تور پلنگ دره | تور پلنگ‌ دره اردیبهشت 1403 | پلنگ‌ دره

تور پلنگ دره

11 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل


سفر به پلنگ دره بسان یک غول چراغ جادوست که هرآنچه دوست دارید را از نزدیک می بینید. محیط سرسبز، درختان قدبرافراشته، رودخانه‌های متنوع، آبشار زیبا و روح نواز پلنگ دره بخشی از بهشت این منطقه‌ی رویایی است.

اگر دوست دارید یک آخر هفته‌ی شاداب داشته باشید، با ما در تور پلنگ دره همراه شوید. این سفر طبیعت گردی به صورت یک تور یک روزه با درجه سختی 3 از 6 برگزار می‌شود و نیاز به آمادگی جسمانی نسبی دارد.

آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شماست. با ما همراه باشید تا در مورد جاذبه‌های پلنگ دره بیشتر بدانید.

پلنگ دره کجاست؟

یکی از دلرباترین مناطق دیدنی استان مازندران منطقه پلنگ دره است که در نزدیکی شیرگاه سواد کوه قرار دارد. پلنگ دره در فاصله 241 کیلومتر از تهران بوده و 4 ساعت زمان می‌برد تا به این جنگل مهیج برسید.

برای رسیدن به آبشار پلنگ دره باید خود را برای یک پیاده روی طولانی در جنگل و رودخانه و یک مینی بوس سواری در جاده ی خاکی آماده کنید. پس از 1 ساعت مینی بوس سواری به این منطقه‌ی روح نواز می‌رسد و پیاده روی شما  در دل جنگل آغاز می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی پلنگ دره

آنچه که در این فضای سرسبز چشم شما را نوازش می‌دهد، سایه‌ی درختان تنومند و سر به فلک کشیده جنگل‌های هیرکانی است. همانطور که می‌دانید جنگل‌های هیرکانی قدمتی حدوداً 25 تا 50 میلیون سال دارند و یکی از منحصر به فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا هستند. این جنگل‌ها تمام نیم کره‌ی شمالی زمین را در برگرفته‌ بودند، اما در عصر یخبندان گستردگی خود را از دست دادند. پس از پایان عصر یخبندان دوباره در جهان گسترش یافتند. نزدیک به 7.5 میلیون حیوان و گیاه در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند.

20 هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی در کشور آذربایجان و 20 میلیون هکتار آن در کشور عزیزمان ایران وجود دارد. این جنگل‌ها در تیرماه 1398 در فهرست یونسکو به عنوان میراث تاریخی و طبیعی ثبت شدند. با ثبت جنگل‌های هیرکانی  این اثر، بیست و چهارمین مورد از میراث تاریخی و طبیعی ایران است که در فهرست یونسکو به ثبت می‌رسد.

به غیر از درختان پهن برگ که سایه‌ی گسترده‌شان را سخاوتمندانه بر روی شما پهن می‌کنند، رودخانه‌های کم عمق و چشمه‌های جوشان متعددی نیز سر راه‌تان می‌بینید. در منطقه پلنگ دره تا چشم کار می‌کند، سبزی وجود دارد. حتی سنگ‌ها نیز با خزه‌های منطقه لباسی سبزگونه بر تن کرده‌اند. پوشش گیاهی منطقه بسیار غنی و متنوع است.

از رودخانه که گذر کردید بعید است که لباس‌تان سالم بماند و خیس نشده باشد. بیشتر رودخانه‌های مسیر کم عمق هستند. اما جاهایی نیز هست که حسابی خیس‌تان می‌کند و آب تا نیم متر هم بالا آمده‌است. عرض رودخانه در مناطقی که بسیار پرآب است به حدود 15 متر می‌رسد. مسیر رودخانه را ادامه می‌دهید تا در نهایت به آبشار زیبای پلنگ دره می‌رسید. اگر هنوز انرژی برایتان باقی مانده، می‌توانید به زیر آبشار رفته و لذت خنک شدن را با پوست و جان‌تان احساس کنید و خستگی مسیر را از تن به در کنید.

چه وسایلی برای سفر به پلنگ دره نیاز است؟

از آنجا که مسیر پیاده روی طولانی است باید کفش مناسب به پا داشته باشید. یک دست لباس اضافی، حوله، صندل برای رودخانه نوردی، لباس گرم، کرم ضد آفتاب، یک وعده نهار سبک، کوله پشتی کم وزن یک روزه به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به پلنگ دره چه موقع است؟

تماشای جنگل و آبشار پلنگ دره و محیط پیرامونش در هر موقع سال زیبا و شگفت آور خواهد بود. اما اگر قصد دارید در آب رودخانه بازی کنید، بهار و تابستان بهترین فصل‌ها و اردیبهشت ماه بهترین زمان برای سفر به پلنگ دره است. درختان در اردیبهشت تازه جوانه زده‌اند و هوا نیز از لطافت خاصی برخوردار است. البته فصل پاییز نیز تماشای برگ‌های خزان زده خالی از لطف نیست و طبیعت هفت رنگ اطراف آبشار شما را حسابی غافلگیر خواهد کرد. اما به علت سرمای هوا باید مراقب بود که در آب خیس نشد. سفر در دومین ماه از بهار این مشکلات را ندارد و هوا و طبیعت در اوج هماهنگی و فرح بخشی خود است.

چرا سفر به جنگل پلنگ دره با تور راحت‌تر است؟

استفاده از تورهای گروهی همچون تور پلنگ دره آژانس مسافرتی آرندتور  شما را در سفر خسته نمی‌کند. در این سفر طبیعت گردی شما فضای پیرامون‌تان را به راحتی و بدون استرس تماشا خواهید کرد و لذت می برید. نکته ی دوم این است که چون رانندگی نمی‌کنید، زمانیکه به مقصد می‌رسید، خسته نیستید و می‌توانید از طبیعت بی‌مثال و هوای دلپذیر آنجا حداکثر لذت را ببرید.

مسئله‌ی بعدی این است که سفر با تور از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه است. شما با پرداخت مبلغ ناچیزی مهمان آرندتور برای یک وعده صبحانه و میان وعده خواهید بود. در عین حال لیدر مجربی نیز همراه شماست تا در صورت بروز مشکل به کمکتان می آید. شما تنها از فضای پیرامونتان لذت می‌برید و به مسائل جانبی سفر کاری ندارید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
محمد
1400/03/28 02:59
قیمت چند حرکت از کجا هست
پاسخ دهید...
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.