲۳ میلادی برمی‌گردد. این جشنواره قدیمی که نماد فرهنگی پرتقالی‌های مقیم برزیل است، همه ساله در ماه فوریه برگزار می‌شود.

کارناوال ریو یک نمایش سراسر شادی و هیجان در برزیل

10-بونیتو (Bonito)

در زبان پرتغالی، Bonito به معنای زیبا است، بنابراین جای تعجب نیست که شهر Bonito فوق‌العاده باشد. این شهر در ایالت جنوبی ماتو گروسو دو سول نام دیگری نیز دارد، پایتخت اکوتوریسم برزیل. وقتی مسافران می‌خواهند در آمریکای جنوبی ماجراجویی کنند، به اینجا می‌آیند.

بونیتو که طی میلیون‌ها سال از سنگ‌های آهکی حل شده در آب باران اسیدی شکل گرفت، بیش از سهم عادلانه‌اش از شگفتی‌های طبیعی، برکت داشت. بیشتر آن‌ها دور از دید هستند، در پشت مزارع کشاورزی، در جنگل‌های استوایی و در حومه‌های سرسبز پنهان شده‌اند؛ اما قطعا هستند و برای اکتشاف آماده‌اند. منظره بونیتو تقریبا زنده است. حباب‌های آب، رودخانه‌های کریستالی را تشکیل می‌دهند، در غارها و فروچاله‌ها ناپدید می‌شوند و بر روی طاقچه‌ها و پرتگاه‌ها جاری می‌شوند تا آبشارها یکی پس از دیگری ایجاد شوند. مایو خود را هرماه داشته باشید؛ زیرا قرار است در این جاذبه خیس شوید.

بونیتو ازجاهای دیدنی برزیل

11-فلوریانوپلیس (Florianópolis)

فلوریانوپلیس مرکز ایالت سانتا کاتارینا و دومین شهر بزرگ این ایالت است که در منطقه جنوبی برزیل واقع شده است. این شهر دارای ۴۲۷، ۲۹۸ جمعیت است. اقتصاد این شهر به شدت بر فناوری اطلاعات، گردشگری و خدمات استوار است. در سال ۲۰۰۹ نیوزویک این شهر را از نظر گردشگری جز ۱۰ شهر برتر جهان قرار داد؛ بنابراین یکی از جاهای دیدنی برزیل محسوب می‌شود.

فلوریانوپلیس از جاهای دیدنی برزیل

12-سائو پائولو (Sao Paulo)

سائو پائولو از بزرگ‌ترین شهرهای کشور برزیل و همچنین یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. گشت‌وگذار در این شهر می‌تواند برای کسانی که به هیجان و زندگی شلوغ علاقه‌مند هستند گزینه بسیار مناسبی باشد، زیرا سائو پائولو پر از سالن تئاترهای خاص و سینماهای بی‌نظیر است و همچنین در خیابان‌های آن که راه می‌روید می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه را امتحان کنید و با طعم‌های جدید آشنا شوید.

سائو پائولو از جاهای دیدنی برزیل

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سائوپائولو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه فوتبال ‌ Football Museum
  • موزه پائولیستا ‌ Paulista Museum
  • پارک ایبیراپوئرا ‌ Ibirapuera Park
  • خیابان پائولیسیتا ‌ Paulista Avenue
  • موزه هنر سائو پائولو ‌ Museum of Art of São Paulo Assis Chateaubriand

13-تیرادنتس (Tiradentes)

شهر مستعمراتی تیرادنتس به خوبی حفاظت شده است و منطقه طبیعی آن بسیار جذاب است. وقتی وارد این شهر ‌می‌شوید حس ‌می‌کنید وارد صحنه‌‌‌ای از یک فیلم شده‌‌‌اید. راه‌های باریک با سنگ فرش، دیوارهایی با گل‌های آویزان و معماری مستعمراتی حیرت‌انگیز، هر قدمتان را در این شهر لذت‌بخش ‌می‌کند. حتی اگر بخواهید پیاده‌روی طولانی هم بکنید امکانش در این شهر برایتان فراهم است.

دور تا دور کوه‌های اطراف را راه‌های پر پیچ و خم گرفته، در رستوران‌های پر رفت‌وآمد شهر غذاهای سنتی خوشمزه سرو ‌می‌شود و مهمان‌خانه‌های جذاب شهر آن را به نقطه‌‌‌ای آرام‌بخش برای استراحت و تجدید قوا تبدیل کرده است. همه این دلایل باعث شده‌اند تیرادنتس یکی از بهترین جاهای دیدنی برزیل باشد.

تیرادنتس از جاهای دیدنی برزیل

14-برازیلیا (Brasilia)

برازیلیا یک شهر نمادین در برزیل است که به دلیل برنامه‌ریزی شهری منحصربه‌فرد و معماری مدرن شناخته شده است. به عنوان پایتخت برزیل، این شهر پر جنب‌وجوش چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان و ساکنان دارد. با جمعیت رو به رشد و اقتصاد پررونق، برازیلیا به یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی در آمریکای جنوبی تبدیل شده است. از گزینه‌های فرهنگی متنوع تا سیستم آموزشی عالی آن، کسانی که به دنبال یک ماجراجویی جدید هستند، دلایل زیادی برای زندگی در برازیلیا پیدا خواهند کرد.

این شهر به دلیل داشتن معماری مدرن و برنامه‌ریزی شهری هنری منحصربه‌فردش، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. همچنین ۱۲۴ سفارتخانه خارجی دارد و فرودگاه بین‌المللی برازیلیا نیز این شهر را به تمام شهرهای بزرگ برزیل و بسیاری از مقصدهای بین‌المللی وصل می‌کند و سومین فرودگاه پرجمعیت برزیل است؛ و درنهایت، این شهر از بالا شبیه به یک هواپیما دیده می‌شود.

برازیلیا از جاهای دیدنی برزیل

15-پاراتی (Paraty)

پاراتی شهری کوچک و زیبا در امتداد ساحل سبز برزیل (Costa Verde) و بین ایالت‌های ریودوژانیرو و سائو پائولو واقع شده است. این شهر که در سال‌های اخیر در عرصه گردشگری خوش درخشیده است، طبق آخرین سرشماری انجام شده، حدود 36000 نفر جمعیت دارد. این شهر به دلیل داشتن طبیعتی حیرت‌انگیز، کوهستان‌هایی زیبا و جنگل‌هایی وصف‌ناشدنی در کنار سواحلی خارق‌العاده، به یکی از جاهای دیدنی برزیل بدل شده است.

شهر پاراتی به خاطر قرارگیری در خلیج Ilha Grande، از داشتن تعداد زیادی جزایر استوایی بهره مند است. انواع آبشارهای زیبا در این شهر نیز همواره زبان زد عام و خاص بوده است و جنگل‌های زیبا و مرتفع، زیبایی منحصربه‌فردی به این شهر کوچک بخشیده است.

پاراتی از جاهای دیدنی برزیل

16-جنگل آمازون مانائوس (Amazon From Manaus)

جنگل آمازون از جاذبه‌های دیدنی برزیل است که تعداد بی‌شماری از توریست‌های خارجی و علاقه‌مندان به تور برزیل برای دیدن آن به این منطقه سفر می‌کنند. جنگل‌های بارانی آمازون، جنگلی پهن برگ با آب‌وهوای استوایی و گرمسیری است که بیشتر امریکای جنوبی را پوشش می‌دهد. این جنگل وسعتی در حدود 7.000.000 کیلومتر مربع داشته و بخش عمده آن در حدود 60 درصد در برزیل واقع شده است.

طبیعت خارق‌العاده، آبشارهای چشمگیر، تنوع رنگین گل‌ها و حیوانات از جاذبه‌های آمازون است. از شهر ریودوژانیرو تا آمازون نزدیک به 3.100 کیلومتر فاصله در پیش دارید. اگر با هواپیما سفر کنید حدود 6 ساعت و با ماشین سواری حدوداً یک روز زمان لازم داشته تا به آنجا برسید.

جنگل آمازون از جاذبه‌های دیدنی برزیل

17-سائو میگل داس میسیس (São Miguel das Missões)

شهر کوچک Sao Miguel das Missoes در ایالت ریو گرانده جنوبی واقع شده و میزبان آن چیزی است که از قرن هفدهم باقی مانده است. ویرانه‌های زیبا یکی از بهترین موارد حفظ شده از دوران هفت یسوعیون است. این مکان امروزه به عنوان بخشی از پارک تاریخی محافظت می‌شود و دارای زیبایی‌ها و سبک معماری بی‌نظیری است. مجسمه‌های به دست آمده از حفاری‌های زمین در یک موزه نگهداری می‌شود.

سائو میگل داس میسیس از جاهای دیدنی برزیل

18-آلتر دو چائو (Alter do Chao)

دهکده‌ی آلتر دو چائو (Alter do Chão) محلی برای کشف مناظر بهشتی است. این دهکده در ایالت شمالی پارا قرار دارد و با آب‌های شفاف، شن‌های سفید و جنگل‌های وسیع آمازون احاطه شده است. آلتر دو چائو را می‌توان محل ورود به جنگل بارانی آمازون دانست. اگر در سفر به برزیل به این منطقه سر زدید، هم صحبتی با خانواده‌های مسئول جمع‌آوری صمغ درختان را از دست ندهید.

آلتر دو چائو از جاهای دیدنی برزیل

19-بلو هوریزونته (Belo Horizonte)

بلو هوریزونته، مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت میناس گرایس در جنوب شرقی برزیل است که معنای اسم آن افق‌های زیبا می‌شود. این شهر در یک منطقه کوهستانی واقع شده و به پایتخت میکده‌های جهان مشهور است و حدود 12 هزار میکده دارد. آن‌قدر حق انتخابتان زیاد است که نمی‌دانید به کدام بروید. این محله همان جایی است که بعضی از معروف‌ترین گروه‌های پاپ و راک کشور ازجمله گروه هوی متال سپولترا در آن شکل گرفتند.

در رابطه با جاذبه‌های این شهر هم باید گفت موزه‌های تاریخ طبیعی و موزه هنر، مکان‌های جالب و دیدنی برای گردشگران هستند. باغ‌های گیاه‌شناسی هم دیگر مکان دیدنی این شهر محسوب می‌شوند. موزه داس میناس در نزدیکی خیابان معروف آلفونسو پنیا، یکی از موزه‌های دیدنی قرار گرفته که می‌شود یک بعد از ظهر رویایی را در کنار جاذبه‌های موزه، رستوران مثال زدنی و نه چندان گران قیمت و مرکز خرید کنار آن گذراند.

بلو هوریزونته از جاهای دیدنی برزیل

20-پانتانال (The Pantanal)

بزرگ‌ترین تالاب استوایی دنیا، یکی از بهترین نمونه‌های محیط زیست گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد برزیل است. این منطقه که در سال ۲۰۰۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است، بهترین مکان برای مشاهده‌ حیات‌وحش است که حتی نسبت به آمازون ترجیح داده می‌شود. این منطقه با وسعت زیاد و جمعیت کم، منطقه‌ بکر و دست‌ نخورده محسوب می‌شود که با همکاری صاحبان زمین‌های شخصی و دولت برزیل به محیط مناسب و لذت‌بخشی برای گردشگران تبدیل شده است تا با آرامش خاطر از زیبایی طبیعت لذت ببرند و به تماشای حیات‌وحش بنشینند.

پانتانال از جاهای دیدنی برزیل

21-بلم (Belem)

بلم، بزرگ‌ترین شهر ایالت پارا در شمال کشور برزیل، دروازه شرقی رودخانه آمازون است. 2.5 میلیون نفر در این کلان شهر گرمسیری زندگی می‌کنند.

اگرچه بسیاری ممکن است سرسری از این شهر عبور کنند، اما توصیه می‌شود چند روز را به کاوش در این شهر پر از درختان انبه، بازارهای پرجنب‌وجوش، موزه‌ها و رستوران‌های رو به رشد بگذرانید.

ازجمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به باغ گیاه‌شناسی و برج بلم لیسبون اشاره کرد. هم‌چنین در خلیج Guajara که در نزدیکی رودخانه آمازون قرار دارد می‌توانید به سمت ساحل گام بردارید و همین‌طور در امتداد رودخانه آمازون قدم بزنید. این شهر، دارای غذاهای خوشمزه است. غذاهای محلی شهر بلم به‌قدری معروف هستند که هر گردشگری که قصد سفر به برزیل را دارد، برای چشیدن این غذاها برنامه‌ریزی می‌کند.

بلم از جاهای دیدنی برزیل

22-سالوادور (Salvador City)

شهر بندری سالوادور مرکز استان باهیا است و پهناورترین شهر در شمال شرقی برزیل محسوب می‌شود. سالوادور اولین پایتخت دستگاه حکومتی استعماری پرتغالی‌ها و برای سه قرن یکی از مراکز اصلی تجارت بردگان (به‌ویژه آفریقایی‌ها) در جهان بوده است که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۵۴۹ میلادی بازمی‌گردد. شهر سالوادور تا سال ۱۷۶۳ پایتخت برزیل بود و اکثر جمعیت این شهر نژاد آفریقایی دارند و تاثیر آن را می‌توان در فرهنگ، جشن‌ها و غذاهای مردم آن منطقه مشاهده کرد.

این محله قلب منطقه پلورینیو است که در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی باشکوه‌ترین ساختمان‌های آمریکای لاتین در آن احداث شده است. این منطقه یکی از جاهای دیدنی برزیل است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در سفر به پلورینیو می‌توانید از Museu da Cidade (موزه شهر)، Abelardo Rodrigues Museum موزه آبلاردو رودریگز که در آن هنرهای سنتی مردم دیده می‌شود، Prédio do Senac مدرسه آشپزی دیدن کنید. اغلب عصرها در خیابان‌های آن مراسم جشن‌های محلی بسیار شاد برگزار می‌شود.

از دیگر دیدنی‌های آن میدان کازا د بنین است که به فرمانروایی سابق بنین (نیجریه جنوبی امروز) اختصاص دارد. اکثر برده‌ها به این منطقه آورده می‌شدند.

سالوادور از جاهای دیدنی برزیل

23-پارک ملی شاپادا دوس ویادیروس (Chapada dos Veadeiros National Park)

پارک ملی شاپادا دوس ویادیروس که با نام پارک ملی چاپادا داس ویادیراس نیز شناخته می‌شود، با ۶۵۵ کیلومتر مربع وسعت، در بالای فلاتی باستانی قرار دارد. قدمت این فلات به ۱.۸ بیلیون سال قبل بازمی‌گردد. با آبشارهایی مرتفع، فرم‌های صخره‌های شگفت‌انگیز و تنوع بی‌نظیر جانوری، این پارک از منابع ارزشمند طبیعت به شمار می‌رود و یکی از جاهای دیدنی برزیل است در سال ۲۰۰۱، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

پارک ملی شاپادا دوس ویادیروس از جاهای دیدنی برزیل

24- پارک ملی تیجوکا (Parque Nacional da Tijuca)

قبل از قرن نوزدهم، ریودوژانیرو توسط جنگل‌های بارانی اقیانوس اطلس احاطه شده بود. امروزه تنها چیزی که باقی مانده است، جنگلی به مساحت 33 کیلومتر مربع است که به پارک ملی تیجوکا (Parque Nacional da Tijuca) معروف است. این جنگل پر از درختان استوایی است که با درختان جنگلی به هم گره خورده‌اند و بزرگ‌ترین جنگل شهری جهان، خانه اولوت‌ها، میمون‌های زوزه‌کش و بیش از 300 گونه پرنده است. همچنین تیجوکا خانه آبشارهایی نیز هست و مجسمه مسیح نجات‌دهنده در بر فراز کوه کورکووادو در این منطقه قرار دارد.

پارک ملی تیجوکا از جاهای دیدنی برزیل

25- کریستو ردنتور و کورکووادو، ریودوژانیرو – Cristo Redentor and Corcovado

مجسمه عظیم آرت دکو مسیح، به نام کریستو ردنتور (مسیح نجات دهنده)، با دستان ۲۸ متری، گویی که تمام بشریت را دربرمی گیرد. این مجسمه نمادین در برزیل از قله کورکووادو به ریودوژانیرو و خلیج می‌نگرد.

ارتفاع ۷۰۹ متری که مجسمه روی آن قرار دارد بخشی از پارک ملی تیجوکا است و یک راه‌آهن ریلی ۳.۵ کیلومتری به بالای آن صعود می‌کند، جایی که میدان وسیعی اطراف مجسمه را احاطه کرده است. این مجسمه ۳۰ متری که در سال ۱۹۳۱ تکمیل شد، اثر مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی پل لندوفسکی و مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا بود و از بتن مسلح و سنگ صابون ساخته شده است.

پایه هشت متری کلیسایی را دربرمی گیرد که برای برگزاری عروسی‌ها در برزیل بسیار محبوب است. اغلب این جاذبه گردشگری به اشتباه مسیح آند نامیده می‌شود که با مجسمه قدیمی‌تری که مرز بین آرژانتین و شیلی را مشخص می‌کند اشتباه گرفته می‌شود.

یک توقفگاه در نقطه میانی راه‌آهن به مسیرهایی از طریق پارک ملی تیجوکا منتهی می‌شود، جنگلی عظیم که از چشمه‌ها، آبشارها و طیف گسترده‌ای از پرندگان، پروانه‌ها و گیاهان استوایی محافظت می‌کند.

کریستو ردنتور و کورکووادو، ریودوژانیرو از جاهای دیدنی برزیل

سخن آخر

فهرست جاهای دیدنی برزیل و جاذبه‌های گردشگری این کشور به اینجا ختم نمی‌شود. هنوز شهرها و سواحل زیاد دیگری وجود دارند که سفر به آن‌ها برای هر گردشگری جذاب و به‌یادماندنی است. نکته مهم این است که سفر به برزیل هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

سوالات متداول

پر بازدیدترین جاذبه دیدنی برزیل کجاست؟

مجسمه مسیح منجی یکی از پربازدیدترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری برزیل در ریودوژانیرو است.

کدام شهر برزیل بیشترین جاذبه‌های دیدنی را دارد؟

ریودوژانیرو پایتخت سابق برزیل است و بیشتر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این کشور را در خود جای داده است.

آیا بازدید از جاهای دیدنی برزیل گران است؟

شهرهای توریستی برزیل مانند ریودوژانیرو به عنوان یکی از شهرهای گران قیمت شناخته می‌شوند؛ اما در این شهرها جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری رایگان بسیاری مشاهده می‌شود.



1402/10/30 | کد مطلب: 1901
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.