20 تا از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو | آرندتور

جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

شما هم امتیاز بدهید!

ریو دومین شهر بزرگ برزیل و پایتخت این کشور است که تأسیس آن در اواسط دهه‌ی ۱۵۰۰ توسط استعمارگران پرتغالی انجام گرفت. بیشتر مردم دنیا این شهر را به خود مناظر فوق‌العاده‌، جشن‌ها و کاراناوال‌های سالانه و سواحل زیبای آن می‌شناسند و برای دیدن این جاذبه‌ها راهی سفر به سرزمین قهوه می‌شوند. اگر شما هم قصد سفر به برزیل را دارید بهتر است پیش از راهی شدن با تعدادی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو  که در این مطلب از وبلاگ آرند تور به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، آشنا شوید همچنین مطلب راهنمای سفر به برزیل ما را مطالعه کنید.

تور برزیل

معرفی تعدادی از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

به دلیل رونق گردشگری در شهر ریو دو ژانیرو امکانات رفاهی متعددی در آن وجود دارد، به همین  دلیل گردشگران می‌توانند با خیال راحت از جاهای دیدنی ذکر شده در این بخش بازدید کنند:

۱. کلیسای جامع سن سباستین

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو کلیسای جامع این شهر با نام کلیسای جامع سن سباستین است که در نگاه اول معماری متفاوت آن با سایر کلیساهای جهان توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. تأسیس این کلیسا بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹ به افتخار کشیش شهر یعنی سن سباستین انجام گرفت و شکل مخروطی آن از بناهای مخروطی مایاها الهام گرفته شده و ارتفاع کلی آن هم ۷۵ متر است.

کلیسای جامع سن سباستین ژانیرو

۲. مجمسه‌ی مسیح

نماد مسیحیت در برزیل، یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان، بزرگ‌ترین مسجمه ساخته شده به سبک آرت دکو و پنجمین مجسمه بزرگ دنیا القابی هستند که به مجسمه‌ی مسیح موجود در شهر ریو اختصاص داده شده‌اند.

این سازه‌ی خارق‌العاده توسط مجسمه‌ساز لهستانی- فرانسوی به نام پل لندوفسکی طراحی و ساخت آن هم با همکاری مهندس هیتور داسیلوا کوستا و آلبرت کاکو انجام شد. این مجسمه‌ی سنگی بتنی در مجموع ۳۰ متر ارتفاع داشته و بازو‌های آن به اندازه‌ی ۲۸ متر به اطراف کشیده شده‌اند. جالب است بدانید که در پایه‌ی تندیس مسیح یک کلیسای کوچک هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ۲۵ مورد از بهترین جاهای دیدنی برزیل

مجمسه‌ی مسیح ژانیرو

۳. ساحل کوپاکابانا

کوپاکابانا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو و از زیباترین سواحل دنیا است که با حدود ۴ کیلومتر طول در امتداد اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این ساحل کاملاً طبیعی با شن‌های سفید رنگ و نرم خود در سال ۱۹۷۰ و بعد از عقب رفتن آب اقیانوس به مرور زمان ایجاد شد و یکی از مهم‌ترین مسابقات دنیا یعنی جام جهانی فوتبال ساحلی هم در آن برگزار شده است.

کوپاکابانا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

۴. موزه ملی برزیل

یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی در قاره‌ی آمریکای جنوبی موزه‌ی ملی برزیل است که اولین بار در سال ۱۸۱۸ توسط پادشاه آن زمان این کشور یعنی ژان ششم افتتاح شد. در این موزه که وابسته به دانشگاه فدرال شهر دیو دو ژانیرو است چند قسمت مختلف باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و دیرینه‌شناسی وجود دارد و همواره به دلیل اهمیت خود با موزه‌ی بریتانیا مقایسه می‌شود در حالی که این موزه فقط ۸ میلیون اثر تاریخی را در خود جای داده و در موزه ملی برزیل ۲۰ میلیون اثر وجود دارند.

متأسفانه بعد از آتش‌سوزی‌ سال ۲۰۱۸ قسمت بزرگی از ساختمان این موزه و آثار موجود در آن دستخوش آسیب‌های جبران ناپذیر شدند؛ با این حال روند بازسازی آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: درباره مردم برزیل و فرهنگ این کشور چه میدانید؟

موزه ملی برزیل

۵. ساحل ایپانما

ایپانما یکی از زیباترین سواحل دنیا و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو است که افراد مشهور و ثروتمند برزیل در آن سکونت دارند. ایپانما در مجموع دو کیلومتر ساحل شنی سفید داشته و عنوان پاریس کوچک برزیل را هم یدک می‌کشد؛ علاوه بر این بخاظر گالری‌ها،‌ کتاب‌فروشی‌ها و سینماهای خود نیز شهرت دارد.

شما می‌توانید در لوکس‌ترین اقامتگاه‌های ایپانما بمانید یا اینکه بهترین و گران‌ترین غذاهای برزیلی را در خیابان‌های این منطقه میل کنید؛ البته اگر علاقه‌مند به خرید هستید می‌توانید سری به خیابان گارسیا داویلا هم زده و برترین برندهای شهر را در آنجا پیدا کنید.

ساحل ایپانما ژانیرو

۶. محله سانتا ترزا

اگر دوست دارید چهره‌ی برزیل قدیم را در سال‌های استعمار مشاهده کنید، باید حتماً از محله‌ی سانتا ترزا دیدن کرده و با مردم مهربان و خندان آن از نزدیک آشنا شوید. جالب است بدانید که این محله در دهه‌ی ۱۷۵۰ توسط پرتغالی‌ها ساخته شد و به دلیل محبوبیت بالایی که داشت به سرعت تبدیل به مکانی برای سکونت ثروتمندان با خانه‌های لوکس و اروپایی تبدیل شد.

 از آنجایی که سانتا ترزا اولین محله‌ در ریو بود که تراموا در آن ساخته شد می‌توانید با این تراموا در مخله گردش کرده و به موزه‌های تاریخ دو بونده و هنر شاکارا دو سئو هم سر بزنید.

محله سانتا ترزا

۷. پارک فلامنگو

پارک فلامنگو با وسعت ۱۲۰ هکتاری خود یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری جهان در کنار دریا محسوب شده و در سال ۲۰۱۲ هم در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این پارک فوق‌العاده محوطه‌های ورزشی مختلف مثل زمین فوتبال،‌ سالن ورزشی و... قرار گرفته که می‌توانید در آن‌ها تفریح کرده و در عین حال از موزه‌ی هنرهای مدرن ریو، کارمن میراندا و یادبود جان‌باختگان جنگ جهانی دوم هم بازدید کنید.

 پارک فلامنگو از جاهای دیدنی ژانیرو

۸. باغ سیتو بورل مارکس

تمام افرادی که علاقه‌مند به گونه‌های گیاهی مختلف هستند حتماً باید از باغ ۱۰۰ هکتاری سیتو بورل مارکس دیدن کنند. این باغ از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو است که ساخت آن توسط معماری برزیل به همین نام و در محل سکونت او انجام شد.

جالب است بدانید که در این باغ تماشایی حدود ۳۵۰۰ گونه‌ی گیاهی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری از سراسر جهان وجود داشته و در موزه‌ی خانگی آن هم آثار مختلفی که آقای مارکس در طول زندگی خود جمع‌آوری کرده است، به نمایش گذاشته شده‌اند.

باغ سیتو بورل مارکس

۹. کارناوال

مردم جهان عمدتاً کشور برزیل را به خاطر کارناوال‌های آن می‌شناسند. کارناوال ریو کمی بعد از سال نو آغاز شده و در چهار روز مانده به چهارشنبه خاکستر به اوج خود می‌رسد. در این زمان چند هزار تماشاگر رژه‌های خیابانی و نمایش‌های بی‌نظیر کارناوال را از نزدیک مشاهده می‌کنند. با وجود اینکه کارناوال در بیشتر شهرهای برزیل برگزار می‌شود، اما یکی از جذاب‌ترین آن‌ها در ریو اتقاق می‌افتد.

کارناوال

۱۰. محله پدرا دو سال

یکی دیگر از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو محله پدرو دو سال است که زادگاه رقص سامبا و موسیقی شورو محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند هر دو شنبه در رویداد سامبا که بعد از ساعت ۸ شب در این محله برگزار می‌شود به صورت رایگان شرکت کرده و از فضای شاد حاکم بر این محله لذت ببرند.

محله پدرا دو سال ژانیرو

۱۱. کوه شوگرلوف

کوه شوگرلوف به معنای کله قند در دهانه‌ی خلیج گوانابارا واقع شده و برای رسیدن به قله‌ی آن می‌توانید سوار بر تله‌کابین شوید. در مرحله‌ی اول با تله‌کابین به تپه‌ی مورو دا اورکا در ارتفاع ۲۲۰ متری منتقل می‌شوید که رسیدن به آن حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد و در آن امکانات مختلفی شامل کافه، رستوران، غرفه و... وجود دارد.

بعد از آن سوار تله‌کابین بعدی شده و حدود ۱ دقیقه و نیم بعد در شوگرلوف پیاده می‌شوید و به منظره‌ای تماشایی از شهر زیبای ریو دو ژانیرو دست پیدا می‌کنید.

کوه شوگرلوف

۱۲. پارک لاژی

پارک لاژی در اصل یک مدرسه‌ی هنرهای تجسمی در شهر ریو است که به دلیل مناظر زیبایی که دارد توانسته توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند. این پارک در پایین کوه کورکوودادو محل قرارگیری تندیس مسیح واقع شده است.

نشستن در کنار استخر این پارک و نوشیدن یک لیوان قهوه برزیلی همزمان با تماشای مناظر اطراف و مجسمه‌ی مسیح در قله تجربه‌ای فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است که مشابه آن را نمی‌توانید در جای دیگری از کره‌ی زمین پیدا کنید.

پارک لاژی ژانیرو

۱۳. موزه آمانیا

موزه‌ی فردا یا آمانیا یکی دیگر از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو با معماری خاص و شگفت‌انگیز است و بهترین مکان برای بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی بشر در دهه‌های آینده محسوب می‌شود. طراحی این ساختمان توسط معماری اسپانیایی به نام سانتیاگو کالاتراوا با الهام از بروملیاد (نوعی گیاه) موجود در باغ گیاه‌شناسی شهر انجام شد.

تمامی دوستداران تکنولوژی،‌ محیط زیست و علاقه‌مندان به سبک‌های مختلف معماری از بازدید از موزه‌ی آینده ریو لذت خواهند برد.

موزه آمانیا از جاهای دیدنی ژانیرو

۱۴. پله‌های سلارون

هنرمندی اهل شیلی به نام خورخه سلارون با استفاده از مصالح اضافی و موزاییک پله‌های خانه‌ی خود را به رنگ پرچم برزیل رنگ‌آمیزی کرد که این کار مورد توجه مردم این کشور قرار گرفت به همین جهت همواره برای او کاشی و سفال می‌فرستادند تا با سلیقه‌ی خود آن‌ها را رنگ‌آمیزی کند.

توجه مردم به کارهای او باعث شد تا پله‌های سلارون در بین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو قرار بگیرد. برای اینکه بتوانید با آرامش در این پله‌ها قدم بزنید و تصاویر دلخواه خود را ثبت کنید بهتر است صبح زود از پله‌های سلارون بازدید کنید.

پله‌های سلارون از جاهای دیدنی ژانیرو

۱۵. جزیره فیسکال

در خلیج گوانابارا می‌توانید از جزیره‌ی فیسکال و قلعه‌ی تاریخی آن بازدید کنید. ساخت این قلعه به دستور امپراتور پدرو دوم با الهام از سبک معماری گوتیگ – پروانسالی انجام گرفت که در حال حاضر به موزه‌ی نیروی دریایی تغییر کاربری داده است.

جزیره فیسکال ژانیرو

۱۶. پارک ملی تیوجکا

یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو پارک ملی تیوجکا است که بزرگ‌ترین جنگل شهری در برزیل محسوب شده و مساحتی در حدود ۳۲ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. پیش از اینکه تیوجکا به عنوان پارک ملی ریو انتخاب شود یک جنگل بارانی در اقیانوس اطلس بود و به صورت بی‌رویه برای کاشت قهوه و نیشکر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته محافظت‌های انجام شده از چندین سال پیش باعث شده تا تیوجکا به یکی از زیباترین جاذبه‌های کشور برزیل تبدیل شود و به دلیل تراکم بالای پوشش گیاهی خود هم دمای محیط اطراف را به اندازه‌ی ۹ درجه کاهش می‌دهد.

پارک ملی تیوجکا از جاهای دیدنی ژانیرو

۱۷. ورزشگاه ماراکانا

ماکارانا برای برگزاری مسابقات جام جهانی سال ۱۹۵۰ در برزیل تأسیس شد و بعد از آن برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک ۲۰۱۶ هم مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر باشگاه‌های واسکوداگاما، بوتافوگو، فلامینگو و فلومینس بازی‌های خود را در ماراکانا برگزار می‌کنند.

ورزشگاه ماراکانا از جاهای دیدنی ژانیرو

۱۸. تئاتر شهرداری

روبه‌روی میدان سینلاندیا یکی از زیباترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو یعنی تئاتر شهرداری آن قرار گرفته که معماری فضای بیرونی آن از اپرای گارنیه پاریس الهام گرفته شده است. در دیوار بیرونی این ساختمان می‌توانید نام هنرمندان کلاسیک را مشاهده کرده و در داخل ساختمان هم از تماشای مجسمه‌ها و نقاشی‌های هنرمندان برزیلی لذت ببرید.

تئاتر شهرداری از زیباترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو

۱۹. صخره آرپوادور

در محل جدایی کواکابانا و ایپانما در خلیج گوانابارا می‌توانید از یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی ریو یعنی صخره آرپوادور دیدن کنید که معنای لغوی آن به معنای پرتاب‌کننده نیزه است. در حقیقت علت اصلی قرار دادن این نام بر روی صخره این است که آرپوادور مانند یک نیزه عمل کرده و نمی‌گذارد نهنگ‌هایی که به سمتش می‌آیند از این جلوتر بروند.

شما می‌توانید در آرپوادور از تماشی غروب آفتاب، وقت‌گذرانی در ساحل و موج‌سواری لذت ببرید.

صخره آرپوادور ژانیرو

۲۰. کلیسا و صومعه‌ی سائوبنتو

صومعه‌ی سائوبنتو بزرگ‌ترین پروژه‌ی ساختمانی ریو در قرن هفدهم بوده است و بعد از اتمام ساخت آن ۸ کلیسای کوچک دیگر هم در اطراف آن بنا شدند. شاید در نگاه اول با تماشای ساختمان صومعه از بیرون تصور کنید که معماری داخلی آن کاملاً معمولی است؛ اما به هیچ‌وجه اینطور نیست و جزئیات معماری داخلی و کنده‌کاری‌های انجام شده در آن یکی از زیباترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو را ایجاد کرده‌اند.

کلیسا و صومعه‌ی سائوبنتو ژانیرو

سخن آخر

در این مطلب با تعدادی از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو آشنا شدیم. همان‌طور که ملاحظه کردید در ریو انواعی از جاذبه‌های طبیعی و ساختمان‌های شگفت‌انگیز چشم‌انتظار گردشگران از سراسر دنیا هستند و بازدید از آن‌ها می‌تواند برای هر شخصی به یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز تبدیل شود. اگر قصد دارید در تور برزیل شرکت کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱. بهترین جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو را نام ببرید.

در متن به تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی ریو اشاره شده است.

۲. زادگاه رقص سامبا در برزیل کجاست؟

محله‌ی پدرا دو سال زادگاه رقص سامبا در برزیل محسوب می‌شود.

۳. بزرگترین پارک شهری جهان در کنار دریا چه نام دارد؟

فلامنگو بزرگ‌ترین پارک شهری جهان در کنار دریا در شهر ریو دو ژانیرو است.

۴. معماری کدام یک از جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو از بناهای مخروطی مایاها الهام گرفته شده است؟

معماری کلیسای جامع سن سباستین به شکل مخروطی بوده و از سازه‌های مایاها الهام گرفته شده است.

۵. بزرگترین جنگل شهری در برزیل کدام است؟

پارک ملی تیوجکا با مساحت ۳۲ کیلومترمربعی عنوان بزرگ‌ترین جنگل شهری در برزیل را به خود اختصاص داده است.



1402/12/28 | کد مطلب: 1947
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.