معرفی ویلا دره {جاهای دیدنی ویلا دره سرعین} | آرند تور

ویلا دره یکی از صد روستای برتر قاره آسیا در کتاب گینس!

شما هم امتیاز بدهید!

تا به حال به روستای ویلا دره سفر کرده‌اید؟ می‌دانید ویلا دره کجاست؟ ویلا دره در 2کیلومتری سرعین واقع شده و به نام روستای بیلادرق نیز شهرت دارد.

تا به حال به روستای ویلا دره سفر کرده‌اید؟ می‌دانید ویلا دره کجاست؟ ویلا دره که به نام بیله درق هم شهرت دارد، در 2 کیلومتری شمال سرعین واقع شده و در تمام فصول سال زیبایی خاص خود را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد. این روستا با برخورداری از مواهب طبیعی همچون آب‌های معدنی، طبیعت زیبا، چمن زارهای مملو از گل و گیاه، کندوهای عسل و چندین غار کوچک و بزرگ هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سرعین می‌کشاند. وبلاگ آرندتور قصد دارد این بار در مورد روستای ویلا دره سرعین برای شما بنویسد و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد. پس با ما همراه باشید.

تور سرعین

ویلا دره کجاست؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم ویلا دره در استان اردبیل واقع شده و فاصله آن تا  سرعین حدود 2 کیلومتر است. این روستا در شمال غربی سرعین قرار دارد و به علت نزدیکی آن با این شهر به ویلا دره سرعین نیز شهرت دارد. البته در گویش آذری به آن بیله درق می‌گویند.

جاذبه های گردشگری ویلا دره استان اردیبل

ویلا دره سرعین در عمق ۱۰۰ متری یک دره واقع شده و طبیعت بی‌همتا و شگفت انگیز آن در همان نگاه اول هوش از سر شما خواهد ربود. آب و هوای لطیف، چمن‌زارهای پر گل، درختان سرسبز و متنوع، آب‌های معدنی ویلا دره سرعین همگی از جمله مواردی هستند که این سفر را برای شما جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر خواهند کرداز جاهای دیدنی ویلا دره سرعین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- چشمه آب معدنی ویلا دره

دو استخر آب معدنی در ویلا دره وجود دارد که آب آن‌ها آشامیدنی و در عین حال گازدار است. دمای این آب‌ها حدود 17 درجه بوده و از گذشته تاکنون به دلیل خواص درمانی خود برای بهبود بیمارهای کلیوی و گوارشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

البته گردشگران می‌توانند در آب این استخر آب‌تنی کرده و دردهای مفاصل و گرفتگی عضلات خود را هم بهبود ببخشند.

2- غارهای ویلا دره

گردشگرانی که اهل ماجراجویی و اکتشاف هستند حتماً باید از غارهای طبیعی ویلا دره سرعین بازدید کنند. در دل کوه‌ها و صخره‌های منطقه، غارهای شگفت‌انگیز متعددی وجود دارد که بازدید از آن‌ها با حضور راهنماهای محلی و توجه به نکات ایمنی می‌تواند این سفر را به تجربه‌ای لذت بخش‌تر و خاطره انگیزتر تبدیل کند.

3- کندوهای عسل ویلا دره سرعین

از آنجایی که شغل اصلی اهالی روستای ویلا دره دامداری و زنبورداری است، کندوهای عسل موجود در این منطقه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شوند. بعضی از این کندوها به روش سنتی و دست‌ساز ساخته شده‌اند. شما می‌توانید این عسل مرغوب و طبیعی را خریداری کرده و به عزیزان خود به عنوان سوغات این روستا هدیه دهید.

4- آبشارهای روستای ویلا دره

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ویلادره سرعین، آبشارهای متعدد آن است. جالب است بدانید که در مسیر رودخانه این روستا آبشارهای گوناگونی وجود دارند که بهترین محل برای استراحت کوهنوردان و بازدیدکنندگان محسوب می‌شوند.

یکی از این آبشارها در قسمت پایین و منتهی الیه مسیر رودخانه بیله‌ درق قرار دارد. آبشار دوم حدود 300 متر پایین‌تر از آبشار اول قرار گرفته و با گذر از چمن‌زار و برخورد با سنگ‌ها به قسمت پایین‌تر سرازیر می‌شود.

بهترین زمان سفر به ویلا دره چه موقع است؟

با توجه به اینکه ویلا دره روستایی ییلاقی و کوهستانی است که در عمق 100 متری یک دره قرار دارد، بهترین زمان سفر به آن نیمه‌ی اول سال در فصول بهار و تابستان است. در فصل بهار می‌توانید از طبیعت جذاب و بی‌بدیل این منطقه بازدید کرده و در تابستان هم برای فرار از گرمای هوا به این ییلاق خوش آب و هوا سفر کنید.

بیشتر بخوانید: از جاهای دیدنی سرعین چه می‌دانید؟

سوغاتی‌های ویلا دره سرعین

شما با سفر به ویلا دره سرعین در کنار لذت‌بردن از طبیعت رویایی منطقه می‌توانید غذاهای گوناگون آن همچون نان فطیر، نان شیری، کلوچه، عسل، لواشک، رب آلو، رب انار، دوغ گاو میش، ترشی‌های متنوع و چای کوهی را هم امتحان کنید.

به‌علاوه می‌توانید محصولات ذکرشده را به عنوان سوغات هم خریداری کرده و به دوستان و افراد خانواده‌ی خود هدیه دهید تا آن‌ها هم بتوانند از این مزه‌های شگفت‌انگیز بهره‌مند شوند.

عسل از سوغاتی‌های ویلا دره سرعین

چطور به ویلا دره سرعین سفر کنیم؟

ویلا دره در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری از شهر اردبیل و ۶۲۰ کیلومتری تهران قرار داشته و در مجموع می‌توان از سه روش کلی برای سفر به آن استفاده کرد:

خودروی شخصی

یکی از متداول‌ترین روش‌های سفر به ویلادره استفاده از خودروی شخصی و رانندگی به سوی شهر سرعین استان اردبیل است. به دلیل مسافت کم بین اردبیل و ویلا دره احتمالاً پس از 15 الی 30 دقیقه به مقصد برسید.

ویلا دره از تهران حدود 620 کیلومتر فاصله دارد و با استفاده از خودروی شخصی می‌توان ۸ ساعته به آن رسید. مسیر انتخابی بزرگراه تهران-کرج، کرج- قزوین، زنجان و در نهایت اردبیل و سرعین خواهد بود. پس از رسیدن به سرعین حداکثر30 دقیقه بعد به ویلا دره می‌رسید.

سفر به ویلا دره با خودرو شخصی

سفر با هواپیما

اگر نمی‌خواهید زمان خود را با رانندگی به سمت ویلا دره سرعین با خودرو شخصی از دست دهید می‌توانید با هواپیما به اردبیل بروید و از آنجا تا ویلا دره تاکسی بگیرید.

سفر به ویلا دره با هواپیما

آژانس مسافرتی

روش سوم تجربه‌ی سفر با آژانس مسافرتی همچون آرندتور است. تور سرعین آرندتور به صورت انفرادی برگزار شده و شما می‌توانید یک تور سه روزه به این شهر را در هتل انتخابی خود تجربه کنید. انتخاب نوع وسیله‌ی نقلیه نیز به عهده خودتان است. لیدر محلی در سرعین منتظر شما خواهد بود و یکی از مناطقی که بازدید می‌کنید، ویلا دره است.

سفر به ویلا دره با آژانس مسافرتی

سخن آخر

در این مطلب با ویلا دره سرعین و جاهای دیدنی آن آشنا شدیم. شما می‌توانید با سفر به این منطقه در کنار فاصله گرفتن از زندگی شهری و لذت بردن از حال و هوای روستایی در آبگرم موجود هم شنا کرده و خستگی کار و زندگی روزانه را از تن به در کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور سرعین آرند تور می‌توانید از طریق شماره تلفن ۴۸۴۰۷-۰۲۱ با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.



1401/05/19 | کد مطلب: 951

لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=951
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.