20 تا از جاهای دیدنی توکیو | آرندتور

جاهای دیدنی توکیو

شما هم امتیاز بدهید!

توکیو یکی از بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی دنیا است که به خوبی در آن می‌توان تلفیق سنت و مدرنیته را در کنار یکدیگر مشاهده کرد. با قدم زدن در خیابان‌های شلوغ این شهر و مشاهده‌ی آسمان‌خراش‌های آن تصور می‌کنید که در دل یک فیلم هیجان‌انگیز هستید. شما می‌توانید در سفر به توکیو از تماشای مکان‌های سنتی و باستانی در کنار موزه‌ها، ساختمان‌هایی مدرن و جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید؛ با این وجود به دلیل اینکه امکان سر زدن به همه‌ی این مکان‌ها در مدت زمان محدود سفر وجود ندارد، در این مطلب از وبلاگ آرند تور به معرفی 33 عدد از جاهای دیدنی توکیو پرداخته‌ایم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تور ژاپن

معرفی توکیو

توکیو بزرگ‌ترین جزیره در کشور ژاپن و پایتخت این کشور است که با وجود تخریب کامل بعد از جنگ جهانی دوم و زلزله‌ی سال ۱۹۲۳ مجدداً بازسازی شد و در حال حاضر هم در بین مدرن‌ترین و گران‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد؛ با این حال به دلیل سیستم ریلی قدرتمند نیازی نیست که مبالغ زیادی را برای دیدن جاهای دیدنی این شهر پرداخت کنید.

جاذبه‌های توکیو

در این بخش به معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی شهر توکیو پرداخته‌ایم:

۱. دیزنی‌ لند توکیو

کمپانی والت دیزنی با ساختن انیمیشن‌ها و کارتون‌های تماشایی تلاش کرد تا دوران کودکی را برای همه‌ی بچه‌ها در سرتاسر کره‌ی زمین خاص و به‌یادماندنی کند. اگر قصد دارید یادی از خاطرات دوران کودکی خود کنید حتماً بازدید از دیزنی لند توکیو را به برنامه‌ی سفر خود اضافه کنید. این پارک موضوعی اولین دیزنی لندی بود که در خارج از خاک آمریکا تأسیس شد و در ساخت آن از دیزنی لند کالیفرنیا و قلمرو جادویی فلوریدا الهام گرفته شده است.

در دیزنی لند توکیو می‌توانید از بخش‌های گوناگونی شامل بازار جهانی (مرکز خرید سرپوشیده در ورودی اصلی)، سرزمین فردا (نمایش تکنولوژی‌های آینده و فضایی)، شهر کارتونی (محله‌ی کارتونی میکی ماوس در ابعاد کوچک‌تر)، سرزمین فانتزی (الهام گرفته از انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی)، کشور حیوانات، سرزمین غربی (نشان‌دهنده‌ی بخش‌های قدمی در غرب آمریکا) و سرزمین ماجراجویی بازدید کرده و اوقات خوشی را در کنار اعضای خانواده‌ی خود سپری کنید.

دیزنی‌ لند توکیو

۲. چهارراه شیبویا

یکی از جاهای دیدنی توکیو که لقب یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های جهان در قاره‌ی آسیا را به خود اختصاص داده است، چهارراه شیبویا است که چراغ‌های قرمز آن به گونه‌ای زمان‌بندی شده‌اند که در هر بار جمعیتی به اندازه‌ی سه هزار نفر به صورت همزمان از آن عبور می‌کنند.

شما می‌توانید در خیابان‌های این چهارراه از مراکز خرید فراوانی که وجود دارند دیدن کرده و غذاهای ژاپنی را هم در رستوران‌های آن امتحان کنید. علاوه بر این سایر جاهای دیدنی که می‌توانید در این منطقه از آن‌ها بازدید کنید شامل موارد زیر هستند:

  • میدان هاچیکو: در جلوی ایستگاه شیبویا مجسمه‌ی سگی به نام هاچیکو وجود دارد که هر روز در این منطقه منتظر صاحب خود می‌ماند تا از ایستگاه مترو برگردد و این کار او حتی تا زمان مرگ صابحش همچنان ادامه داشت.
  • موزه‌های شیبویا: در فاصله‌ی کوتاهی از ایستگاه شیبویا چندین گالری وجود دارند که می‌توانید آثار هنرمندان ژاپنی و بین‌المللی را در آن‌ها تماشا کنید.
  • پارک یویوگی: تماشای جشنواره‌ها، هنرمندان و ورزشکارانی که در حال فوتبال بازی، تمرین یوگا یا تای‌چی در پارک یویوگی هستند بخش آرامش بخش بازدید از چهارراه شیبویا را تشکیل می‌دهد.

چهارراه شیبویا از جاهای دیدنی توکیو

۳. باغ ملی شینجوکو گیوئن

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی توکیو باغ ملی یا پارک شینجوکو گیوئن است که دقیقاً نقطه‌ی مقابل آسمان‌خراش‌های این شهر محسوب می‌شود. تأسیس شینجوکو گیوئن در سال ۱۹۰۶ میلادی به عنوان باغ سلطنتی انجام گرفت و بعد از تغییرات انجام شده پس از پایان جنگ جهانی دوم این مجموعه را به یک باغ ملی تبدیل کردند.

در طراحی این باغ از ترکیب سه سبک سنتی فرانسوی، انگلیسی و ژاپنی استفاده شده که قسمت شمالی مخصوص سبک‌های فرانسوی و انگلیسی و بخش جنوبی هم مختص سبک ژاپنی است. جالب است بدانید که در گیوئن مجموعاً ۲۰ هزار درخت وجود دارد که ۱۵۰۰ عدد از آن‌ها درخت گیلاس هستند که منظره‌ی خارق‌العاده‌ای را در فصل بهار ایجاد می‌کنند. تمامی افرادی که عاشق محیط‌های طبیعی به دور از هیاهو و شلوغی‌های شهر هستند حتماً باید بازدید از این باغ را در نظر داشته باشند.

باغ ملی شینجوکو گیوئن از جاهای دیدنی توکیو

۴. برج توکیو اسکای تری

برج اسکای تری بلندترین برج مخابراتی جهان و دومین سازه‌ی مرتفع جهان بعد از برج الخلیفه دبی است که در نزدیکی آساکوسا قرار داشته و با دو تراس جذاب خود منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از شهر را به گردشگران نمایش می‌دهد. تراس‌های پوشیده‌ی این برج در ارتفاعات ۳۵۰ و ۴۵۰ متری از سطح زمین قرار داشته و بلندترین تراس‌های تماشا در کشور ژاپن محسوب می‌شوند.

بازدید از این جاذبه‌ی دیدنی توکیو از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در تمامی روزهای سال (حتی روزهای تعطیل)  امکان‌پذیر است. در صورتی که دفعه‌ی اول است که قصد بازدید از این برج را دارید باید حدود ۳۰۰۰ ین بپردازید، اما این مبلغ در بازدیدهای دوم و سوم کاهش می‌یابد.

برج توکیو اسکای تری

۵. موزه ملی توکیو

قدیمی‌ترین و در عین حال بزرگ‌ترین موزه‌ی هنری در ژاپن، موزه ملی توکیو است که ۱۱۰ هزار قطعه از آثار کشور ژاپن و سایر کشورهای آسیایی شامل کتاب‌های هنری، عکاسی، نقاشی و... را به نمایش می‌گذارد. در پنح طبقه این موزه قسمت‌هایی با عناوین ژاپنی هونکان، تیوکان، هیوکیکان و... وجود دارد.

در بخش گالری هونکان در دو طبقه می‌توانید مهم‌ترین آثار مرتبط به فرهنگ ژاپن را تماشا کنید. در بخش تویوکان که در اصل قسمت آسیایی موزه ملی توکیو است ۱۰ اتاق نمایشگاهی وجود دارد که آثاری متعلق به هنر و باستان‌شناسی قاره شامل چین، هند، خاورمیانه، مصر و کره را نمایش می‌دهند. در مجموع می‌توان گفت که بازدید از این موزه برای تمامی طرفداران هنر به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل خواهد شد.

موزه ملی توکیو

۶. کاخ امپراتوری توکیو

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی توکیو کاخ امپراطوری آن است که در منطقه‌ی چیودای واقع شده و قدمت آن به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. این کاخ مانند یک جزیره‌ مکان فوق‌العاده‌ای را برای استراحت پادشاه و خاندان سلطنتی در دل پارک‌ها و باغ‌های مختلف فراهم کرده و در محوطه‌ی وسیعی که دارد می‌توانید گالری‌‌های هنری، خرابه‌های تاریخی و باغ‌های زیبای آن را تماشا کنید.

در جلوی میدان روبه‌روی کاخ، پلی سنگی و جذاب به نام نیجوباشی وجود دارد که بر روی خندق باغ‌های بیرونی کشیده شده و گردشگران زیادی روی آن در حال گرفتن عکس‌های تماشایی هستند. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که بخش‌های داخلی این کاخ فقط در روزهای ۲ ژانویه و ۲۳ دسامبر بر روی گردشگران باز بوده و مردم می‌توانند با اعضای خاندان سلطنتی در بالکن دیدار کنند.

کاخ امپراتوری توکیو

۷. معبد سنسوجی

در قلب منطقه‌ آساکوسا می‌توانید از یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی توکیو به نام معبد سنسوجی دیدن کنید که یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در این شهر محسوب می‌شود. جالب است بدانید که حدود ۶۲۸ سال بعد از میلاد مسیح برادران هینوکوما زمانی که در حال ماهیگیری بودند مجسمه‌ی الهه‌ی بخشش را در رودخانه‌ی سومیدا پیدا کردند. بعد از آوردن این مجسمه به دهکده، فرماندار آن را مقدس شمرد و با بازسازی خانه‌ی خود مکانی را برای عبادت این مجسمه فراهم کرد.

از اولین دروازه‌های خارجی معبد تا درهای آن یک خیابان بزرگ برای خرید وجود دارد که مملو از مغازه‌های سنتی و دکه‌های غذا است که می‌توانید در آن غذاها و دسرهای سنتی کشور ژاپن مثل موچی یا کیک برنجی را امتحان کنید.

معبد سنسوجی از جاهای دیدنی توکیو

۸. استادیوم المپیک توکیو

ورزشگاه ملی یا استادیوم المپیک یک مجموعه‌ی چند منظوره ورزشی در توکیو است که به عنوان محلی برای افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفت. جالب است بدانید که این ورزشگاه بعد از تخریب ورزشگاه قدیمی در همان محل ساخته شد و افتتاح آن در سال ۲۰۱۹ انجام گرفت.

استادیوم المپیک توکیو

۹. منطقه‌ی روپونگی

روپونگی یا راپونگی منطقه‌ای در بخش میناتو توکیو است که به ناحیه‌ی مرفه روپونگی هیلز و تفریحات شبانه خود شهرت دارد. شما می‌توانید در این منطقه از مراکز خرید فوق‌العاده‌ای همچون توکیو میدتاون، روپونگی هیلز، تورانومون هیلز خرید کرده و از کلکسیون گالری‌ها و مغازه‌های آکسیس دیزاین هم دیدن کنید.

علت اصلی محبوبیت روپونگی به عنوان یکی از جاهای دیدنی توکیو وجود رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز سرگرمی متعدد است؛ به‌علاوه در سال‌های اخیر هم برنامه‌های مختلفی مثل نمایشگاه روبات، کارناوال‌های زیبایی، مسابقات بیلیارد و دارت و جشنواره‌های هنری در روپونگی برگزار شده و به شهرت و محبوبیت آن افزوده‌اند.

منطقه‌ی روپونگی از جاهای دیدنی توکیو

۱۰. جزایر مصنوعی اودایبا

اودایبا مجموعه‌ای از جزایر مصنوعی است که در خلیج توکیو واقع شده و ساخت آن‌ها به سال ۱۸۵۰ و اواخر دوره‌ی ادو به منظور دفاع از شهر انجام گرفت. در نهایت در سال ۱۹۹۰ توسعه‌ی این مکان به عنوان منطقه‌ی تجاری، مسکونی و تفریحی انجام شد. جزایر اودایبا در اصل متعلق به سه بخش مختلف در شهر توکیو بوده و دسترسی به آن‌ها از طریق پل رنگین‌کمان امکان‌پذیر است.

از جاهای دیدنی توکیو در جزایر اودایبا می‌توان به آکواریوم آکواسیتی اودایبا، پارک شیئوکازه، موزه علوم دریایی، ساختمان تلویزیون فوجی، پارک دایبا، موزه میرائیکان، مجسمه آزادی اودایبا و... اشاره کرد.

جزایر مصنوعی اودایبا

۱۱. خیابان میجی جینگو گاین

خیابان میجی جینگو گاین به دلیل ردیفی از درختان جینکو به نام خیابان جینگو نیز شناخته می‌شود و یکی از بهترین جاهای دیدنی توکیو برای تماشای زیبایی‌های فصل پاییز است. در این خیابان که منطقه‌ی تجاری آیوما را به پارک میجی جینگو گاین متصل می‌کند در مسافتی حدود ۳۰۰ متر ۱۵۰ درخت جینکو کاشته شده‌اند.

خیابان میجی جینگو گاین در توکیو

۱۲. پارک اوئنو

یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌ها و جاذبه‌های دیدنی توکیو اوئنو است که در منطقه‌ی تایتو این شهر واقع شده است. ساخت این پارک زیبا به سال ۱۸۷۳ بازمی‌گردد و این مجموعه در محوطه‌ی معبد کان ای جی ساخته شد و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر شامل باغ وحش اوئنو، موز‌ه‌ی ملی هنرهای غربی و آرامگاه‌های مقدس را در خود جای داده است.

بهترین زمان برای بازدید از پارک اوئنو فصل بهار است که درختان گیلاس در آن مملو از شکوفه‌های بهاری هستند؛ در این فصل پارک اوئنو میزبانی جشن شکوفه‌های گیلاس را هم برعهده دارد که باعث شده تا گردشگران بیشتری از آن بازدید کنند.

پارک اوئنو از جاهای دیدنی توکیو

۱۳. محله شینجوکو

محله شینجوکو یکی از جاهای دیدنی توکیو است که در بین بیشتر گردشگران با نام گلدن گای شهرت دارد. عرض کوچه‌های این محل به قدری باریک است که فقط یک نفر قادر به عبور از آن‌ها است؛ البته قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و در شینجوکو بیشتر از ۲۰۰ کافه و دیدنی‌های مختلف نیز وجود دارند، به همین جهت در گوشه و کنار عکاسان و گردشگران را مشاهده می‌کنید که می‌خواهند زیبایی‌های خاص این منطقه را در قاب دوربین خود ثبت کنند.

از جمله دیدنی‌های شینجوکو می‌توان به معبد هانازونو، گلدن گای، کابوکیچو و باغ ملی شنیجوکو اشاره کرد.

محله شینجوکو از جاهای دیدنی توکیو

۱۴. باغ وحش اوئنو

قدیمی‌ترین باغ وحش ژاپن و از جاهای دیدنی توکیو است که در کنار نمایش حیوانات بومی ژاپن می‌توانید حیوانات نادری مثل پاندا و زرافه‌ی حنگل را هم در آن تماشا کنید. این باغ وحش که به‌ نام باغ گیاه‌شناسی اوئنو هم شهرت دارد، محل نگهداری حدود ۳ هزار حیوان بوده و بازدیدکنندگان می‌توانند در زمان بازدید خود از این باغ‌وحش در مورد حیوانات نگهداری شده در آن اطلاعات جالبی را به دست آورند.

این باغ وحشی ۱۴.۴ هکتاری به دو بخش کلی باغ‌های شرقی و غربی تقسیم می‌شود که در بخش شرقی آن فیل‌ها،‌ گوریل‌ها، ببرها و حیوانات بومی مثل سرو و گوزن ژاپنی و خرس قهوه‌ای هوکایدو نگهداری می‌شوند، در حالی که باغ‌های غربی به زرافه‌ها، کانگروها، اسب‌های آبی و سایر جانداران اختصاص داده شده است.

باغ وحش اوئنو از جاهای دیدنی توکیو

۱۵. خیابان خرید ناکامیسه

گردشگرانی که به توکیوی سنتی علاقه دارند حتماً باید به یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های خرید این شهر یعنی ناکامیسه سر بزنند که ساخت آن در قرن هفدهم انجام گرفته است. این خیابان ۲۵۰ متری در منطقه آساکوسا واقع شده و بیشتر مغازه‌های آن نسل‌ها است که توسط خانواده‌های یکسانی اداره می‌شوند.

این خیابان که در اصل بخشی از معبد سنسوجی است بین دو دروازه‌ی آن واقع شده و در غرفه‌های مختلف آن هرچیزی را که تصور کنید از شمشیر سامورایی تا چای سبز پیدا خواهید کرد. ناکامیسه یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغات و چشیدن غذاهای خیابانی توکیو محسوب می‌شود.

خیابان خرید ناکامیسه از جاهای دیدنی توکیو

۱۶. موزه تریک آرت

یکی از جاهای دیدنی توکیو که در بین عجیب‌ترین موزه‌های این شهر قرار دارد، تریک آرت است که مکانی ایده‌آل برای تفریح محسوب می‌شود. در تریک آرت با کمک حقه‌های بصری، خطاهای دید و آثار هنری تعاملی فضای جالبی را برای تفریح مردم و گردشگران ایجاد کرده‌اند. این موزه که در جزیره‌ی اودایبا واقع شده نمونه‌های گوناگونی را به نمایش می‌گذارد که از جمله‌ی آن می‌توان به اتاقی با تم دوران ادو اشاره کرد.

موزه تریک آرت از جاهای دیدنی توکیو

۱۷. پارک هیبیا

اولین پارک با سبک غربی در توکیو هیبیا است که بیشتر از ۱۶۱ هزار مترمربع مساحت داشته و از سال ۱۹۰۳ تاکنون به یکی از استراحتگاه‌های آرام در یکی از پرجمیعت‌‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. هیبیا از جنوب به کاخ امپراتوری می‌رسد و تا پیش از عمومی شدن جزو دارایی‌های ارباب‌های فئودال این سرزمین بوده است.

جالب است بدانید که این پارک به شکوفه‌های گیلاس، درختان طلایی جینکو در فصل پاییز، کنسرت‌های فضای باز و محوطه‌های تنیس خود شهرت دارد.

پارک هیبیا از جاهای دیدنی توکیو

۱۸. موزه‌ی هنرهای دیجیتال موری بیلدینگ

موزه‌ی موری در توکیو اولین موزه‌ی هنرهای دیجیتال در جهان است که در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع تأسیس شده و با ۵۲۰ کامپیوتر و ۴۷۰ پروژکتور خود حدود ۵۰ فضای دیجیتالی رویایی را می‌سازد. نتیجه‌ی کار به قدری خاص و منحصربه‌فرد است که نمی‌توانید شبیه به آن را در هیچ‌جای دیگری پیدا کنید.

این موزه از ۵ بخش اصلی متصل به یکدیگر تشکیل شده که یکی از آن‌ها جهان بی‌مرز است. در این بخش قسمت‌هایی مثل آبشارهای دیجیتال وجود داشته که با توجه به حضور مردم تغییر شکل پیدا می‌کنند. در قسمت پارک آینده کودکان شما می‌توانند در کنار سرگرم شدن با بازی‌های تخیلی نکات جدیدی را هم بیاموزند. سایر بخش‌های این موزه شامل جنگل فانوس‌ها، اتلتیکس فورست و چای‌خانه است.

موزه‌ی هنرهای دیجیتال موری بیلدینگ

۱۹. شهربازی هانا یاشیکی

هانا یاشیکی که اولین بار به عنوان یک موسسه‌ی گیاه‌شناسی در سال ۱۸۵۳ و در زمان بازدید فرمانده‌ی نیروی دریایی آمریکا در اواخر دوره‌ی ادو افتتاح شد؛ بعد از اضافه شدن جاذبه‌ها و وسایل بازی به تدریج به شهربازی تبدیل شد و در حال حاضر هم عنوان قدیمی‌ترین شهربازی در بین جاهای دیدنی توکیو را به خود اختصاص داده است. در این پارک می‌توانید سوار قدیمی‌ترین رولر کوستر ژاپنی با قدمتی ۷۰ ساله شوید.

شهربازی هانا یاشیکی از جاهای دیدنی توکیو

۲۰. خیابان تاکشیتا

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی توکیو در بین جوانان ژاپنی و گردشگران است که در کنار نمایش قسمتی از فرهنگ ژاپن در ۳۶۰ متر طولی که دارد انواعی از بوتیک‌های لباس، کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل مک‌دونالد و سون الون را در خود جای داده است.

تمامی طرفداران استایل‌های خاص و عجیب، مد و فشن و افرادی که به دنبال سوژه‌های عکاسی ویژه و خرید هستند می‌توانند از رفتن به خیابان تاکشیتا لذت ببرند.

خیابان تاکشیتا از جاهای دیدنی توکیو

21- معبد میجی (Meiji Shrine)

در شمال گذرگاه پررفت و آمد شیبویا، معبد شگفت‌انگیز میجی قرار دارد. این مکان مذهبی مهم که توسط جنگل‌های باشکوه و باغ‌های زنبق فصلی احاطه شده است، یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی توکیو است. این معبد خیره‌کننده که به ارواح الهی امپراطور میجی و همسرش تقدیم شده، تقریباً یک دهه پس از مرگ امپراطور در سال 1921 ساخته شده است.

ازآنجایی‌که بعدها در جریان جنگ جهانی دوم تخریب شد، قدمت مجموعه به‌جامانده به دهه پنجاه میلادی بازمی‌گردد. زائران و گردشگران برای ادای احترام و عبادت به این معبد می‌آیند. بسیاری از مردم نیز برای استراحت یا ورزش در جنگل باصفای آن می‌آیند. علاوه بر قدم زدن زیر درختان سر به فلک کشیده، می‌توانید از باغ زنبق خوش‌منظره و چایخانه سنتی آن دیدن کنید.

معبد میجی از جاهای دیدنی توکیو

22- آکیهابارا (Akihabara)

آکیهابارا که در منطقه چییودا توکیو قرار دارد، یک منطقه خرید و لوازم الکترونیکی مهم است. درحالی‌که بسیاری از ساکنان محلی به دلایل مختلف به آنجا می‌روند، این مکان برای توکیو گردی به‌ویژه اگر به دنبال تجربه جنبه متفاوتی از فرهنگ ژاپنی هستید، انتخابی عالی است. آکیهابارا عمدتاً به دو چیز معروف است: مغازه‌های فناوری و فرهنگ اوتاکو.

اگر به تکنولوژی ژاپنی علاقمند هستید، پس آکیهابارا از جاهای دیدنی توکیو است که باید به آن برای دیدن تکنولوژی‌های جدید و شگفت‌انگیز سر بزنید. به‌عنوان مرکز فرهنگ اوتاکو و انیمه ژاپن، ده‌ها فروشگاه تخصصی انیمه، مانگا و سایر کالاهای کلکسیونی وجود دارد. همچنین چندین کافه با تم انیمه وجود دارد که در آن‌ها کارکنان لباس‌های مبدل می‌پوشند و مانند شخصیت‌های مختلف انیمه رفتار می‌کنند.

آکیهابارا که در منطقه چییودا توکیو

23- کاخ امپراتوری توکیو و باغ شرقی (Imperial Palace & East Garden)

کاخ امپراتوری به همراه محوطه وسیع آن یکی دیگر از جاهای دیدنی توکیو است که بخش عظیمی از مرکز توکیو را در بر گرفته است. این کاخ که هنوز محل سکونت امپراتور ژاپن و خانواده او است، دارای ساختمان‌های تاریخی فراوان و باغ‌های دیدنی برای گردش است. مجموعه کاخ فعلی که توسط خندق‌ها و دیوارهای سنگی نفوذناپذیر احاطه شده است، در همان مکانی قرار دارد که زمانی قلعه ایدو (Edo) در آن قرار داشت.

شوگون‌های توکوگاوا از سال ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۷ از همین مکان بر کشور حکومت می‌کردند تا اینکه پس از اصلاحات میجی (Meiji) خانواده امپراتوری به آنجا نقل مکان کردند. با شرکت در تورهای گردشگری، می‌توانید وارد محوطه داخلی کاخ شوید و در مورد این اقامتگاه باشکوه و خانواده سلطنتی بیشتر بیاموزید. همان‌طور که از میان دروازه‌ها و حیاط‌های زیبا و پل‌های قدیمی عبور می‌کنید، می‌توانید از برخی خرابه‌های باستانی و ساختمان‌های سنتی نیز دیدن کنید.

کاخ امپراتوری توکیو و باغ شرقی

24- بازار تسوکیجی (Tsukiji Market)

یکی دیگر از جاهای جذابی که در هنگام توکیو گردی می‌توانید از آن دیدن کنید بازار ماهی‌فروشی تسوکیجی است که بزرگ‌ترین بازار عمده‌فروشی ماهی و غذاهای دریایی در جهان است. همه می‌دانیم که غذاهای دریایی و سوشی بخش مهمی از رژیم غذایی ژاپنی‌ها هستند، اما در بازار تسوکیجی می‌توانید ببینید که سرآشپزها و رستوران‌ها صید روز خود را از کجا تهیه می‌کنند.

در بازار داخلی، عمده‌فروشان غذاهای دریایی را به مقدار زیاد خریداری می‌کنند، اما بازار بیرونی جایی است که می‌توانید به‌اندازه کافی ماهی برای شام تهیه کنید، یا می‌توانید در رستوران‌های سوشی که واقعاً تازه‌ترین ماهی ممکن را دارند غذا بخورید. برای تجربه بازار در سرزنده‌ترین حالت ممکن، بهتر است از قبل از طلوع آفتاب تا اواسط صبح از آن دیدن کنید.

بازار تسوکیجی از جاهای دیدنی توکیو

25- تیم‌لب پلنتس (teamLab Planets)

تیم‌لب پلنتس یکی از فراگیرترین و جذاب‌ترین نمایشگاه‌های هنری است که با محیط‌های دیجیتالی و تعاملی خود شهرت زیادی کسب کرده است. این نمایشگاه که در ابتدا به‌صورت موقت برگزار شد، به دلیل محبوبیت فوق‌العاده‌اش دائماً در حال تمدید شدن است و اکنون به یکی از جاهای دیدنی توکیو تبدیل شده است.

در تیم‌لب پلنتس می‌توانید پابرهنه قدم به دنیایی از هنر و طبیعت بگذارید و تجربه‌ای منحصربه‌فرد از هم‌آمیزی بدن، طبیعت و هنر را تجربه کنید. فضاهای نمایشی شامل باغ‌هایی با ارکیده‌های رنگارنگ و مجسمه‌های عجیب‌وغریب شبیه تخم‌مرغ و همچنین باورنکردنی‌ترین هنرهای دیجیتال چندحسی می‌شود که تجربه‌ای کاملاً فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

تیم‌لب پلنتس از جاهای دیدنی توکیو

26- موزه ادو-توکیو (Edo-Tokyo Museum)

برای علاقه‌مندان به تاریخ، موزه ادو-توکیو یک جاذبه‌ی ضروری برای بازدید است. اشیاء تاریخی چشمگیر و نمایشگاه‌های جذاب آن، گذشته‌ی گیرای پایتخت را از سال ۱۵۹۰ تا به امروز پوشش می‌دهد. این موزه‌ی وسیع که به لطف ساختمان فوتوریستی‌اش که شبیه فیلم‌های جنگ ستارگان است، به‌راحتی قابل‌تشخیص است، در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد.

این موزه با صدها اثر هنری، اشیاء تاریخی و ماکت‌های مینیاتوری به‌طور ماهرانه ساخته شده به نمایش گذاشته شده است که به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد تا با دوره‌های مختلف تاریخی توکیو آشنا شوند. هر چند در حال برای بازسازی تعطیل است اما در سال ۲۰۲۵ پس از بازگشایی مجدد، این موزه بار دیگر به یکی از برترین جاهای دیدنی توکیو تبدیل خواهد شد.

موزه ادو-توکیو

27- کوه تاکائو (Mt. Takao)

اگر بعد از گذراندن روزها در جنگل بتنی شهر، به دنبال طبیعت بیشتری هستید، پس بازدید از کوه تاکائو یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در توکیو انجام دهید. این کوه واقع در حدود یک ساعتی غرب توکیو، دارای مسیرهای پیاده‌روی زیبا، جنگل‌ها و حیات‌وحش فراوانی است که از آن‌ها لذت خواهید برد.

این کوه که اکنون به‌عنوان بخشی از یک پارک ملی تحت حفاظت قرار دارد، در بلندترین نقطه خود 599 متر ارتفاع دارد. هنگامی‌که به قله رسیدید، می‌توانید از منظره عالی کوه‌ها و کلان‌شهر زیر پای خود لذت ببرید. همچنین از معبد تاکائوسان یاکوئین یوکیجی که در سال 744 تأسیس شده است، دیدن کنید.

کوه تاکائو از جاهای دیدنی توکیو

28- باغ‌های هاما ریکیو (Hama Rikyu Gardens)

باغ‌های وسیع هاما ریکیو در کنار رودخانه سومیدا از دیگر جاهای دیدنی توکیو هستند. محوطه‌ی زیبا و آبراه‌های آرام این باغ‌ها که به سبک جذاب دوره ادو طراحی شده‌اند، برای قدم زدن و گذراندن اوقاتی آرام ایده‌آل هستند. این باغ‌ها که قرن‌ها پیش به‌عنوان محل اقامت شوگون‌ها و بعدها میزبانی برای میهمانان دولتی بوده‌اند، از سال ۱۹۴۶ به روی عموم باز شده‌اند.

امروزه این باغ‌ها یکی از جاذبه‌های برتر گردشگری توکیو هستند و هر کسی می‌تواند از مزارع پر از گل، درختان صنوبر پیر و باغ‌های آلوچه آن‌ها لذت ببرد. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در کنار برکه‌های آن قدم بزنند و از منظره زیبای تمام آسمان‌خراش‌هایی که از بالای درختان بیرون زده‌اند، لذت ببرند. بهترین زمان‌های یادماندنی برای بازدید، پاییز به دلیل برگ‌های رنگارنگ درختان و بهار برای دیدن شکوفه‌های گیلاس است.

باغ‌های هاما ریکیو

29- معبد زوجو-جی (Zojo-ji Temple)

معبد زوجو-جی، واقع در محله میناتو در توکیو، به‌عنوان معبد اصلی فرقه جودو شو بودیسم شناخته می‌شود و با معماری چشم‌گیر و تاریخ غنی خود، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی توکیو است. این معبد که در میان باغ‌ها و محوطه‌های زیبا احاطه شده است، آرامگاه‌های شش تن از شوگون‌های توکوگاوا را در خود جای داده است. این فرمانروایان نظامی قدرتمند، ژاپن را از 1603 تا 1868 اداره می‌کردند.

دروازه اصلی دو طبقه معبد قدیمی‌ترین ساختمان چوبی پایتخت است و قدمت آن به سال 1622 بازمی‌گردد، در مرکز پارک شیبا قرار دارد. این مکان در دوران اوج شکوه خود، بیش از 120 تالار و معبد داشت که متأسفانه، تقریباً همه آن‌ها در جریان بمباران توکیو در جنگ جهانی دوم نابود شدند. امروزه، این مجموعه دارای برخی از معماری‌ها و مجسمه‌های دوست‌داشتنی است که در کنار آرامگاه آرامش‌بخش آخرین شوگون‌ها می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.

معبد زوجو-جی؛ واقع در محله میناتو در توکیو

30- خیابان تاکه شیتا (Takeshita Street)

هاراجوکو، یکی از محبوب‌ترین مناطق برای توکیو گردی، به خاطر مدهای عجیب‌وغریب، مغازه‌های باحال و فرهنگ زیبای کاوایی (Kawaii) است. در قلب این منطقه‌ی مد روز، خیابان تاکه شیتا قرار دارد که مملو از مغازه‌های لباس مخصوص شخصیت‌های کارتونی و کافه‌هایی است که خوراکی‌های خوشمزه می‌فروشند. این محله‌ی پر جنب‌وجوش که بین شیبویا و شینجکو قرار گرفته، اکنون مرکز اصلی صحنه‌ی مد دیوانه‌وار ژاپن است.

در امتداد خیابان تاکه شیتا، مغازه‌های لباس رنگارنگ و بوتیک‌های منحصربه‌فرد را در کنار کافه‌های حیوانات خانگی، غرفه‌های چای و دکه‌های غذافروشی خواهید دید. تماشای افراد عجیب‌وغریبی که با لباس‌های خاص از کنار شما رد می‌شوند، به‌اندازه‌ی دیدن مغازه‌های شیک و امتحان کردن دسرهای خوشمزه لذت‌بخش است. این خیابان مکانی عالی برای دیدن آخرین ترندهای مد جوانان ژاپنی و خرید اقلام منحصربه‌فرد است و هر گردشگری که به توکیو سفر می‌کند، قطعاً باید از آن دیدن کند.

هاراجوکو؛ یکی از محبوب‌ترین مناطق برای توکیو گردی

31- تئاتر کابوکیزا (Kabukiza Theater)

اگر به دنبال تماشای یک نمایش مهیج هستید، پس تئاتر جذاب کابوکیزا مکان مناسبی برای شماست. این مکان تاریخی که در منطقه‌ی اعیان‌نشین گینزا قرار دارد، میزبان برنامه‌ی فشرده‌ای از اجراهای سنتی تئاتر کابوکی است. این اجراها شامل رقاص‌های نمایشی، مبارزات شمشیرزنی پرهیجان و آوازهای تأثیرگذار است. درحالی‌که تئاتر چوبی اصلی در سال 1899 ساخته شد، ساخت بنای فعلی آن‌که به سبک احیای باروک ژاپنی است، به سال 2013 بازمی‌گردد.

این بنا که یادآور قلعه‌ها و معابد قدیمی دوران پیش از ادو است، روزانه میزبان حدود سه نمایش یا حتی بیشتر است. ازآنجایی‌که این نمایش‌ها ممکن است ساعت‌ها طول بکشند، تماشاگران هر زمان که احساس خستگی کنند می‌توانند بیرون بروند و در یکی از رستوران‌های تئاتر استراحت کنند. اگرچه نمایش‌ها فقط به زبان ژاپنی اجرا می‌شوند، اما سرگرم‌کننده هستند و لباس‌های مجلل، گریم و اجراهای هنرمندان، تضمین‌کننده‌ی اوقات خوشی برای شما خواهند بود.

تئاتر کابوکیزا در توکیو

32- ساختمان دولتی متروپولیتن توکیو (Tokyo Metropolitan Government Building)

ساختمان دولتی متروپولیتن توکیو که به‌طور عامیانه به‌عنوان «توچو» (Tocho) شناخته می‌شود، یکی از نمادهای معماری مدرن در منطقه شینجوکو و از جاهای دیدنی توکیو است. این ساختمان که از دو برج و چندین ساختمان فرعی تشکیل شده، دفتر کار شهردار توکیو و بخش‌های مختلف دولت محلی را در خود جای داده است.

طراحی این ساختمان توسط معمار مشهور کنزو تانگه انجام شده و اغلب به خاطر شباهت‌هایش به کلیسای نوتردام در پاریس مورد توجه قرار می‌گیرد. از طبقات بالایی این ساختمان که دارای دو سکوی مشاهده عمومی است، می‌توان منظره‌ای چشمگیر از شهر توکیو و اطراف آن را تماشا کرد. این سکو‌ها برای عموم مردم بدون هزینه قابل‌دسترسی هستند و فرصتی عالی برای دیدن توکیو از بلندا را فراهم می‌آورند.

ساختمان دولتی متروپولیتن توکیو

33- شینجوکو گولدن گای (Shinjuku Golden Gai)

گشتی و گذار در کوچه‌های باریک گولدن گای، با صدها بار با تم‌های مختلف، کلوپ‌های موسیقی و ایزاکایای سنتی (میخانه‌های ژاپنی) یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تفریحات در توکیو گردی است. این مکان‌ها که اغلب بر اساس علایق صاحبشان به‌صورت التقاطی تزئین شده‌اند، معمولاً در هر زمان فقط پذیرای پنج تا ده مشتری هستند. گذراندن یک شب در اینجا، زیر سایه‌ی آسمان‌خراش‌های شینجوکو، به خاطر فضای فوق‌العاده‌اش، تجربه‌ای بی‌نظیر است.

در حال حاضر، این منطقه که در مجموع حدود 300 واحد دارد، هرکدام دارای ظاهری منحصربه‌فرد، حس و حال خاص خود است. درحالی‌که برخی از آن‌ها با موسیقی جاز، راک و انیمه تزئین شده‌اند، برخی دیگر موسیقی زنده و کریوکی دارند. گزینه‌های متنوعی برای غذا و نوشیدنی نیز وجود دارد، از آبجوهای دست‌ساز و ساکی گرفته تا سوشی و یاکیتوری. گشت‌وگذار در کوچه‌ها، رفتن به بارهای کوچک و گپ زدن با افراد محلی و گردشگران، می‌تواند به یکی از به‌یادماندنی‌ترین شب‌های شما در توکیو تبدیل شود.

شینجوکو گولدن گای از جاهای دیدنی توکیو

سخن‌ آخر

در این مطلب با 33 عدد از جاهای دیدنی توکیو که می‌توانید در زمان سفر به این شهر بازدید کنید، آشنا شدیم. اگر می‌خواهید سفری بی‌دغدغه و بدون دردسر را به کشور ژاپن تجربه کنید بهتر است در تور ژاپن مجموعه‌ی آرند تور که در بالاترین کیفیت ممکن برگزار می‌شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1- مهم‌ترین جاهای دیدنی توکیو کدامند؟

برج توکیو اسکای‌تری، معبد سنسوجی، محله آکیهابارا، پارک اوئنو و منطقه شیبویا برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های توکیو هستند.

2- غذاهای معروف توکیو چیست؟

سوشی، رامن، تمپورا و یاکیتوری از جمله غذاهای محبوبی هستند که باید در توکیو امتحان کنید. همچنین بازدید از بازار ماهی تسوکیجی برای تجربه طعم غذاهای دریایی تازه توصیه می‌شود.

3- برای اقامت در توکیو چه مناطقی مناسب هستند؟

شینجوکو، شیبویا و گینزا از جمله مناطقی هستند که هتل‌های متعددی دارند و دسترسی راحت به جاذبه‌های گردشگری و خدمات عمومی فراهم می‌کنند.

4- اولین موزه‌ی هنرهای دیجیتال جهان کجاست؟

اولین موزه‌ی هنرهای دیجیتال جهان با نام موری در توکیو واقع شده است.

5- مهم‌ترین ویژگی پارک هیبیا چیست؟

هیبیا اولین پارک سبک غربی در توکیو است که زمانی جزو دارایی‌های اربابان فئودال بود.

6- قدیمی‌ترین شهربازی توکیو چه نام دارد؟

هانا یاشیکی قدیمی‌ترین شهربازی توکیو است.

7- آیا قسمت‌های داخلی کاخ امپراطوری بر روی عموم مردم باز هستند؟

خیر؛ امکان بازدید از قسمت‌های داخلی این کاخ صرفاً از طریق تورهای خاص یا در مناسبت‌های ویژه مثل تولد امپراطور و سال نو وجود دارد.



1403/01/03 | کد مطلب: 1955
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.