تور لهستان + قیمت تور لهستان بهار 1403 | آرند تور

تور لهستان

در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

لهستان ششمین کشور پربازدید دنیا از دیدگاه سازمان جهانی گردشگری در مرکز اروپا است که بیشتر از ۱۳ اثر ثبت شده در یونسکو را در خود جای داده است. غذاهای خوشمزه، شهرهای تاریخی، موزه‌ها و گالری‌های متعدد به همراه غذاها و نوشیدنی‌های سنتی و هزینه‌های پایین از جمله دلایلی هستند که گردشگران را از سراسر دنیا راهی تور لهستان می‌کنند.

تور لهستان

معرفی کشور لهستان

لهستان سی و چهارمین کشور پرجمعیت دنیا با ۱۶ استان است که با کشورهای آلمان، اسلوواکی، روسیه، اوکراین، بلاروس و جمهوری چک مرز مشترک دارد. این کشور در شمال دریای بالتیک واقع شده و آثار تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است، علاوه بر این به دلیل هزینه‌های پایین زندگی،‌ وجود کالج‌ها و دانشگاه‌های زیاد با شهریه‌ی پایین یکی از مقاصد محبوب برای افرادی است که می‌خواهند به خارج از کشور مهاجرت کرده یا در آن تحصیل کنند.

اطلاعات کلی در مورد لهستان

اطلاعات کلی که ممکن است در زمان شرکت در تور لهستان نیاز داشته باشید در جدول زیر درج شده است:

اطلاعات مورد نیاز شرکت در تور لهستان

نام به انگلیسی

Poland

پایتخت

ورشو

زبان رسمی

لهستانی

زبان‌های رایج

انگلیسی، روسی و اسلاوی

واحد پول

زلوتی

نوع حکومت

ریاست جمهوری

پیش شماره

۴۸+

شماره‌های اضطراری

۱۱۲

نوع برق شهری

۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

دوشاخه و پریز

تایپ F

میزان اختلاف ساعت با ایران

۲ ساعت و نیم عقب‌تر است

آب و هوای لهستان

وضعیت آب و هوا در تور لهستان معمولاً معتدل بوده و زمستان‌های سرد و تابسان‌های گرمی بر این کشور حاکم هستند. در حقیقت اقلیم این کشور از طرف غرب تحت تأثیر جریان‌های اقیانوسی، از سمت اسکاندیناوی و روسیه متأثر از جریان هوای قطبی و از طرف جنوب هم تحت تأثیر جریان هوای گرم و نیمه‌گرم قرار دارد.

میانگین بارش‌های سالانه در کشور لهستان از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر متغیر بوده که حدود ۵ تا ۲۰ درصد آن به صورت بارش برف است.

بهترین زمان شرکت در تور لهستان

بهترین زمان برای شرکت در تور لهستان فصل بهار است که در آن گل‌ها و شکوفه‌ها زیبایی خاصی به طبیعت بخشیده و می‌توان از پیاده‌روی در مناطق کوهستانی هم لذت برد. توجه کنید که تابستان یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر به لهستان به خصوص نواحی ساحلی آن در بخش دریای بالتیک بوده و دمای هوا هم به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در صورتی که به دنبال شرکت در رویدادها و فستیوال‌های مختلف هستید می‌توانید سفر خود را به پاییز موکول کنید که قیمت هتل‌ها در این کشور با کاهش روبه‌رو می‌شوند.

قیمت تور لهستان

مدارک مورد نیاز

افرادی که قصد دارند در قالب تور لهستان به صورت کوتاه مدت به این کشور سفر کنند باید به سراغ دریافت ویزای توریستی آن بروند که دریافت آن به مدارک مشخصی نیاز دارد:

  • دو قطعه عکس پاسپورتی به ابعاد ۳.۵ در ۴.۵
  • پرینت فرم درخواست ویزا به همراه کد دریافتی
  • اصل و ترجمه کلیه‌ی اسناد ملکی
  • مدارک مربوط به رزرو بلیط هواپیما و هتل
  • پرینت برگه وقت سفارت
  • بیمه‌ی مسافرتی با حداقل پوشش ۳۰ هزار یورویی
  • اصل پاسپورت با شش ماه اعتبار
  • مدارک پرداخت هزینه‌ی ویزا
  • اصل گذرنامه‌های قدیمی در صورت داشتن سفرهای خارجی
  • اصل و ترجمه سند ازدواج در صورت تأهل
  • گواهی تمکن مالی و گردش حساب در سه ماه اخیر با مهر رسمی رئیس بانک
  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
  • اصل و ترجمه کارت مالی و شناسنامه با تأییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری

هزینه تور لهستان

لهستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر کردن است و اجاره‌ی هتل در آن حدود ۴۰ یورو هزینه دارد. علاوه بر این خرید وعده‌های غذایی از رستوران‌های معمولی این کشور می‌تواند ۲۵ زلوتی هزینه داشته باشد که در فست‌فودی‌ها به ۲۰ زلوتی کاهش می‌یابد.

در مجموع می‌توان گفت که میانگین هزینه‌ها در یک روز در زمان سفر به لهستان حدوداً ۶۰ یورو به ازای هر نفر است.

قیمت تور لهستان

قیمت تور لهستان مجموعه‌ی ما با توجه به هزینه‌ی بلیط رفت و برگشت، تأمین بخش بزرگی از وعده‌های غذایی، تمامی ورودی‌ها،‌ ترانسفرهای فرودگاهی و درون شهری، لیدر فارسی زبان و اقامتگاه تعیین می‌شود که برای اطلاع دقیق از آن می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ تماس بگیرید.

تور لهستان با آرند تور

در صورتی که قصد سفری مقرون‌به‌صرفه با قیمت مناسب را به قاره‌ی اروپا دارید می‌توانید در تور لهستان شرکت کرده و علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی تماشایی به جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده این کشور هم سری بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تور و روش‌های رزرو آن از طریق شماره تلفن‌ قرار داده شده با مشاوران آرند تور تماس بگیرید.

هزینه تور لهستان

دیدنی‌های لهستان

اگر قصد شرکت در تور لهستان را دارید پیش از هرچیز باید با جاهای دیدنی این کشور آشنا شوید که در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱. شهر قدیمی کراکوف

یکی از مشهورترین مناطق تاریخی در تور لهستان است که تا مدت‌ها مرکز سیاسی این کشور محسوب می‌شده است. جالب است بدانید که این بخش یکی از اولین مکان‌هایی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

۲. کاخ علم و فرهنگ

بلندترین ساختمان شهر ورشو است که ساخت آن به دوره‌ی اشغال شوروی بازگشته و در اصل نمادی از سلطه‌ی شوروی بر لهستان است. بعد از خروج نیروهای روس از این کشور در سال ۱۹۸۹ کاخ علم و فرهنگ متروکه شد اما در حال حاضر میزبان کنسرت‌های راک و موزه‌ی تکنولوژی است.

۳. قصر ویلانو

این کاخ تماشایی در تور لهستان قدمتی طولانی متعلق به پیش از قرن هجدهم داشته و توانسته دو جنگ جهانی و تجزیه‌ی لهستان را به سلامت پشت سربگذارد. از سال ۱۸۰۵ در این کاخ موزه‌ای برپا شد که آثار سلطنتی و هنری را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.

۴. کارخانه اسکار شیندلر

تمامی اشخاصی که فیلم فهرست شیندلر را دیده‌اند با این نام آشنایی دارند. کارخانه اسکار شیندلر متعلق به یک نازی است که توانست جان صدها یهودی لهستانی را نجات دهد. در حال حاضر این کارخانه به یک موزه با محوریت هولوکاست تبدیل شده و با نمایش تصاویر گرافیکی، سه‌بعدی، پیام‌های ویدیویی و... تلاش می‌کند تا اطلاعات ارزشمندی را از آن زمان در اختیار گردشگران قرار دهد.

۵. پارک لازینکی

ریه‌ی سبز ورشو یعنی پارک لازینکی مکان فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که می‌خواهند در فضایی آرام و به دور از هیاهو از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند. شرکت‌کنندگان در تور لهستان می‌توانند در این پارک به تماشای دریاچه‌ها، باغ‌ها، طاووس‌ها و یادبود قهرمانان لهستان نشسته و در بین درختان سر به فلک کشیده‌ی آن قدم بزنند.

۶. موزه کوپرنیک

مرکز علمی کوپرنیک، کاپرنیکوس یا موزه کوپرنیک مکان مناسبی برای آموزش و سرگرمی کودکان و بزرگسالان در تور لهستان در شهر ورشو است. در این مرکز حدود ۴۵۰ نمایشگاه وجود داشته و بازدیدکنندگان می‌توانند به تنهایی با انجام آزمایشات گوناگون به اکتشاف قوانین جدیدی در علم بپردازند!

۷. قصر سلطنتی ورشو

این قصر که زمانی خانه‌ی رهبران سیاسی کشور لهستان بود در قرن ۱۵ میلادی ساخته شد و با اینکه در جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی دید بعد از بازسازی‌های انجام گرفته توانست شکوه قدیمی خود را مجدداً به دست آورد.

با وجود اینکه بخش هنری این قصر در زمان جنگ توسط ارتش دشمن غارت شد، اما بعد از اتمام آن بخش بزرگی از این آثار مجدداً به کاخ بازگردانده شدند.

۸. بازار هالا میروسکا

قدیمی‌ترین بازار غذا در شهر ورشو است که زمانی برای اعدام نازی‌ها استفاده می‌شد و در زمان قیام این شهر در سال ۱۹۴۴ در آتش سوخت. علاقمندان به غذا نباید به هیچ‌عنوان فرصت گردش در این بازار و چشیدن غذاهای خوشمزه‌ی لهستانی و خرید ترکیبات غذایی تازه را از دست بدهند.

۹. قلعه واول

یکی از زیباترین قلعه‌های قرون وسطایی است که می‌توانید در تور لهستان از آن بازدید کنید. در حال حاضر در این قلعه که زمانی محل زندگی خاندان سلطنتی بوده موزه‌ای برای نمایش میراث امپراتوری عثمانی و جواهرات خانواده‌ی سلطنتی برپا شده است. از طرفی دیگر نباید معماری خاص واول به سبک دوران قرون وسطی، رنسانس و باروک را از یاد ببرید.

۱۰. جنگل بیالوویزا

اگر می‌خواهید آخرین جنگل باقی‌مانده از دوران باستان را در قاره‌ی اروپا مشاهده کنید به بیالوویزا بروید. این جنگل که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و در آن درختان تنومند بلوط، صنوبر و... به همراه ۲۰ هزارگونه حیوانی سکونت دارند.

تور لهستان آرند تور

بهترین غذاهای تور لهستان

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به هر کشور امتحان کردن غذاهای خوشمزه‌ای است که مردم آن سرزمین تهیه می‌کنند. شما می‌توانید در زمان شرکت در تور لهستان تعدادی از مشهورترین غذاهای این کشور را امتحان کنید:

  • پیروگی: از مشهورترین غذاهای لهستانی به شکل پیراشکی یا دامپلینگ است که برای تهیه‌ی آن مواد را درون خمیر قرار داده و بعد از بستن آن را درون آب جوش قرار می‌دهند تا بپزد. در آخر پیروگی را با خامه‌ی ترش، سبزیجات، پیاز داغ و کره سرو می‌کنند.
  • بیگوس: برای تهیه‌ی این غذای خوشمزه از گوشت، قارچ و کلم پیچ خرد شده استفاده شده و برای خوشمزه‌تر شدن به آن سس گوجه‌فرنگی تند اضافه می‌کنند.
  • سوپ ژورک: یکی از غذاهای محبوب تور لهستان است که در مناسبت‌های ویژه مثل جشن ایستر از آرد، کالباس و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.
  • سوپ روسول: غذای ملی کشور لهستان است که شبیه به نودل مرغ بوده اما به دلیل ترکیبات تازه‌‌ای که در آن استفاده شده، طعم بی‌نظیری دارد. این سوپ در مراسم‌های مختلف سرو شده و به دلیل خاصیت بالا به عنوان درمانی برای سرماخوردگی مصرف می‌شود.
  • کروکت لهستانی: نوعی رول کوچک است که درون آن با ترکیبات مختلف پر شده و سپس سرخ می‌شود.